×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
سیرجانی‌ها در دهه ولایت عقد برادری می‌بندند

hoseini emam jomeبه گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سید محمود حسینی اظهار داشت: غدیر تجلی ولایت، مکمل نبوت و رسالت پیامبر است و ضرورت دارد، آیین عید غدیر ملی و رسمی شود.

وی با تشریح برنامه‌های دهه ولایت و عید غدیر در سیرجان افزود: ۲۳ سال پیامبر اکرم (ص) زحمت کشید تا غدیر را اعلام کند و ما اگر غدیر را آنطور که باید نشناسیم و برای برگزاری مراسم غدیر به شکل باشکوه و فراگیر تلاش نداشته باشیم به طور یقین حق زحمات پیامبر اسلام (ص) را به جای نیاورده‌ایم و امام زمان (عج) را خرسند نکرده‌ایم.

امام جمعه سیرجان با بیان اینکه باید بدانیم که غدیر ادامه ولایت حضرت مهدی (عج) است، ابراز داشت: در سیرجان دو سال است که جشن غدیر را به عنوان آیینی ملی اعلام کرده‌ایم.

حسینی تصریح کرد: از سیرجانی‌ها خواستیم در ایام عید غدیر همانند عید نوروز لباس نو و تمیز به تن کنند و با اقوام و دوستان دیدار داشته باشند و به یکدیگر به ویژه خردسالان عیدی دهند تا تبلور عظمت مراسم عید غدیر در ذهن جوانان نقش ببندد.

وی خاطرنشان کرد: عید غدیر که از بزرگترین اعیاد مسلمانان است باید در جایگاه ملی و مذهبی خود قرار گیرد و همه بدانند، شرق و غرب عالم از ویژگی‌های امام علی (ع) و غدیر پر است، اما به دلیل کینه و توطئه دشمنان اسلام این جایگاه به فراموشی سپرده شده است.

امام جمعه سیرجان گفت: ما افتخار می‌کنیم که خدمتگزار مجموعه غدیر باشیم و امروز حرمت غدیر احترام به امام زمان (عج) است و بهترین راه مبارزه با استکبار جهانی در زنده نگه داشتن غدیر است که در ولایت و رهبری خلاصه می‌شود.

حسینی ابراز داشت: غدیر مفهومی است که بشر به ویژه ملت‌های کشورهای حوزه بیداری اسلامی به شدت به آن نیاز دارند و دشمنان نمی‌خواهند که اصل و اهداف غدیر حتی شناخته شود.

وی اذعان داشت: اگر بعد از پیامبر اکرم (ص) هم سال‌ها به مولای ما علی (ع) سخنان نادرست می‌گفتند به این علت بود که غدیر را منسوخ کنند و از یادها ببرند و امروز برای ما مسلمانان به ویژه شیعیان سخت است که بخواهیم از واقعه غدیر آنطور که باید تجلیل نکنیم.

مسئول ستاد غدیر سیرجان افزود: بیش از ۲۰۰ هیئت مذهبی در شهرستان سیرجان داریم که در ایامی از سال به ویژه محرم و صفر برنامه دارند  که لازم است در دهه ولایت که دهه غدیر است هم این هیئت‌ها مراسم غدیر را خوب برگزار کنند.

حسینی تصریح کرد: مشکلات امروز مسلمانان ناشی از جدایی از ولایت و عدم توجه به غدیر یا دوری از هر دو است  و الا نظام ما که غدیر را شناخت از بعد پیروزی انقلاب مقتدر به خاطر غدیر و ولایت شد که لازم است این غدیر بهتر شناخته و برگزار شود.

وی گفت: غدیر ریشه در فرهنگ و اعتقادات شیعیان دارد و تنها برای یک روز و یک دهه نیست و باید برنامه‌های غدیر منسجم و با کیفیت برگزار شود تا اثرات فرهنگی آن بیش از پیش رواج یابد.

حسینی افزود: همه مردم به ویژه جوانان باید مطالعه خود در زمینه غدیر را بالا ببرند و آیین غدیر را همانند عاشورا و نیمه شعبان پرشور برگزار کنند.

وی تصریح کرد: به تعطیلی یک روزه و در منزل نشستن دلخوش نکنیم و این عید را بسیار با شکوه حتی در میان اقوام برگزار کنیم و بدانیم که سعادت دنیا و آخرت ما در پیوند ناگسستنی با پیام غدیر است و بزرگداشت غدیر تکلیفی است که برعهده همه ما است.

این مسئول با اشاره به اینکه ولایت دستور پیامبر اسلام (ص) به فرمان خدا بود، اظهار داشت: دیدار با خانواده شهدا و ارج نهادن به مقام ولایت و ایثار و شهادت، نواختن زنگ ولایت و غدیر در مدارس، اقامه نماز وحدت با حضور مردم و مسئولان در بقاع متبرکه و قرائت عقد اخوت و برادری با حضور مسئولان در مسجد ولی‌عصر (عج) ازجمله برنامه‌های هفته ولایت در سیرجان است.

حسینی برگزاری مراسم ورزش باستانی و برنامه‌های ورزشی، مراسم بازخوانی و بازسازی واقعه غدیر در محل امامزاده علی، برگزاری جشن سادات دانش‌آموز در مدارس و تکریم از سادات در نماز جمعه و حضور سادات با لباس ویژه و شال سبز در نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت در سیرجان ذکر کرد.

وی همچنین از برگزاری محفل انس با قرآن کریم، برگزاری گردهمایی مداحان و شعرا، مراسم ویژه کودکان و نوجوانان، مراسم شب شعر علوی با همکاری ۱۴ کانون فرهنگی و هنری مساجد، مراسم عید ولایت در مساجد ازجمله مسجد جامع بازار و حسینیه امام خمینی (ره) در دهه ولایت خبر داد.

حسینی خاطرنشان کرد: در دهه ولایت ایستگاه‌های صلواتی در مکان‌های مختلف برگزار می‌شود گلباران قبور شهدا و تجدید میثاق با ۵۵۰ شهید دوران دفاع مقدس از جمله برنامه‌های دهه ولایت در سیرجان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.