×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
سمینار سیاسی تحلیلی از اغتشاشات بنزینی تا انتخابات مجلس در سیرجان برگزارشد/ تصاویر

به گزارش سرویس اجتماعی” سیرجان خبر” روز دانشجو سمینار سیاسی تحلیلی از اغتشاشات بنزینی تا انتخابات مجلس با حضور پرشور دانشجویان وجمعی از مسئولان در سالن دکتر صفارزاده دانشگاه پیام نور برگزار شد.

در ادامه این مراسم دکتر رشوند دکترای تهدیدات امنیت ملی، تحلیگر مسائل سیاسی،امنیتی و فعال رسانه ای اظهار داشت: ۱۶آذر یادآور یک حرکت اصیل انقلابی سه دانشجویی بوده است که در۱۶ آذر ۱۳۳۲یعنی چهار ماه پس از کودتای ننگین ۲۸مرداد در اعتراض به آمریکا به دنبال سفر نیکسون معاون رئیس جمهورآمریکا به ایران صورت گرفت.

وی افزود: آنچه وجه ممیزه دانشجوی انقلابی از غیر انقلابی و وابسته به نظام استکباری است، آرمان خواهی، استکبار ستیزی، مبارزه با ظلم وحمایت از جبهه مستضعفین جهان است.

تحلیگر مسائل سیاسی، امنیتی اظهارداشت: دانشجوی انقلابی با تاسی از شهدای ۱۶ آذر۱۳۳۲نمی تواند نسبت به سرنوشت ملت مظلوم فلسطین، کشتار کودکان یمنی ومظلومان جهان بی تفاوت باشد این آن چیزی است که از دانشجوی امروز انتظار می رود.

وی با بیان اینکه وقایع مرتبط با افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن را از دو منظر تاکتیکی و راهبردی می توان تحلیل کرد گفت: براساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور بیش از ۱۰۰هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم که اگر دولت این مبلغ مالیاتی را جذب می کرد و از ۱۲۲۶ هزار میلیارد بودجه شرکت های دولتی، ۱۰درصد صرفه جویی می کرد در مجموع ۲۲۶ هزار میلیاد تومان در آمد کسب می کرد که علاوه بر پرداخت یارانه ها، ۷۶ هزارمیلیارد تومان هم اضافه داشت که می توانست برای دهک های پایین جامعه هزینه کند که متاسفانه اینکار را نکرد و فشار آن را با افزایش و سهمیه بندی بنزین روی اقشار ضعیف جامعه انتقال داد.

رشوند افزود: در تحلیل راهبردی و کلان موضوع آشوب های اخیر باید این اغتشاشات را در پازل یک استراتژی کلان که آمریکا و غرب در کشور های منطقه دنبال می کنند تفسیر و تحلیل کرد و در تحلیل کلان باید بدانیم که این اقدامات در ایران در راستای اقداماتی است که آمریکا و غربی ها در منطقه شروع کرده اند.

وی گفت: اتفاقات و آشوب های عراق و لبنان بی ارتباط با ایران نیست آنها قصد دارند کشورهای محور مقاومت را مورد هدف قرار دهند و همه اینها در راستای سیاست و راهبرد جنگ های نسل چهارمی است که آمریکا و غرب در منطقه دنبال می کنند و ویژگی این نسل از جنگ ها ، ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت است که در بستر نا کارآمد نمایی نظام های سیاسی غیر همسو با غرب دنبال می شود.

تحلیگر مسائل سیاسی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در حمایت از تصمیم سران قوا در قضیه بنزین چند حرکت هدفمند و هوشمندانه را دنبال کردند اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی در حمایت از تصمیم سران قوا چند هدف قانون و قانون مداری،اهمیت دادن به مقوله امنیت و ایستادگی در مقابل هرناامنی، حمایت از ساختار های قانونی کشور را دنبال کردند.

رشوند گفت: این اقدام رهبری در بحث بنزین درس ها و آموزه هایی هم داشت که از آن جمله می توان به صداقت انقلابی رهبری عقلانیت انقلابی بصیرت انقلابی راهبری و مدیریت انقلابی ایشان که همواره در تاریخ ماندگار خواهد ماند این منش رهبری باید مبنای رفتار ما در حرکت در مسیر انقلاب باشد.

تحلیگر مسائل سیاسی اذعان داشت: در آینده نیز ممکن است حرکت های از این جنس در کشور اتفاق بیفتد و باید نسبت به آن هوشمندانه عمل کرد.

دکتر رشوند درخصوص انتخابات مجلس آینده که در آستانه آن قرار داریم گفت: با انتخاب کاندیدایی که در بستر قانون بتواند دولت را واداربه کار آمدی نماید و از یک جریان بی تحرک مجموعه ای توانمند و پر کار خلق کند یقینا می تواند کشور را از شرایط کنونی عبور دهد و دانشجو به عنوان یک عنصر جوان، خوش فکر، خلاق، پرانرژی و توانمند می تواند آفریننده و شتاب دهنده این حرکت در آینده کشور باشد این آن چیزی است که رهبری معظم انقلاب از جریان دانشجو و تک تک جوانان کشور در چند سال اخیر خواسته اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.