×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024

رودست وزارت کشور به بی بی سی
 به گزارش ” سیرجان خبر ” به نقل از جام ، اسامی آن دسته از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که صلاحیتشان به تأیید شورای نگهبان رسیده است، حوالی ساعت ۲۱:۰۰ امشب به وقت تهران از سوی وزارت کشور به طور رسمی اعلام شد. بنا بر اعلام وزارت کشور، هشت کاندیدا احراز صلاحیت شده اند که نام آقای هاشمی رفسنجانی در میانشان به چشم نمی خورد.

این در حالی است که پیش از اعلام رسمی، از چند روز گذشته، گمانه عدم تأیید صلاحیت ایشان قوت گرفته و به طور جدی در محافل رسانه ای مطرح بود. افکار عمومی هم بالطبع مشتاق پی بردن به صحت و سقم گمانه یادشده بودند.

بی بی سی فارسی (BBCPersian) ارگان رسانه ای رژیم سلطنتی انگلیس، با سوءاستفاده از این مجال، به شیوه مخصوص خود کوشید چنین جلوه دهد که حاکمیت جمهوری اسلامی در صدد خرید زمان برای کاستن از تبعات احتمالی رد صلاحیت این کاندیدای ۷۹ ساله است.

در همین راستا “سعید برزین” تحلیلگر شبکه، مأموریت یافت که شایعه مورد نظر ارگان متبوع خود را تئوریزه کند؛ بنابراین مقابل دوربین بی بی سی ظاهر شد و گفت: «استنباط این است که کش دادن این مسأله، برای حکومت فایده دارد. شورای نگهبان و وزارت کشور از حداکثر وقت خود استفاده می کنند. می خواهند اعلام نتایج را به پنجشنبه بکشانند. فایده اش این است که روز بعدش تعطیل است، نمازجمعه دارند، روزنامه وجود ندارد و می توانند از شوک بکاهند.»

“مصطفی خسروی” دیگر به اصطلاح کارشناس و تحلیلگر رسانه دولتی انگلیس هم با این فرض که وزارت کشور حالاحالاها قصد انتشار اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده را ندارد، مدعی شد: «دارند با این کار زمان تبلیغات را کوتاه تر می کنند. از این مهمتر، هنوز نتوانسته اند هزینه ردصلاحیت آقای هاشمی -و همینطور مشایی- را برای خودشان به درستی بسنجند…»[!]

اما هنوز چند ساعت از افاضات کارشناسان بی بی سی فارسی نگذشته بود که وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران با اعلام اسامی هشت نامزد تأییدشده، آب پاکی را روی دست آن ها ریخت و در واقع به رسانه دولتی انگلیس “رودست” زد.

به نظر می رسد شور فزاینده انتخاباتی در داخل ایران و سیر تحولات سیاسی، موجبات سردرگمی ناظران خارجی را فراهم آورده، آنان را در تحیر نگاه داشته و به واکنش های هیجانی واداشته است.

بی بی سی دو روز پیش نیز دچار خطای محاسباتی شد و با انتشار یادداشتی مفصل در وب سایت فارسی خود، در صدد برآمد ثبت نام جداگانه دو کاندیدای اصولگرا (آقایان جلیلی و باقری لنکرانی) را نشانه شکاف عمیق و جنگ قدرت پایان ناپذیر میان اصولگرایان جلوه دهد.

تنها چند ساعت پس از انتشار یادداشت مورد اشاره، رسانه ها از اعلام انصراف دکتر باقری لنکرانی و کناره گیری ایشان به نفع دکتر جلیلی خبر دادند و پنبه تحلیل آبکی بنگاه خبرپراکنی انگلیس را زدند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.