×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
قانون ۲۴ ماه خدمت شامل سربازان اعزامی امسال نمی‌شود

به گزارش“سیرجان خبر” سرهنگ محمود پارسا اظهار کرد: در هفته‌های اخیر از سوی ستاد کل نیروهای مسلح افزایش خدمت سربازی از ۲۱ ماه به ۲۴ ماه عنوان شده است.

وی تصریح کرد: این قانون شامل حال افرادی که در سال‌های ۹۱ و ۹۲ به خدمت سربازی اعزام شده‌اند و یا تا پایان امسال برگه‌ اعزام به خدمت دریافت کنند، نمی‌شود.

معاون وظیفه‌ عمومی نیروی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه استفاده از کسریات بسیج فعال نیز تا پایان سال ادامه دارد، گفت: هر زمان که قانون افزایش خدمت سربازی به ۲۴ ماه تصویب شود، از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی در مورد تعویض کارت‌های قدیمی پایان خدمت و یا معافیت از خدمت نیز افزود: متولدین سال ۱۳۶۰ به بعد، تا پایان امسال برای تعویض کارت‌های خود مهلت دارند.

پارسا اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر برای تبدیل کارت خود به کارت هوشمند در سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، حدود یک میلیون نفر، کارت‌های خود را دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: آن دسته از شهروندانی که حدود ۷ تا ۸ ماه از زمان درخواست تعویض کارت‌های‌شان می‌گذرد و تاکنون کارت خود را دریافت نکرده‌اند، باید برای پی‌گیری به دفتر خدماتی که ثبت‌نام کرده‌اند، مراجعه کنند.

معاون وظیفه عمومی پلیس کرمان با بیان اینکه کارت‌های معافیت و پایان خدمت هوشمند می‌شوند، گفت: با هوشمند شدن این کارت‌ها، امکان جعل آن‌ها وجود ندارد.

وی درباره معافیت‌های تحصیلی تصریح کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان تا یک سال بعد از تحصیل، فرصت دارند که برای اعزام به خدمت سربازی مراجعه کنند و پس از گذشت بیش از یک سال، سه ماه غیبت می‌خورند.

پارسا خاطرنشان کرد: متولدان قبل از سال ۱۳۵۴ می‌توانند از عفو رهبری برای معافیت استفاده کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.