×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
سیرجان در سالی که گذشت/از اختلاس تا افتخار

به گزارش “سیرجان خبر” سال ۹۳ هم با تمام فراز و نشیب هایش به روزهای پایانی خود رسیده است سالی که چهره شهرستان سیرجان را بیشتر از گذشته به مردم ایران شناخت در این سال شاهد بروز اتفاقات متعددی بودیم از پرونده فساد مالی در شهرداری گرفته تا افتخار شهادت سردار جهان اسلام محمد علی الله دادی.
سال ۱۳۹۳ در یک نگاه……..

۵ فروردین : پنجم فروردین ماه در حالی که مردم ایران در شادی عید نوروز به سر می بردند خبر مرگ استاد محمد ابراهیم باستانی پاریزی جامعه ادبیات تاریخ کشور و استان کرمان را در بهت فرو برد این خبر در ابتدای صبح روز پنجم فروردین ماه منعکس شد باستانی پاریزی یکی از ادیبان نامی کشور برای بار دیگر نام سیرجان و پاریز را در کشور بر سر زبان ها انداخت.

۳ اردیبهشت :در پی شروع مجدد عملیات طرح انتقال آب به گل گهر محسن اسدی؛ از اعضای شورای شهر سیرجان طی تماس تلفنی با سایر اعضاء خواستار حضور شورا در محل حفر کانال (بلوار دکتر صفار زاده) شد، که با هماهنگی های انجام شده تعدادی از اعضاء از جمله، محسن اسدی، سرلشکر ایران نژاد و خانم رضایی در محل حضور یافتند علت اعتراض اعضای شورا غیر قانونی دانستن حفاری ها بود.

shora enteghal ab3

۱۸ اردیبهشت : مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان سیرجان روز چهارشنبه با حضور مسئولین شهرستان، معاون سیاسی امنیتی استاندار در محل سالن اجتماعات پردیس دانشگاه آزاد برگزار شد.

منصور مکی ابادی در این مراسم گفت: خداوند را شاکرم پس از شانزده سال خدمت به مردم کشورم اکنون برای خدمت به مردم شهرم به سمت فرمانداری سیرجان منصوب می شوم و در همین راستا تلاش خواهیم کرد که سیاست های کلی نظام و فرمایشات رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی تحقق یابد.

۲۸ خرداد: سعید جلیلی عصر سه‌شنبه در جریان سفر خود به استان کرمان در جمع مردم سیرجان گفت: ملت ایران در همه عرصه‌ها عشق و حمایت خود از انقلاب و نظام را به اثبات رسانده‌اند و همین عزم و اراده ملت ایران باعث شکست دشمنان شده استجلیلی با اشاره به صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران اذعان داشت: در زمانی که ما نیاز به سوخت ۲۰ درصد به منظور تولید دارو برای ۸۵۰ هزار نفر داشتیم و این درخواست را به آژانس ارائه کردیم وقتی دیدند که ما به این سوخت آن هم برای مسائل درمانی نیاز داریم شروع به بهانه تراشی کرده و با امتیاز خواهی مانع شدند.

۶ شهریور : رحمانی فضلی، وزیر کشور با استقبال امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان از طریق فرودگاه سیرجان وارد این شهر شد وزیر کشور ابتدا از طرح های مجتمع صنعتی و معدنی سنگ آهن گل گهر بازدید می کند و سپس در جلسه مثلث توسعه شهرستان سیرجان که در سالن فرمانداری تشکیل می شود حضور می یابد شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان از دیگر برنامه‌های سفر رحمانی فضلی به سیرجان است.

۱۱ شهریور : یازدهمین جشنواره شعر رضوی در سیرجان پس از سه روز با معرفی برگزیدگان در شهرستان سیرجان به کار خود پایان داد در این جشنواره پنج هزار و ۳۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه بیستمین جشنواره شعر رضوی سیرجان ارسال شده بود.

۵ مهر : سرهنگ عبدالرضا ناظری در جمع خبرنگاران گفت: ۴۸ ساعت پیش فردی توسط افراد مسلح در سیرجان ربوده شد که پس از اطلاع از این موضوع محل نگه‌داری گروگان توسط اقدامات اطلاعاتی و امنیتی شناسایی شدوی افزود: با همکاری خوب نیروی انتظامی شهرستان سیرجان و دلاورمردان یگان ویژه پاسداران استان در یک عملیات مشترک چهار ساعته گروگان از چنگ آدم‌ربایان آزاد شد و ۲ نفر از گروگان‌گیران دستگیر، یک نفر کشته و یک نفر هم مجروح شد.

۱۱ مهر : رئیس دادگستری سیرجان ابعاد تازه پرونده فساد مالی در شهرداری سیرجان را در جمع خبرنگاران تشریح کردمحمود علیزاده با اشاره به پرونده اخیر فساد مالی در سیرجان گفت: در پی استقرار سازمان بازرسی استان در در مجموعه شهرداری و بررسی پرونده های مالی این مجموعه متوجه دستبرد برخی از مدیران شهرداری در پول بیت المال شدند که ابعاد جدید تری از این پرونده باز شد و در روز های اخیر هفت نفر از مدیران شهرداری از جمله رئیس شورای شهر و شهردار در جریان این پرونده بازداشت شدند علیزاده با اشاره به مبلغ فساد مالی این مدیران گفت: مبلغ کل اختلاس در این پرونده ۷۰۹میلیون تومان بوده که ۳۰۰ میلیون از این مبلغ بحث رشوه مطرح شده است و ۳۰۰میلیون دیگر اختلاس شده که تا کنون توسط سازمان بازرسی اعلام شده است.

۲۸ مهر ماه

یادواره شهید شاخص مداح، سردار شهید احمد شول در سیرجان برگزار شد/ تصاویر

همزمان با سالروز شهادت «میثم تمار» و روز مداحان همایش مداحان کشور روز شنبه ۲۶ مهر ماه در شهر سیرجان زادگاه مداح شهید «احمد شول» برگزار شد.

این مراسم از ساعت ۱۵ روز شنبه در حسینیه امام خمینی (ره) سیرجان برگزار شد ، این یادواره برای اولین بار در استان کرمان با حضور ۱۰۰تن از پیشکسوتان ، پیرغلامان ، نوغلامان و مداحین سراسر کشور جهت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه مداحان و هیئت های مذهبی برگزارشد.

در ادامه تصاویر این مراسم را مشاهده کنید….

یادواره شهید10شول

 

۷ آذر : مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور عصر روز پنج شنبه ششم آبان ماه بین دو تیم گل گهر سیرجان و پرسپولیس تهران برگزار شد که آبی پوشان گل گهر در ضربات پنالتی مغلوب سرخ پوشان شدنددر دقیقه ۱۰۶ مختار جمعه زاده مهاجم گل گهر در محوطه جریمه با خطای علی عسگر سرنگون شد و خودش ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد. در دقیقه پایانی وقت اضافه اول محسن بنگر با یک پرش شجاعانه در محوطه جریمه با بغل پا سانتر ارسالی از سمت راست را به زیر طاق دروازه گل گهر کوبید و نتیجه را به تساوی کشاندشاگردان قاسم شهبا در این دیدار جانانه جنگیدند و با بی تجربگی در ضربات پنالتی در عین شایستکی حذف شدند.

گل گهر و پرسپولیس9

۲۹ آذر ۹۳:

داود قاسمی شهردار سیرجان شد

پس از گذشت چند روز از انتشار خبر رد صلاحیت غیر منتظره معتمدی زاده، داوود قاسمی با کسب هفت رای بعنوان شهردار سیرجان انتخاب شد.
بار دیگر اعضای شورای چهارم در آزمونی مهم شرکت کردند و حاصل آن انتخاب داود قاسمی بعنوان شهردار جدید سیرجان بود.

در جلسه صبح امروز داود قاسمی با کسب هشت رای بعنوان انتخاب جدید شورا برای پست شهرداری سیرجان معرفی شد.

داوود قاسمی در صورت تأیید نهایی برای دومین بار است که بعنوان شهردار سیرجان در این پست مهم قرار گرفت.

حال باید منتظر ماند و دید که استانداری کرمان گزینه جدید شهرداری سیرجان را با ملاک های خود برای تصدی این پست مهم منطبق می داند یا خیر و آیا قاسمی بار دیگر بر صندلی شهرداری سیرجان تکیه خواهد زد؟؟

داود قاسمی شهردار

 

۲۹ دی : بارش برف نیز پس از مدت ها روی خوش به مردم سیرجان نشان داد و از ساعت ۲ بامداد این بارش آغاز شد که در ابتدای ریزش ها تمامی شهرستان سفید پوش شد و مردم این شهر و کشاورزان را پس از مدت ها انتظار، از بارش این نعمت خدادادی خرسند ساختطبق گزارش های رسیده از منطقه بلورد و پاریز به ترتیب میزان ۱۰ و ۲۰ سانتیمتر برف در این مناطق بر زمین نشسته است.

۲ بهمن : پیکر سردار سرتیپ پاسدار شهید محمد علی الله دادی با حضور حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ، سردار نوری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی از مسئولین لشکری و کشوری با حضور گسترده مردم در سیرجان تشییع و در شهر پاریز به خاک سپرده شددر این مراسم مردم ولایتمدار و شهید پرور سیرجان پیکر مطهر این مدافع حرم ولایت را بر روی دستان خود تا خیابان امام تشییع، و سپس به پاریز برای خاکسپاری منتقل شد.

۸ اسفند : مهندس باهنر در همایش روز مهندس در سیرجان گفت: نیمی از پرسنل دولت اضافی هستند و معلوم نیست که دولت به آنها نیاز دارد یا خیر، اما باید مهندسین به دنبال کارآفرینی باشند.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم حوصله بحث های زود هنگام انتخاباتی را ندارند افزود: مردم یک سال مانده به انتخابات حوصله شنیدن حرف های انتخاباتی را ندارند مسئولان و نامزدها هم باید این گونه مسائل را شخصا بررسی کنند و آن را در بین مردم گسترش ندهند.باهنر ابراز داشت: رفتن زود هنگام به سراغ انتخابات برخی ظرفیت ها را تهدید می کند.

۱۹ اسفند: سرهنگ منوچهر شمس الدینی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سیرجان در حاشیه این رزمایش گفت : با فراخوان بسیجیان و استقبال آنان توانستیم ۱۰ گردان از بسیجیان را شامل ۷ گردان بیت المقدس و ۳ گردان کوثر در این رزمایش شرکت دهیم وی افزود : در این رزمایش تمرین عملیات باز پس گیری تاخت و تاز ؛ تمرین عملیات کمین و ضدکمین ؛ عملیات امداد و نجات و عملیات ضد اغتشاش و دفاع از کوی و برزن را همراه با برنامه های فرهنگی دعاهای کمیل و ندبه و زیارت عاشورا و نماز جماعت و مسابقات فرهنگی داشته باشیم.

۲۲ اسفند: اسماعیل خواجویی دومین عضو البدل شورای چهارم روز پنج شنبه بعنوان عضو جدید شورای شهر سیرجان معرفی شد.سید محمد ایران نژاد اولین عضو شورای شهر بود که به دلیل تخلفات مالی سلب عضویت شد و بدین ترتیب اسماعیل خواجویی پس از محمد ایرا نژاد  دومین عضو علی البدل است که به شورای شهر راه یافت خواجویی روز پنج شنبه با حضور فرماندار سیرجان و جمعی از مسئولین به طور رسمی معارفه شد و کار خود را در شورای شهر آغاز کرد.

 ۲۹ اسفند ,۱۳۹۳

پیکر پاک شهید رضا عبدالله پور منساری در سیرجان تشییع شد
مراسم تشیعع پیکر شهید رضا عبدالله پور1

به گزارش خبرنگار حماسه و دفاع “سیرجان خبر”، مراسم تشییع پیکر پاک گروهبان یکم وظیفه شهید رضا عبدالله پور منساری با حضور جانشین فرماندهی ناجا استان،مسئولین شهرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و با حضور گسترده مردم در زیر باران تشییع شد.

پیکر پاک سرباز رشید اسلام شهید رضا عبدالله‌پورمنساری بر روی دست مردم و در زیر باران تشییع شد تا در گلزار شهدای سیرجان آرام گیرد.

این مراسم ظهر امروز بعداز برگزاری نماز جمعه در سیرجان برگزار شد که مردم شهید پرور سیرجان پیکر پاک این شهید را از محل حسینیه سپاه تا میدان انقلاب تشییع کردند و سپس پیکر پاک این شهید بزرگوار در گلزار شهدای سیرجان به خاک سپرده شد.

سرهنگ ناظری جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: نیروی انتظامی برای تامین امنیت کشور و حفاظت از نظام جمهوری اسلامی ایران تا پای جان ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه تروریست های کوردل سزای اعمالشان را خواهند دید بیان کرد: شهید عبدالله پور در درگیری با تروریست ها در استان سیستان بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

به گزارش “سیرجان خبر”، گروهبان یکم وظیفه شهید رضا عبدالله پور منساری روز گذشته در جریان در گیری با گروه های معاند در شهرستان سرباز به همراه دو تن دیگر از ماموران ناجا به شهادت رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.