×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
طرح بازیافت فاضلاب پایگاه دریایی سیرجان به اتمام رسید

fazlab paigahبه گزارش“سیرجان خبر” عدم وجود سیستم تصفیه فاضلاب در دو مرکز آموزش نیروی دریایی و آمادگاه جنوب سیرجان سال‌های متمادی است که علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع، موجب ناراحتی مردم محله‌های اطراف این مراکز نظامی شده بود.

با اتمام طرح تصفیه فاضلاب نیروی دریایی سیرجان علاوه بر رضایت مردم این مناطق، آبیاری ۲۰ هکتار فضای سبز و درختکاری نیز ممکن شده است.

۱۵۴۰ مترمکعب فاضلاب در چرخه بازیافت

مجید توسلی ‌فرمانده مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان اظهار داشت: با اجرا و اتمام طرح فاضلاب مجموعه پایگاه دریایی سیرجان که دارای مجهز‌ترین وسایل در اجرای طرح است، روزانه یک هزار و ۵۴۰ مترمکعب آب فاضلاب که موجب آلودگی سفره‌های آب زیر‌زمینی می‌شد، به چرخه بازیافت برای مصارف کشاورزی بازگشته است.

وی بیان داشت: از این طریق ۱۰ هکتار باغ انار و ۱۰ هکتار فضاهای سبز و درختان منطقه را آبیاری ‌و مازاد آن نیز به مصارف صنعتی و کشاورزی داخل شهر منتقل می‌شود.

توسلی گفت‌: برای اجرای این طرح مهم بهداشتی و عمرانی ۶۰ میلیارد ریال از منابع موجود هزینه شده‌ که‌ رضایتمندی جمع زیادی از ساکنان نیروی دریایی و محله‌ها و شهرک‌های اطراف را به دنبال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اجرای این طرح به بحران خشکسالی‌ کمک شده و آب مورد نیاز درختان و فضاهای سبز تامین می‌شود.

برای پی بردن به میزان رضایتمندی شهروندان به میان مردم محله‌های اطراف‌ رفتیم و با آنان به گفت‌وگو پرداختیم که با ابراز رضایت از اجرای این طرح مهم از مسئولان پایگاه دریایی تشکر کردند.

خانم حجازی که مدت ۱۰ سال ساکن محله پرسی گاز است، به خبرنگار فارس گفت: ساکنان این منطقه دائم از بوی بد فاضلاب ناراحت بوده و به دنبال بوی بد، حشرات نیز بهداشت منطقه را به خطر انداخته بودند.

رضا پور‌مهدی‌آبادی‌ از ساکنان این منطقه گفت‌: این مشکل به گونه‌ای بود که حتی اگر کسی می‌خواست در این محله‌ها خانه‌ای ‌خریداری کند، به دلیل بوی نامطبوع منطقه منصرف می‌شد.

پایگاه دریایی سیرجان جمعیت زیادی اعم از سربازان آموزشی، پایور و منازل مسکونی را در خود جای داده است و مشکل سیستم فاضلاب این مجموعه تهدیدی برای بهداشت ساکنان به شمار می‌رفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.