×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
<em>سیرجان میزبان دبیران شهرهای جهانی کشور می‌شود</em>

به گزارش سیرجان خبر؛ امروز هفتم آذرماه، معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان، شهردار و معاونان وی، رییس شورای اسلامی شهر و رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، نماینده فرماندار، مسئول سرمایه‌گذاری شهرداری و سایر مسئولان میراث فرهنگی استان تشکیل جلسه دادند و درباره صنایع دستی و ابنیه تاریخی سیرجان به تبادل نظر پرداختند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به اهمیت شهرهای جهان اشاره کرد و گفت: با ثبت گلیم شیریکی‌پیچ، سیرجان به یکی از شهرهای جهانی صنایع دستی پیوست و این عنوان معرف نام کرمان نیز هست.

وی افزود: در حوزه صنایع دستی ۱۴ شهر در کشور عنوان جهانی گرفته‌اند و اکنون سیرجان در کنار شهرهایی چون اصفهان، تبریز، شیراز، زنجان و … قرار گرفته است.

کاظم حسین‌زاده با تاکید بر حفظ نام جهانی برای سیرجان، راهکارهایی مطرح کرد و افزود: همکاری با دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ایجاد کارگاه‌های مختلف، پرورش بافندگان، زمینه ارتقای حوزه گلیم و حفظ عنوان شهر جهانی دانست و از مسئولان سیرجان،همکاری بیشتری در این زمینه خواستار شد.

شهردار سیرجان نیز، بیان کرد: طی پروسه سختی گلیم سیرجان به ثبت جهانی رسید. هم‌اکنون نیز کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.
دکتر کریمی‌پور به راه‌اندازی گذر و موزه‌ی گلیم اشاره کرد و گفت: توسعه فعالیت‌های بیشتر و ارتقاء تلاش‌ها در حوزه گلیم جزو برنامه‌های شهرداری و سایر مسئولان شهرستان می‌باشد.

دبیر شهر جهانی گلیم به رفع مشکلات حوزه میراث فرهنگی شهر از جمله بازار قدیمی و بادگیر چپقی پرداخت و از تملک املاک اطراف بازار و این بادگیر با اعتباری حدود ۱۱۰ میلیارد تومان برای ایجاد گذر فرهنگی خبر داد.

رییس شورای اسلامی شهر و رییس کمیسیون فرهنگی در این جلسه نیز دغدغه‌های خود را در مورد بازار و ابنیه تاریخی مطرح کردند.

در ادامه مسئولان شهر جهانی گلیم از برگزاری همایش دبیران شهرهای بزرگ جهانی کشور، متشکل از شهرداران ۱۴ شهر بزرگ در حوزه صنایع دستی به میزبانی سیرجان تا پایان سال جاری خبر دادند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.