×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
عید فطر؛ هدیه‏ اى عبادى و سیاسى از جانب خداوند به مسلمین است/ دوقطبی کردن مردم مردود است

به گزارش “سیرجان خبر” حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز عید سعید فطر رابر، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و با تبریک این عید سعید فطر، عید بندگی گفت: عید فطر؛ هدیه ‏اى عبادى و سیاسى از جانب خداوند به مسلمین است.
وی به اهمیت این روز پرداخت و گفت: متاسفانه برخی با اتمام ماه مبارک رمضان معنویت را کنار میگذارند،عبادت همیشه عبادت است و گناه ومعصیت همیشه گناه و معصیت است.
امام جمعه رابر با بیان اینکه ثواب دان ما سوراخ نباشدافزود : منظوراین از ثواب دان ما سوراخ نباشد فضیلتی ماه مبارک رمضان که خواب ها ی شما عبادت بود و راز نیازهای شبانه روز برای شما ثبت کردند مواظب باشید با گناه و معصیت این عبادات از بین نبرید.
وی تأکید کرد: عبادات ما باید استمرار پیدا کند منظور از استمرار عبادت؛ اینکه انهایی که در تارک الصلاه بودند به وسیله ماه مبارک رمضان با خدا آشتی کردند این نماز خواندن تا انتهای عمرمان باید استمرار پیدا کنند از فضیلت ماه مبارک رمضان پشت کردن به هوای نفس است این استمرار پیدا کندوبعد از ماه مبارک رمضان گناه و معصیت بپرهیزید.
امام جمعه رابر با اشاره به روایتی از رسول خدا(ص) گفت: خداوند به کسانی که امروز به نماز عید فطر می ایستند آن بندگان خوب را مورد مباهات قرار میدهند.
وی با اشاره به فرازی از خطبه امیرمومنان(ع)گفت: مردم این دنیا میدان آزمون و قیامت میدان مصاحبه است که یک برنده و بازنده دارد، کسی برنده می شود جایزه او بهشت برین و بازنده هادچار جهنم الهی می شوند .
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره یه سفارشات امیرالمؤمنین(علیه السلام) بر نیکی و تقوا و یکدیگر را یاری کنید، افزود: مبلغ گناه ومعصیت نباشیدو بهم رحم کنید، بی رحمی در زندگی تان نباشد، هر کس به اندازه قدرت خود به یکدیگر رحم کند، بندگان خوب خدا۳۰روز روزه و ۳۰ شب در سحرگاه با خدا مناجات داشتنددبه یاد داشته باشید اقامه صلوه، امر به معروف نهی از منکر، روزه ماه مبارک، پرداخت زکات و حج ازسفارشان امیرالمؤمنین(ع)است .
وی یکی دیگر سفارشان آن حضرت نیکی به همسران خود خواند و گفت: به زن های مؤمن و متدین تهمت نزنید، زبان خود را به تهمت باز نکنید، دنبال کارهای زشت و ناپسندی نروید و کم فروشی نکنید و در ادامه امیرالمؤمنین دعایی دارد از خداوند می خواهم دعای امیرالمؤمنین(ع) شامل حال شما بندگان خوب باشد،حضرت می فرمایند خداوند ما و شما در مسیر تقوا نگه دارد و آخرت را برای من و شما بهتر از دنیا قراربدهد.
حجت الاسلام علیدادی ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به روز ۱۵خرداد گفت : کشتار بیرحمانه مردم در قیام ۱۵ خرداد که به فرموده حضرت امام(ره)، «قریب به پانزده هزار نفر از ملت مظلوم و ستم‏ کشیده ما به خاک و خون کشیده شد»، چهره مزورانه شاه را که تا آن زمان تقصیرها را به گردن نخست‏وزیران مى‏انداخت افشا نمود و انقلابیون پس‏ازآن به راه‏هاى اصلاح‏طلبانه پشت کرده، سرنگونى نظام سلطنتى را خواستار شدند.
وی با اشاره به موضوع انقلابی ماندن که یکی از موضوعات مهم این سال ها اخیر و دغدغه مقام معظم رهبری خواند گفت: به گفته مقام معظم رهبری، از ابتدای انقلاب صحنه رقابت بین جریان انقلابی و غیر انقلابی است، این دوقطبی کردن مردم مردود است، برای این تقسیمات اصول گرا و اصلاح طلب مطرح نیست من این تقسیم بندی را غلط می دانم. در نگاه ایشان تقسیم بندی حقیقی در جریان سیاسی های گذشته و امروز جریان انقلابی و غیر انقلابی مطرح است مقام معظم رهبری فرمودند: من انقلابی ام.
وی با اشاره به پنج شاخص اصلی انقلابی بودن عنوان کرد: شاخص اول پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب است.انقلابی کسی است که در شاکله اعتقادی خود مبانی فکری و ارزشی امام و مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خویش قرار میدهد .
وی شاخص دوم را هدفگیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها خواند و افزود: مسلم است آنهایی که روحیه محافظه کارانه در آنها تقویت شده است نمی توانند یک نیروی انقلابی باشد
امام جمعه رابر با اشاره به شاخص سوم پایبندی به استقلال همه جانبه کشور گفت: این پایبندی و استقلال هم استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی شامل می شود، از نگاه معظم کسانی که در نگاه سیاسی استقلالی از خود ندارند چشم آنها به بیگانه دوخته شده است وکسانی که خود را دنبال لطف عنایت بیگانه می داند؛ انقلابی نیستند، انقلابی ها کسانی هستند؛ استقلال اقتصادی و سیاسی را خواهانند.
وی با بیان شاخص چهارم حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن افزود: انقلابی ها کسانی هستند که حساسیت در برابر نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن واکنش نشان بدهند مسلم است اگر کسی در برابر دشمن از خود واکنش نشان ندهد تغییری در او حاصل نشود انقلابی نیست.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی پنجمین شاخص اصلی را تقوای دینی و سیاسی خواند وافزود : آنهایی انقلابی اند هم تقوای دینی و سیاسی دارند مثل یک سکه دو رو هستند این پنج شاخص از شاخص هایی که مقام معظم رهبری برای انقلابی ها مطرح کردند.
وی افزود غیر انقلابی ها بدانند : تمام حرکت آنها زیر زربین توده و آحاد مردم انقلابی است ، غیر انقلابی ها بدانند:حرکت، گفتار نگاه و قلم آنها در روزنامه ها زیر نظر این توده عظیم انقلابی است و اگر جایی اقتضا کند باسیلی محکم انقلابی ها مواجه خواهند شد .
امام جمعه رابر خاطر نشان کرد: انقلابی ها زمینه ظهور امام زمان (ع) فراهم می‌کندبا این پنج شاخص انقلابی ها هستند که اذن ورود به خیمه امام زمان (ع) پیدا می کند و در رکاب حضرت حجت هستند.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.