×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
رفتار متعارض مسئولین در بازار خودرو/ بلاتکلیفی مجدد به بازار بازگشت

  mashin khodroبه گزارش  “سیرجان خبر”  به نقل ازمهر، سیاست های چند روز گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تغییر قیمت خودرو، بازار را باز هم با بلاتکلیفی مواجه کرده است.  یک روز وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام می کند که قیمت خودرو افزایش می یابد، همان روز دو خودروساز بزرگ هم در تائید صحبت‌های وزیر، حتی درصد افزایش قیمت را هم اعلام می‌کنند.

همان شب، مجدد دو خودروساز از موضع خود در درصدهای اعلامی برای افزایش قیمت خودرو عقب‌نشینی می کنند و درصدهای افزایشی خودروهای تولیدی خود را کاهش می‌دهند. این بار رئیس شورای رقابت وارد عمل می شود و اعلام می‌کند که هیچ نهادی به جز این شورا حق تغییر قیمت را ندارد و بنابراین افزایش قیمت خودرو منتفی است.

روز بعد مجدد انجمن‌ خودروسازان اعلام می کند که قیمت خودرو افزایش خواهد یافت و گفته‌های شورای رقابت محلی از اعراب ندارد و گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت صحیح است. چند روز بعد یک گروه خودروسازی با ارسال خبر و پیامکی اعلام می کند که قیمت محصولاتش تا پایان سال افزایش نخواهد یافت و به فاصله چند دقیقه بعد، مجدد خبر خود را اصلاح می کند و می گوید که قیمت فعلا افزایش نخواهد یافت.

به فاصله چند ساعت بعد از این پیامک، غلامرضا شافعی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اعلام می کند که قیمت خودرو تا پایان سال افزایش نخواهد یافت و پس از آن نیز، ‌غول‌های خودروسازی ایران از موضع خود عقب می نشینند و می گویند که قیمت محصولات خود را افزایش نخواهند داد.

همین اخبار ضد و نقیض کافی است تا بی سامانی بازار خودرو ادامه داشته باشد. مردم بلاتکلیف بمانند و بازار از خرید و فروش بازماند. اتفاقی که درست برعکس انتظار وزیر صنعت، معدن و تجارت از اعلام خبر افزایش خودرو است. این حال و روز این روزهای صنعت خودرو در کشور است.

در عین حال، احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان نیز از دستوری بودن کاهش قیمت خودرو خبر داده است و گفته که خودروسازان به صورت دستوری افزایش قیمت را متوقف کرده اند.

البته محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز روز گذشته در کمیسیون صنایع مجلس حضور یافته و برای موضوع خودرو به سوالات نمایندگان پاسخ داده است. در عین حال، گویا نمایندگان مجلس نیز با افزایش قیمت خودرو مخالف هستند و بر این باورند که با کیفیت فعلی خودرو در ایران، قیمت بسیار بالا است.

مردم نیز توان خرید خودرو را از دست داده اند و واکنش آنها به اعلام خبر افزایش قیمت خودرو از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گویای همین امر است که اگر خودرو گران شود، قدرت خریدی برای مردم باقی نخواهد ماند و باز هم گره از کار خودروسازان که هم اکنون با رکود و کاهش تولید مواجه هستند، باز نخواهد شد.

بنابراین به نظر می رسد که دولت باید چاره ای اساسی برای بازار و خودروسازان بیاندیشد و با اظهارنظرهای ضد و نقیض، خود بازار را در سردرگمی فرو نبرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.