×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
علم‌الهدی:میدان حرکت دشمن فضای مجازی است/نقدی: کانادا از خاوری محافظت می کند/زندی:رویکرد بسیج در فضای مجازی تولید محتوای ایرانی و اسلامی است /بذرپاش: ۵۵درصد تحریم ها را آمریکا رأسا تصویب کرد

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از راه دانا؛ همایش سالانه مدیران استانی مراکز سایبری بسیج سراسر کشور در مشهد مقدس با حضور آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حمیدرضا زندی رئیس مرکز سایبری سازمان بسیج مستضعفین، مهرداد بذرپاش عضو کمیسیون برجام، صولت مرتضوی شهردار مشهد و یرخی دیگر از مسئولان لشگری و کشوری برگزار شد.

آیت الله علم‌الهدی:دشمن به دلیل عدم توان ورود به فضای واقعی  میدان حرکتش را در فضای مجازی قرار داده

آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با مدیر و مسئولان مراکز سایبری بسیج اظهار داشت: امروز شاهد این نکته هستیم که فضای مجازی میدان قطعی و اصلی جنگ شده و فضای واقعی با تحت تاثیر قرار گرفتن از آن، پشت سر فضای مجازی در حرکت است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در مقابله با حوزه فضای مجازی با ۳ گروه روبه رو هستیم، افزود: گروه اول دشمنان و مخالفان نظام اسلامی ایران هستند که چون ورود به فضای واقعی و براندازی نظام برایشان ممکن نبوده است از این مدخل وارد کشور شده اند.

امام جمعه مشهد با اشاره به جناح های دیگر فعال در این عرصه گفت: گروه دوم سیاسون غیر ارزشی درون کشور و آخرین گروه کارگزاران و مسئولان اجرایی کشور هستند که یا دانسته و یا از روی جهل با جریانات ضد نظام هماهنگ شده اند.

آیت الله علم الهدی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد شعار دولت یازدهم با شعار اعتدال چند درجه ای به سمت این جریانات ضد ارزشی حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن به این موضوع پی برده است که برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمی تواند با تاخت و تازهای سیاسی، اقتصادی و…و اجرای یک حرکت سریع این کار را به سرانجام برساند، بیان داشت: هدف استکبار عادی سازی رابطه با دشمن و کمرنگ نشان دادن ارزش های دینی در بین مردم است که آن را نرمالیزاسیون نام نهاده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: میدان این حرکت دشمن فضای مجازی بوده، زیرا در فضای واقعی به دلیل هزینه بالا و آماده نبودن الزامات موجود، نمی تواند ورود جدی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در برابر استکبار جهانی و در جنگ نرم، کشور ما امکانات بیشتر و قوی تری نسبت به روزهای ابتدایی جنگ هشت ساله را دارد، خاطر نشان کرد: چیزی که ما را در برابر دنیا و در جنگ نابرابر هشت ساله به پیروزی رساند اخلاص، ایمان و…بود که باید این مهم در فضای مجازی نیز تقویت گردد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه دشمن به این نتیجه رسیده است که باید برای براندازی نظام اسلامی دو کار اساسی را انجام دهد، عنوان کرد: دور کردن مردم از نظام و کمرنگ کردن ارزش های دینی در سطح جامعه از جمله این موارد است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در دنیای امروز و برای مقابله با اقدامات دشمن باید ابتکار عمل به خرج دهیم، یادآور شد: دشمن با طرح و ابتکارات بسیاری در برابر ما قرار گرفته است که جوانان و نخبگان ما می بایست با توسل و توکل به خدا و اجرای خلاقیتهای فردی و گروهی دشمن را غافلگیر کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات مرکز سایبری سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد: نکته مهم این است که باید این مجموعه ها هم تقویت شده و هم جبهه ای برای حضور فعال دوستداران فضای مجازی در این عرصه قرار بگیرد.

وی در انتها با تاکید بر اینکه فناوری های فضای مجازی مورد علاقه همه جوانان است، گفت: استفاده مناسب از بستر بسیج برای توسعه این عرصه، صف بندی، تولید نقش و سرباز گیری برای حضور فعال در فضای مجازی باید در اولویت کاری مسئولین امر قرار بگیرد.

سردار نقدی: دولت کانادا از خاوری با ضریب امنیتی بالایی محافظت می‌کند

سردار محمد رضا نقدی هم طی سخنانی در همایش مدیران مرکز سایبری بسیج که در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: دشمن در همه عرصه ها در برابر ملت ایران متحمل شکست شده است.

وی با بیان اینکه امروزه تمام امید دشمن کنترل افکار عمومی جامعه است، افزود: جنگیدن در جبهه ادارک سازی و افکار عمومی برای دشمن از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه لازمه رسیدن به این مهم انجام کارهای عمیق و نفوذ پذیر است، تصریح کرد: در این نبرد افکار نمی توان با یک کار سطحی نتیجه مطلوب را به دست آورد.

نقدی در ادامه بیان داشت: کسی که می خواهد پیروز میدان شده و در این جبهه گام بردارد، باید ویژگی های مخاطب خود را به خوبی شناخته و زبان مشترکی بین خود و او پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه باید مخاطب خود را پیدا کنیم، ادامه داد: دشمن با استفاده از تمام ظرفیت های خود این مهم را انجام داده و بر اساس ویژگی های ملت ایران برای ما برنامه ریزی میکند.

وی عنوان کرد: بهبود وضعیت معیشت ملت ایران در ارتباط با آمریکا، مهمترین گذرواژه ای است که امروز استکبار جهانی برای ادارک سازی آن در سطج جامعه برنامه ریزی کرده است.

نقدی با اشاره به اینکه تمام رسانه های دنیا هم اکنون به دنبال ایجاد این تصور غلط در بین مردم ایران هستند، اظهار داشت: این گذرواژه در پیام نوروزی رئیس جمهور آمریکا به ملت ایران به خوبی قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه گذرواژه دومی که دشمن بر ادارک سازی آن کار می کند، زندگی با نشاط و سعادتمند و راحت و بدون دغدغه در پرتو آزادی فردی بی حد و سبک زندگی غربی است، افزود: این دو گزاره شاهراه های دشمن در ورود به کشور هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به این پرسش که حال وظیفه ما در برابر این هجمه ها چیست؟ادامه داد: باید ابتدا مخاطب را شناسایی کرده و با زبان مشترک در پایین ترین سطح های آسیب پذیر نفوذ کنیم.

این مقام مسئول با  تاکید بر اینکه سرنوشت همه کشور را این گزاره ها مشخص خواهند کرد، بیان داشت: وظیفه همه ما این است که با برنامه ریزی مناسب به این موضوع پرداخته و از لحاظ عناصر مادی این کار را به اثبات برسانیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه استکبار از ابتدای انقلاب اسلامی با تربیت و نفوذ نیروهایی سعی در مخدوش کردن عملکرد نظام در ذهن مردم داشته است، بیان کرد: بر اساس اخبار رسیده از کانادا، دولت کانادا از خاوری با ضریب امنیتی بالایی محافظت می‌کند.

نقدی با بیان اینکه باید در برابر اقدامات دشمن ابتکار عمل به خرج دهیم، گفت: برای اثر گذار بودن در برابر همجه های استکبار باید همه در کنار هم بوده و با زبان مشترک این مهم را به سرانجام برسانیم.

زندی: دوره گذشته شورای عالی فضای مجازی، انتظارات را برآورده نکرد/مصرف کننده محتوای وارداتی در فضای مجازی شده ایم

همچنین حمیدرضا زندی رئیس مرکز سایبری بسیج در جمع مدیران استانی مراکز سایبری بسیج در مشهد مقدس، با بیان اینکه در دوره گذشته شورای عالی فضای مجازی، انتظارات را برآورده نکرد، افزود: ورود این شورا به موضوعات مختلف و ایجاد بستر مناسب و زیر ساخت های لازم برای حضور فعال مردم در این عرصه از دغدغه های اصلی رهبری است.

زندی با اشاره به اینکه در حال حاضر دشمن تمرکز اصلی خود را در جبهه جنگ نرم قرار داده و رهبری روی این موضوع، تاکید جدی دارند، بیان داشت: این شورا باید مرکز اصلی سیاستگذاری آگاهانه، مسئولانه و مقتدرانه در برابر اقدامات دشمنان باشد.

رئیس مرکز سایبری سازمان بسیج با تاکید بر اینکه متاسفانه در کشور به دلیل کمبود محتوای اسلامی و ایرانی از محتوای وارداتی در فضای مجازی استفاده می کنیم، تصریح کرد: با وجود فعالیت برخی نهادها، باید در کنار زیر ساخت های لازم، محتوای خوب نیز ارائه شود تا کاستی های این عرصه با بهترین محتوا، رفع شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون به سمت محتواهای سطحی در حرکت بوده ایم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته در حوزه تولید محتوا، منفعل عمل کرده ایم و عملکرد مرکز سایبری بسیج به نحوی طراحی شده است که ضمن فاصله گرفتن از عملکرد منفعلانه، به سمت اثرگذاری در این حوزه پیش برویم.

به گفته زندی، جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب اسلامی از همان روزهای پیروزی انقلاب و به روش های متعددی همچون ورود ماهواره و … آغاز شد و امروز به دوره ای رسیده اندکه می خواهند با زیرساخت های خود در فضای مجازی، فرهنگ رفتاری مردم را به سمتی مخالف با ارزش ها و هنجارهای جامعه پیش ببرند.

وی تاکید کرد: با درک اهمیت چنین اتفاقی، مرکز سایبری بسیج، در مسیر زیر ساختی کارهای موثری را انجام داده است تا شیوه های رفتاری و فرهنگی کاربران در مسیر ارزش هایی باشد که جامعه ما را تشکیل داده است. همه این اتفاقات یعنی این که باید فضای مجازی را به تسخیر خود در بیاوریم نه این که مقهور اثرگذاری آن شویم.

زندی در پایان با بیان این که هر فردی و هر اطلاعاتی بدون نظارت وارد فضای مجازی می شود، گفت: اتفاقا در مواردی فیلترینگ هم نتوانسته اثرگذاری مد نظر را داشته باشد و لذا بهترین کار، تولید محتوای مناسب است که با کادر سازی مناسب و تربیت نیروها و نیز آگاهی دهی خانواده ها از فضا و سواد رسانه ای، در این مسیر کارهای خوبی را انجام داده یم.

زندی در پایان حرکت به سمت تولید محتوای موثر را یکی از سیاست های اساسی مرکز سایبری بسیج برشمرده و در عین حال گفت: ضمن تولید محتوا، در زمینه زیر ساختی و فنی نیز وارد شده ایم و در موضوع اپلیکیشن ها و نیز عرصه های جدید، فعالیت های متعددی را داشته ایم که در آینده نزدیک از این فعالیت ها رونمایی خواهد شد.

سردار نجات: فضای مجازی بیش از هر ابزار ارتباطی دیگری برای دشمن اهمیت دارد

سرتیپ پاسدار حسین نجات معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم طی سخنانی در همایش مدیران استانی مرکز سایبری بسیج در مشهد مقدس، با تاکید بر ضرورت تولید محتوای مناسب در فضای مجازی، گفت: هرچند جبهه معارض انقلاب از سرویس ماهواره ها، رسانه های سنتی، هنر، سینما، سرگرمی ها و … بهره می برد، اما برای آنها، فضای مجازی از بیشترین اهمیت برخوردار است و برای همین، روی این بخش، سرمایه گذاری جدی ای را انجام داده اند.

نجات با اشاره به اهمیت کار فعالان فضای مجازی در جبهه انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: برای در نظر گرفتن برنامه ریزی ها در جنگ رسانه ای و فرهنگی، باید دشمن را بشناسید، موقعیت قرار گیری آن را بدایند؛ برخورد هوشمندانه، فعالانه و مقتدرانه بدون فوت وقت لازم است.

وی افزود: بر این اساس باید به دنبال تولید محتوا برویم؛ گاهی برنامه ریزی می شود که محتوا تولید شود و در فضای مجازی منتشر شود، اولین اشکال این چه می تواند باشد؟ اولین اشکال، تنبل شدن مخاطب است، بهترین تولید در فضای مجازی این است که مخاطبین خود را آموزش دهیم.

معان فرهنگی- اجتماعی سپاه گفت: باید با تولیدات چند رسانه ای، محتوای متناسب روز منتشر شود، امروز باید به موضوعاتی همچون اقتصاد مقاومتی، استکبار ستیزی و نفوذ آمریکا، انسجام اسلامی، کانون خانواده و سبک زندگی و …بپردازیم.

وی در پایان با اشاره به فعالیت های مرکز سایبری بسیج در حوزه تولید محتوا و تربیت کادرهای موثر برای کار در فضای مجازی، گفت: باید تلاش شود که کار خیر مرکز سایبری بسیج را در تولید محتوای اثر گذار پیش ببرید و اینگونه است که شما به عنوان افسران جنگ نرم، خواهید توانست در کار برای انقلاب مثمر ثمر باشید.

صولت مرتضوی:فشار سخت به ایران، قدرت نرم جمهوری اسلامی را افزایش داد/شورای نگهبان چشم بینای نظام است

سید صولت مرتضوی هم در جمع مسئولان استانی مرکز سایبری بسیج در مشهد مقدس، با بیان این که امروزه قدرت نرم جمهوری اسلامی افزایش یافته است، عنوان کرد: بعد از جنگ تحمیلی، دشمن به این نتیجه رسید که شکست جمهوری اسلامی با جنگ سخت و سازوکارهای رایج نظامی، امری غیرممکن است، هر چه آنان فشارهای سخت را سنگین‌تر کنند، قدرت نفوذ نرم جمهوری اسلامی ایران برجهان به‌شدت افزایش پیدا خواهد کرد لذا نفوذ جمهوری اسلامی ایران در جوامع مختلف بر کسی پوشیده نبوده و نیست.

وی افزود: دشمن بر آن شد در نبردی نرم، پنجه در پنجه جمهوری اسلامی بیندازد، این نبرد نرم دشمن در سه جبهه برنامه‌ریزی شد؛ تهتک و تحجر دو جبهه‌ای بود که دشمن باز کرد، در همان سال‌ها بود که دشمن وارد افغانستان شد، پدیده طالبانیزم را مطرح کرد و طالبان نیز تلاش کرد تصویری دیگر از اسلام را در تصور جهانیان رونمایی کند.

وی با اشاره به ایجاد رسانه‌ها از سوی غرب و آمریکا، عنوان کرد: ابزاری که آنان درست کرده‌اند، ابزاری دوسویه است اما در یک‌سوی آن، عده کثیری قرار دارند که با منابع صهیونیست‌ها، شیوخ نابخرد عرب و کشورهای اسلامی به جان اسلام افتاده‌اند و بخشی از آن منابع نیز به مرزهای کشورهای اسلامی و ایران ورود کرده‌اند.

شهردار مشهد مقدس به بیان طرح‌ریزی غرب برای حذف اسلام از بدنه جوان جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از حربه‌هایی که آنان مطرح می‌کنند، مرجعیت زدایی در تفکر جوانان است؛ یعنی نفوذ کلام بزرگان دین، نفوذ کلام ائمه، سلوک فردی و سیره الهی عالمان دینی و ائمه اطهار را کمرنگ کنند که متأسفانه می‌شود گفت در بعضی موقعیت‌ها توفیقاتی به دست آورده‌اند.

وی، فتنه ۸۸ را نوعی برنامه برای نخ‌نما کردن بزرگان دانست و ابراز کرد: طراحی‌هایی که دشمن انجام داد و بخش اعظم آن در فتنه ۸۸ خودنمایی کرد، نوعی برنامه‌ریزی برای نخ‌نما کردن بزرگان و اعتبار زدایی از مراجع قانونی بود؛ وقتی کسی ظلمی به او وارد می‌شود، باید تظلم خواهی کند، به چه مرجعی داد می‌برد؟ به مراجع رسمی، مراجع رسمی در انتخابات چه کسانی بودند؟ شورای نگهبان و قوه قضاییه، مرجعیت و محوریت قوه قضاییه را در فتنه ۸۸ زدند، این تخریب را قبل از انتخابات آغاز کردند و دستگاه نظارتی و قضایی را طرفدار یک جریان سیاسی معرفی کردند که متأسفانه برخی افراد و دوستان نادان هم بدشان نمی‌آید پشت سر این‌ها خودشان را مخفی کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت نهم در بخش دیگری از سخنانش به تلاش برای تخریب و ناکارآمد جلوه دادن شورای نگهبان در ادوار متعدد اشاره و تصریح کرد: برخی به دنبال اعتبار زدایی از شورای نگهبان هستند، از آن بد تعریف می‌کنند درحالی‌که هر نظامی چشم بینا نداشته باشد در هنگام عمل دست بند بر دست‌هایش می‌زنند، این چشم بیناست که به دست‌فرمان می‌دهد، نه چشم بینا، بلکه عقل است.

بذرپاش:۵۵درصد تحریم ها علیه ملت ایران را آمریکا رأسا تصویب کرده است/ مدافعان برجام، یک بار هم آن را مطالعه نکرده اند

همچنین مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران طی سخنانی در جمع مدیران مراکز سایبری بسیج اظهار داشت: بعد از مذاکرات در کشور فضای دو قطبی را شاهد بودیم که تیم مذاکره کننده بر این ادعا بود که بحرانی که بچه های حزب الههی برای کشور درست کرده بودند را مرتفع کرده است.

وی با بیان اینکه همه کار در لوزان تقیربا به اتمام رسیده بود، افزود: فکشیتی که از سوی طرف مقابل منتشر شده بود و هیچ مقام مسئولی آن را تایید یا تکذیب نکرد به این دیلیل بود که توافق صورت گرفته بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در وین دو بند مورد تغییر قرار گرفت که مواردی بود که رهبری فرموده بودن و تیم مذاکره کننده نباید از این خطوط عبور میکرد که با تغییر انها گفتند خطوط رهبری رعایت شده است.

بذرپاش با بیان اینکه ما در برجام با ۴ سند مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: برجام، قطعنامه، معاهده محرمانه بین ایران و آژانس بر روی موضوعات pmd و برنامه بلند مدت غنی سازی شده ایران این اسناد را تشکیل میدهند.

این مسئول با اشاره به سند معاهده بین ایران وآزانس ادامه داد: آژانس می بایست  بر اساس این سند در سپتامبر در گزارش خود پیشرفت حرکت ایران را به اطلاع اعضا برساند.

وی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده اعلام کرده بود که برنامه بلند مدتی درکار نیست، گفت: در ابتدای متن برجام و در پیوست ها به وضوح به آن اشاره شده که این سخنان جای بسی تامل دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه سندهای بررسی شده بین ایران و آژانس باید برای آمریکاییها محرمانه باشد نه برای ایرانی ها، عنوان کرد: تجربه به ما نشان داده است که آژانس اطلاعت هسته ای ما را در اختیار استکبار قرار داده که نمونه آن را در ترور دانشمندان هسته ای خود میتوانیم ببنیم.

بذرپاش با اشاره به اینکه سند بلند مدت هم اکنون در حال تدوین می باشد، بیان کرد: می گویند این سند پس از تایید ایران و آژانس باید با ۵+۱ به اشتراک گذاشته شود که این گذرواژه اشتراک جای بررسی ببیتشیری دارد.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که در فرایند برجام با چند سوال اساسی روبه رو هستیم، گفت: یکی از مسائلی که اعضای کمیسیون را درگیر خود کرده این است که دلیل صدور قطعنامه با سرعت کمتر از یک هفته چه بوده است؟

این مقام مسئول گفت: فرق این قطعنامه با دیگر قطعنامه های وضع شده بر علیه ایران این است که ما خودمان ضمانت اجرایی آن را تضمین کرده ایم.

وی با بیان این پرسش که اگر پیوست b قطعنامه که در مورد تسحیلات موشکی است را نقض کنیم، اعلام کرد: انجام این اقدام از سوی جمهوری اسلامی آیا نقض توافق به حساب می آید یا خیر؟ و یا اینکه چه بار حقوقی بر روی کشور خواهد گذاشت؟

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: پاسخی که از سوی تیم مذاکره کننده به ما داده شده این است که ما این بند را اجرا نمی کنیم و و آنها هم نمیتوانند کاری انجام دهند.

بذرپاش در انتها با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب در خصوص اینکه اگر تحریم ها لغو نگرد معامله ای هم در کار نخواهد بود، گفت: متاسفانه در متن برجام سرتاپا واژه تعلیق نه لغو آورده شده که ما رادر بررسی با مشکل مواجه کرده است.

وی در خصوص تحریم های اعمال شده بر جمهوری اسلام ایران و روند رفع آنها در برجام، اظهار داشت: اکثر تحریم ها ناشی از قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت است که بعد از فتنه سال ۸۸ وضع شده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با سه نوع تحریم مواجه است، افزود: قطعنامه های شورای امینت، تحریم های اتحادیه اروپا که خود دو نوع تقیریبا مشابه قانون و آیین نامه های اجرایی را دارد و تحریم هایی که ایالات متحده آمریکا بر کشور ما وضع کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم ها آمریکا شامل دو نوع اولیه و ثانویه می شود، بیان داشت: تحریم های اولیه تحریم هایی است که در داخل خاک آمریکا وضع گردیده و هر شخص حقیقی و حقوقی آمریکایی حق معامله با ایران را ندارد و تحریم های ثانویه نیز تحریم هایی است که آمریکا طرف های غیر آمریکایی را منع کرده است.

بذرپاش با بیان اینکه در متن برجام مقرر شده که تحریم های اولیه به طور کامل کنار گذاشته می شود، گفت: در تحریم های ثانویه با دو مدل روبه رو هستیم که یک سری از آنها را کنگره وضع و یک سری دیگر به دستور رئیس جمهور آمریکا اعمال شده است.

این نماینده با تاکید بر اینکه در قانون اساسی ایالات متحده، رئیس جمهور می تواند بخشی از قوانین مجلس را دستور توقف بدهد، عنوان کرد: چون آمریکا یک کشور ریاستی است، کنگره تصمیم دارد سطح دسترسی های رئیس جمهور را کاهش دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه تحریم های ثانویه برای کشور خیلی سنگین بود، تصریح کرد: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد تحریم ها ناشی از قطعنامه های شورای امنیت، ۲۵ تا ۳۰ درصد ناشی از قوانین و آیین نامه های اتحادیه اروپا و ۵۵ درصد باقی مانده از سوی آمریکا بر علیه ملت ایران وضع شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه د ر برجام مقرر شده که بخش زیادی از تحریم های شورای امنیت رفع گردد که بیشتر مربوط به انسداد دارایی افارد ایرانی است، خاطر نشان کرد: در ارتباط با رفع تحریم های اتحادیه اروپا قصه به این صورت پیش رفته است که انسداد دارایی ها در روز اجرا لغو ولی بخشی از تحریسم ها به ۸ سال بعد منتقل می شود ولی قوانین تحریم ها برداشته نخواهد شد.

بذرپاش در ادامه با اشاره اینکه رئیس جمهور آمریکا تاکنون ۱۸ دستور تحریم بر علیه ملت ایران را صادر کرده است، بیان داشت: از این تعداد ۳ دستور قبل از توافق لغو شده بود و ۴ تای آن مقرر شده در ربرجام برداشته شود ولی ۱۱ دستور دیگر هنوز باقی مانده و به روز انتقال می شود، که ایالات متحده از سال هشتم به بعد برای لغو آنها تلاش میکند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت یازدهم در روند بررسی برجام مجلس را تحویل نگرفته است، گفت: این حرکت در حالی است که طرف مقابل بر طبق خواسته کنگره، سنا، رئیس جمهور و…موارد مورد نیاز خود را در متن برجام آورده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه هر زمان که آقایان بخواهند مجلس در راس امور است و اگر بر علیه حرکت آنان باشد در راس امور نیست، بیان داشت: تجربه به ما ثابت کرده است که اگر حرکتی مطابق میل و خلاف حرکت های آنان باشد همه را مورد نقد و… قرار میدهند که جای بسی تامل دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته جالب در طرفداران دولت یازدهم در برجام این است که آنهایی که از این متن دفاع میکنند حتی یکبار برجام را نخوانده اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.