×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
صالحی امیری از فیلتر بهارستان رد نشد/فرجی‌دانا و فانی راهی پاستور شدند

majlesبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از تسنیم،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود به رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و امور جوانان رأی اعتماد ندادند.

صالحی امیری از مجموع ۲۶۱ رأی مأخوذه نمایندگان، با ۱۰۷ رأی موافق و ۱۴۱ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع موفق نشد رأی اعتماد مجلس را به دست آورد.

بهارستان نشینان با برگزاری جلسه علنی در دو شیفت صبح و بعدازظهر امروز بررسی صلاحیت و برنامه‌های ۳ وزیر باقی‌مانده از کابینه یازدهم را مورد بررسی قرار دادند.

در جلسات علنی امروز پارلمان، علی محمد احمدی، آشوری و قسیم عثمانی به‌عنوان موافقان و سیدباقر حسینی، الیاس نادران و میرگلوبیات در مخالفت با برنامه های صالحی امیری صحبت کردند.

رضا صالحی امیری در سال ۱۳۴۰ در شهرستان بابل به دنیا آمد. پس از پیروزی انقلاب راهی جبهه‌های جنگ تحمیلی شد و همزمان تحصیلات عالی را در دانشگاه آغاز کرد. کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم سیاسی و دکتری را در رشته مدیریت به پایان رساند و همزمان تدریس در دانشگاه‌های مختلف را آغاز کرد.

وی ریاست کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی، عضو هیئت رئیسه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، عضویت هیئت امنای مؤسسه مطالعات راهبردی وابسته به وزارت علوم، مشاور رئیس دولت اصلاحات و عضویت شورای اجتماعی کشور و عضویت شورای اطلاع‌رسانی دولت خدمت را در کارنامه دارد و هم‌اکنون نیز معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را به‌عهده دارد.

صالحی امیری عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات است و مقالاتی در حوزه‌های فرهنگی ـ اجتماعی و سیاست خارجی در سمینارها و همایش‌های کشوری ارائه کرده است.

وی معاون فرهنگی ستاد حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز بود و پس از انتخاب روحانی نیز مسئول کارگروه فرهنگی وی شد که مأموریت چینش وزرای مرتبط با این حوزه را داشت.

بر اساس رای بهارستان‌نشینان علی‌اصغر فانی به عنوان وزیر جدید آموزش و پرورش و رضا فرجی‌دانا به عنوان وزیر جدید علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شدند.

نمایندگان مجلس ۲۴ مردادماه سال جاری کابینه یازدهم را مورد بررسی قرار دادند و در آن زمان ۱۵ نفر از وزرای کابینه راهی پاستور کردند اما به ۳ وزیر رای اعتماد ندادند.

در جلسه علنی امروز هم ۲ وزیر دیگر توانست رای موافق وکلای ملت را کسب کنند و بر این اساس کابینه دولت یازدهم تاکنون برای ۱۷ تن از وزرای خود توانسته از مجلس رای اعتماد بگیرد.

بر اساس اعلام علی لاریجانی رئیس مجلس نشست علنی بعدی پارلمان ساعت ۸ صبح روز سه شنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.