×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
فتنه دهه ۹۰ فتنه نفوذ است/ دوروزی که در دویست روز فتنه ۸۸ برای دشمن سنگین بود

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از ناب نیوز؛حجت الاسلام حاج صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران کل کشور ظهر امروز در همایش تبیین گفتمان ولایت در جمع طلاب و روحانیون استان کرمان با تاکید براینکه هر نهادی اگر از فلسفه وجودی و رسالت خود غافل شود ممکن است گرفتار لغزش و خروج از صراط مستقیم شده و گرفتار آفت ها شود.

روحانیت سنگرنشین خط مقدم اسلام است

وی در ادامه با اشاره به فلسفه وجودی روحانیت و رسالت آن در فرهنگ تشیع تصریح کرد: قشر روحانیون سه رسالت بزرگ را به عنوان ورثه انبیا بر عهده دارند که ابتدا برای پیامبر بوده و سپس برعهده امامان معصوم و مبلغین است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران روحانیت را سنگرنشین خط اسلام معرفی کرد و در خصوص سه رسالت این قشر اظهار کرد: اولین رسالت روحانیت بیان دین خدا و معرفی اسلام به عنوان نسخه هدایت بخش می باشد چرا که اسلام دین ساکت و صامتی نیست که هرکس از آن قرائتی ارائه کند.

وی افزود: علامه طباطبایی تبیین و معرفی و نشان دادن دین آنگونه که هست را وظیفه مبلغین پس از پیامبر می داند و روحانیت باید در زمان غیبت ائمه، سخنگوی اسلام ناب و مبین دین در ابعاد اخلاقی ، احکام و اعتقادی باشند که رساله عملیه یک صدم دین است ولی ابعاد دیگری نیز دارد.

حجت الاسلام حاج صادقی دومین رسالت این قشر را دفاع از دین خدا دانست و بیان کرد: دفاع از دین در زندگی تمام امامان به اشکال مختلف بوده است و روحانیت نیز باید در برابر هر حمله ای از قبیل تحریف و شبهه افکنی که اسلام را به خطر می اندازد ورود کرده و از دین دفاع کند.

راهبری و سکانداری جاده هدایت امتیاز ولایت بر نبوت

این مقام مسئول راهبری امت را دیگر رسالت جامعه روحانیت خواند و ابراز کرد: این قشر عظیم فقط سخنرانی نمی کند بلکه راهبری و ایثار الی المطلوب هم دارد لذا راهبری جامعه دست روحانیت است و در ادبیات دینی نیز یاد گرفتیم ولایت یعنی راننده جاده هدایت و یکی از امتیازات آن بر نبوت این است که نبوت ارائه الطریق و ابلاغ و دعوت است اما ولایت راهبری و سکانداری می کند که پیامبر هردو را داشت.

وی با تاکید بر اسلام پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تولد جدید و حاکمیت یافته و جبهه جدیدی را در مقابل استکبار گشوده است، اذعان داشت: استکبار در این خصوص معتقد است جبهه خطرناک تر از مارکسیست در مقابل ما باز شده که آن انقلاب اسلامی است .

مبلغ اسلام باید دین را تمام صحنه ها به خوبی بشناسد/واقعیت شناسی و رصد درست وضیت جامعه و تهدیدات از الزامات روحانیت

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در رابطه با الزامات روحانیت برای عملی شدن این رسالت ها عنوان کرد: روحانی که می خواهد مبلغ اسلام باشد ابتدا باید دین را در تمام صحنه ها به طور کامل بشناسد.

وی در ادامه تصریح کرد: مطالبی که در حوزه ها آموزش داده می شود باید طلبه را دین شناس کند، اینکه برخی می گوید خواندن برخی مباحث عمر را تلف می کند اشتباه است چرا که بعضی افراد با عدم شناخت اولیه و صحیح از اسلام در حوزه سر به انحراف گذاشته اند که بلای جان اسلام است لذا باید مبانی اصلی را فراگرفت و در کنار آن یکی از الزامات انجام این سه رسالت مبلغین، واقعیت شناسی و معاینه درست از وضعیت جامعه، دشمن، خطر و تهدیدات می باشد.

حجت الاسلام حاج صادقی با بیان اینکه روحانیت بدون توجه به واقعیت نمی تواند نسخه دهد، بیان کرد: همه ما باور داریم اهل بیت نور هستند و هدف آنها واحد است اما با وجود هدف یکسان رفتارهای متفاوت داشته اند چون واقعیات و خطرات متفاوت بود.

واقعیت شناسی به معنای دیدن تهدیدها و فرصت ها همچنین ضعف ها و قدرت هاست

وی بااشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان سال گذشته مبنی براینکه دشمن به دنبال تغییر محاسبات ذهنی است، تاکید کرد: واقعیت شناسی به معنی دیدن نصف خالی لیوان نیست بلکه به معنای دیدن تهدیدها و فرصت ها وهمچنین ضعف و قوت است و از طرفی در واقعیت شناسی باید مواظب واقعیت سازی ها هم بود زیرا یکی از خطراتی که بسیاری از علما و روحانیون را گرفتار میکند واقعیت های ساختگی است که دشمن آن را برایشان جلوه می دهد و آنها را وادار به ارائه نسخه غلط می کنند.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: واقعیت بینی با آرمانگرایی منافاتی ندارد؛ مواظب دوگانگی های دروغین باشیم چرا که این دوگانگی ها در غرب وجود دارد و نباید وارد ادبیات ما شود، ما از اهل بیت یاد گرفتیم در هرزمان واقعیات را سکوی پروازی به سوی آرمان های خود قرار دهیم همانطور که امام حسین (ع) در شرایط سلطه ظالمانه یزید بهترین فرصت را برای پرواز به سمت ارمان و حفظ دین استفاده می کند و حتی از پستی یزید برای زنده نگه داشتن دین استفاده می نماید و باوجود اینکه می داند فرزندانش را به اسارت می برند، آنها را باخود برد تا کاخ شام را ویران کنند.

آمریکا : انقلاب ایران مرگ تدریجی مارا رقم زده است

حجت الاسلام حاج صادقی بااشاره به ویژگی های مثبت جبهه و انقلاب اسلامی عنوان کرد: انقلاب اسلامی معجزه کرده است به گونه ای که استکبار جهانی در خصوص آن اینگونه می گوید که انقلاب ایران مرگ تدریجی مارا رقم زده است که ما را آرام آرام می کشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه امام (ره) در زمان حمله صدام به ایران فرمود ما سنگرهای کلیدی حهان را فتح می کنیم، اظهار کرد: آن زمان برخی به این حرف خندیدند اما حال بعد از ۳۷ سال معنای این جمله عظیم را فهمیده اند که سنگرهای کلیدی همان قلوب ملت هاست که انقلاب اسلامی توانسته سنگ در دست بچه های فلسطینی را به موشک تبدیل کند و کاری کند که اسراییل تنها به دنبال حفظ موجودیت خود باشد.

دشمن میداند برای ضربه زدن به انقلاب باید قلب آن را هدف قرار دهد

وی با بیان اینکه در کنار جنبه های مثبت انقلاب اسلامی واقعیات دیگری نیز وجود دارد که روحانیت نمیتواند در معرفی اسلام ناب از آنها غفلت کند، گفت: جبهه استکبار به این نتیجه رسیده است ضربه زدن به جسم انقلاب آن را از بین نمی برد بلکه باید قلب آن را هدف قرار داد و معتقد است برای این منظور باید برای شهادت و روحیه شهادت طلبی در فرهنگ شیعه جایگزین تعریف کنیم که نمود عینی آن جریان تکفیری است لذا برای زدن جان انقلاب برنامه ریزی کردند.

این مقام مسئول افزود: آنها می دانند که باید رگ های حیاتی هدف را پیدا کرده و راهبردهای عملیاتی برای ضربه زدن به آن را مشخص کنند که برای این امر حدود ۳۰ الی ۵۰ راهبرد تعیین کرده اند.

حجت الاسلام حاج صادقی با تاکید براینکه اولین رگ حیاتی در انقلاب اسلام و ماهیت دینی است، ابراز کرد: آنچه به مردم شور و نشاط و روحیه جهادی وانقلابی می دهد، اسلام است که برای هدف قرار دادن آن در هر منطقه باید به گونه ای خاص رفتار کنند.

وی در ادامه اذعان کرد: آنها می دانند که برای این کار در اروپا با اسلام هراسی و ترساندن آنها از دین باید اسلام را زد، در منطقه نیز جنگ نیابتی راه می اندازند که مسلمانان یکدیگر را بزنند و روحیه جهادی ان خرج خودشان شود.

راهبرد دشمن در ایران برای آسیب به انقلاب: جایگزین کردن اسلام سکولار به جای اسلام خمینی (ره)

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: در ایران نیز برای آسیب زدن اسلام در پی جایگزین کردن اسلامی به جای اسلام خمینی (ره) هستند، دین سکولاری که نماز، روزه و نمازشب دارد اما روحیه جهادی ندارد، اسلام بی خطری که در یک سلسله عبادت فردی و ارتباط با خدا را در حوزه های علمیه جا بیندازند و حوزه ها را مروج دین داری منهای انقلاب کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: آنها به دنبال شکل گرفتن تفکر سکولاریستی در کشور هستند و اینکه دولت مردان بگویند دین به ما ربط ندارد و حوزوی ها نیز بگویند سیاست به ما مربوط نیست چرا که آنها میدانند بخش عظیمی از نیروهای نظام و مسئولیت های دولتی را کسانی تشکیل میدهند که در حوزه درس خوانده اند لذا می گویند که باید به دنبال اصلاحات در حوزه های علمیه و مساجد باشیم.

حجت الاسلام حاج صادقی بااشاره به دومین رگ حیاتی انقلاب که پیوند امت با ولایت است، تصریح کرد: دشمن در مقابل این مهم انقلابی سه جمله را بیان می کند که امت بی امام برای ما هیچ خطری ندارد، امام بی امت اقتدار ندارد و امت متصل و مطیع با ولایت شکست ندارد بنابراین راهبرد دشمن این است که امت و امام باشند اما پیوند و فرمانبری وجود نداشته باشد.

وی گفتمان انقلاب را سومین رگ حیاتی آن دانست و تاکید کرد: گفتمان انقلاب گفتمان تند سازش ناپذیری و مقاومت است ودشمن با عناوین تندروی و اینکه اهل اعتدال نیستند، به دنبال ضربه به گفتمان است.

آمریکا گرگ وحشی است که اگر نرمش ببیند جلو می آید

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا گرگ وحشی است که اگر نرمش ببیند جلو می آید، به انقلاب مصر و حوادث پس از آن اشاره کرد و گفت: مرسی بعد از انقلاب مصر رییس جمهور شد و گفت اشتباه ایران را تکرار نمیکنم، پول امیرعبدالله را گرفته، با امریکا رفاقت میکنم اما کار خودم را می کنم و این طرز فکر بود که باعث شد انقلاب مصر ضربه خورده ونابود شود.

وی افزود: ارزش ها چهارمین عنصر حیاتی مهم در انقلاب به شمار می رود و استکبار می خواهد آنچه که انقلاب در ذهن جوان ها گذاشته مانند ایثار و شهادت را از بین ببرد و چیز دیگری جایگزین آن کند.و اگر باردیگر حضور زنان در ورزشگاه و اردوهای مختلط را می بینیم برای این است که استکبار به این نتیجه رسیده که جوانان لاابالی سنگرنشین انقلاب نیستند.

دوروزی که در دویست روز فتنه ۸۸ برای دشمن سنگین بود

حجت الاسلام حاج صادقی بااشاره به پنجمین رگ حیاتی انقاب که بعد مردمی آن است، عنوان کرد:همه مشکلات دشمن حضور همیشگی مردم است و با وجود اینکه توانست در فتنه ۸۸ خوب عمل کند اما اشتباهی که کرد این بود که تصور می کرد اتصال دهنده امت و ولایت خواص هستند که با زدن آنها این اتصال قطع می شود اما در این رخ داد امت مستقیم به ولایت وصل شد.

وی در ادامه گفت: دوروز در دویست روز فتنه ۸۸ برای دشمن سنگین بود یکی ۲۹ خرداد که تجلی ولایت ودیگری ۹ دی ۸۸ که تجلی امت بود لذا آمریکا به خوبی دانسته که به جای خواص باید خود مردم را زد و خطرنفوذ همین است که جهت گیری مردم عوض شود و آنها مطالبات دیگری به جز اهداف جهادی داشته باشند.

فتنه دهه ۹۰ فتنه نفوذ است / نفوذ یعنی ورود ویروس بی درد به پیکره انقلاب ایران

این مقام مسئول در خصوص راهبردهای دشمن برای ضربه زدن به این شریان های حیاتی ذکر شده اظهار کرد: یکی از آنها مطابق فرموده رهبری نفوذ است که فتنه دهه نود به شمار می آید، نفوذ به معنی ورود ویروس بی درد به پیکره انقلاب و رخنه و حضور خاموش دشمن در جان کشور و پوساندن آن از داخل است.

وی با بیان اینکه دشمن هم نفوذ فیزیکی و هم غیر فیزیکی دارد، یادآور شد: دشمنان می خواهند برای انتخابات ما در مجلس شورای اسلامی و خبرگان تصمیم بگیرند که چه کسی وارد این عرصه شود چرا که معتقدند آب را باید از سرچشمه است و از آنجا که چشمه رهبر انقلاب است قصد دارند کسانی را وارد خبرگان کنند که تفکر رهبری را نداشته باشند.

باید در انتخابات دقت کرد آمریکا از انتخاب چه کسی خوشحال یا ناراحت می شود/ نفوذ در مکتب خطرناک تر از نفوذ فیزیکی است

حجت الاسلام حاج صادقی توصیه کرد: برای انتخابات باید دقت کنیم آمریکا از انتخاب چه کسی خوشحال یا ناراحت می شود زیرا به دنبال نفوذ در حاکمیت هستند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران نفوذ در مکتب را خطرناکتر از نفوذ فیزیکی دانست و افزود: این نفوذ اشخاص را عوض نمی کند بلکه همین افراد را وادار می کند مطابق میل دشمن رفتار کنند واین یعنی جبهه علی را با یاران علی شکست دادن.

جهاد فرهنگی تنها راه روحانیت در برابر جنگ استکبار است

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جهاد فرهنگی تنها راه برای روحانیت در برابر جنگی است که برای گرفتن جان انقلاب به راه افتاده، است و تشکیل چنین همایش هایی تبین الزامات جهاد فرهنگی می باشد و هدف آن ارائه گزارشاتی از واقعیات به روحانیون است که بدانند دشمن برای انقلاب عالی ترین نقشه ها را کشیده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.