×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
عید قربان توجه به خدا و معنویت  است

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه سیرجان اظهار داشت: همه گروه‌های تروریستی و داعش دست‌پرورده آمریکا هستند که برای اهداف آن و برای نابودی ملت‌هایی که موافق با جنایات و ظلم و ستم صهیونیسم و آمریکا نیستند، تشکیل می‌شوند.

امام جمعه سیرجان بیان کرد: آنها چون نتوانستند با حمله نظامی مستقیم وارد خاک سوریه شوند، امروز به بهانه مبارزه با داعش تمام زیرساخت‌های سوریه از جمله تاسیسات گازی و نیروگاه‌ها و فرودگاه این کشور را منهدم کردند.

وی با اشاره به مسائل افغانستان گفت: آنچه در انتخابات و در حال حاضر اتفاق افتاد، بدعت و نادیده گرفتن مردم افغانستان بود و ملت این کشور نتوانست به خواسته خود که نبود دخالت آمریکا در امور کشورش بود، برسند.

حسینی بحران کم‌آبی را در استان و شهرستان سیرجان جدی و یک حادثه در حال اتفاق ذکر کرد و گفت: مردم باید با صرفه‌جویی و عدم اسراف از حادثه در حال اتفاق جلوگیری کنند و دولت هم با شناسایی مناطقی که آب‌های زیرزمینی گسترده دارند، طرح انتقال آب را به مناطق بحرانی فراهم کند.

خطیب جمعه سیرجان به دهه ولایت و حرکت امام حسین(ع) از مکه به کربلا اشاره کرد و گفت: در حکومت اسلامی هم مسلمانان و هم غیرمسلمانان در آسایش و آرامش هستند و تشکیل حکومت توسط پیامبر اسلام (ص) نیز به همین معنا و برای اقتدار دین اسلام بود، لذا پیوند امامت و حکومت از دیدگاه قرآن کریم در اولویت کار مسلمانان است.

حسینی عنوان کرد: حضور گسترده مردم در دعای عرفه به انسان نشاط ایمان می‌دهد و این نشاط موجب می‌شود که در جامعه گناه و فساد نباشد و هر فردی با روشنی تقوا حافظ ارزش‌های اسلامی و الهی باشد.

امام جمعه سیرجان عید قربان را یکی از اعیاد بزرگ الهی و اسلامی عنوان کرد:‌ عید قربان توجه به خدا و معنویت  است،‌ قربان موفقیت در امتحانی بزرگ برای حضرت ابراهیم و اسماعیل بود که درس بزرگ تسلیم محض در برابر خدا بودن را برای بشریت رقم زد.

وی به هفته همدردی با کودکان غزه اشاره کرد و خواستار حضور گسترده مردم در کمک به این کودکان شد که توسط کمیته امداد امام خمینی و بسیج شهرستان جمع‌آوری می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.