×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024

به گزارش “سیرجان خبر”، به نقل از دیلی میل؛ مرکز بین‌المللی مطالعات افراط‌گرایی و خشونت‌های سیاسی در گزارش اخیر خود اعلام کرد: ۵۸ نفر از اعضای داعش که اغلب آنها خارجی هستند، از سال گذشته میلادی این گروه تروریستی را  ترک کرده‌اند. این افراد از ۱۷ کشور مختلف به داعش ملحق شده بودند. شواهد نشان می‌دهد تعداد آن دسته اعضایی که از داعش روی گردان شده‌اند در حال افزایش است.

 

از۵۸ نفری که داعش را ترک کرده‌اند، ۵۱ نفر مرد و ۷ نفر زن هستند. آنها دلیل فرار خود از گروه داعش را کشتار غیرمنطقی و بی‌رحمانه آنها، تحقق نیافتن وعده پول و افتخار، تصور غلط از زندگی پرهیجان نزد داعش و در معرض خطر بودن جانشان عنوان کرده‌اند. دو نفر از آنها اعلام کردند زمانیکه متوجه شدند بع عنوان عامل انتحاری انتخاب شده‌اند، تصمیم به فرار گرفتند.

 

مرکز بین‌المللی مطالعات افراط‌گرایی و خشونت‌های سیاسی – ICSR – اعلام کرد: با هرکدام از جداشدگان از داعش به شکل جداگانه مصاحبه می‌شود. این کار باعث می شود اطلاعات و جزئیات منحصر به فردی از نحوه زندگی نزد داعش به دست آید. می توان از این اطلاعات برای حمله به داعش استفاده کرد.

 

البته فرار از گروه داعش با خطرات بسیاری همراه است و مجازات اعدام‌های فجیع برای آنانکه تلاش می‌کنند این گروه تروریستی را ترک کنند، اجتناب‌ناپذیر است. داعش افراد فرار کرده را مرتد می‌نامد و درصورت پیدا کردن آنها سرنوشت تلخی را برایشان رقم می‌زند. با این وجود هر روز بر تعداد افرادیکه تلاش می‌کنند با به خطر انداختن جان خود، گروه داعش را ترک کنند، افزایش می‌یابد.

 

آمارها نشان می‌دهد در دو سال گذشته حدود ۲۰ هزار نفر به داعش ملحق شده‌اند که یک چهارم آنها اروپایی هستند. گذشت زمان و افشای چهره حقیقی داعش موجب شده است این افراد از عضویت در این گروه تروریستی پشیمان شوند. جداشدگان از داعش به آنهایی که اخیرا تصمیم گرفته‌اند به این گروه تروریستی ملحق شوند هشدار دادند زندگی کنار مبارزان داعش بسیار با آنچه تبلیغ می‌کنند تفاوت دارد.
داعش

داعشی‌هایی که در عملیات فرار ناکام می‌مانند به دست هم‌کیشان خود گردن زده می‌شوند.

داعش

“جمیلوبی خامیدوا،” عروس داعش با وعده زندگی اعیانی به سوریه منتقل شد.

داعش

تلاش برای ترک داعش حکم “ارتداد” و مجازات اعدام در ملاء عام را به دنبال دارد.

 

داعش

“عریب ماجد” یکی از اعضای هندی داعش اذعان کرد او را به شستن توالت مجبور می‌کردند.
داعش

 

“صدام جمال” داعش را ترک کرد و از اینکه چندین کودک را جلوی چشم پدر و مادرشان کشته است ابراز ندامت و پشیمانی می‌کند.

 

داعش

داعش در تبلیغات خود از این تصویر استفاده می‌کند و وعده می‌دهد یک زندگی مرفه و در کمال آرامش در انتظار ملحق شدگان به این گروه است.

 

داعش

فرخ شریفوف از جداشدگان داعش فاش کرد بسیاری از هم‌قطارانش به بهانه جاسوسی و بدون هیچ مدرک موثقی اعدام می‌شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.