×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
قرارداد ساخت کارخانه فولادسازی سیرجان بین ایران و ایتالیا امضا شد

karkhane foladبه گزارش“سیرجان خبر” ارزش این قرارداد در بخش ارزی ۷۹ میلیون یورو و در بخش ریالی بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال است.

همچنین قرار است این پروژه تا مهرماه سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری برسد. در این پروژه شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان کارفرما بوده و دو شرکت تنوا و MMTE نیز پیمانکار پروژه هستند.

مهدی کرباسیان، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در مراسم امضای این قرارداد با اشاره به اینکه در دولت قبل بسیاری از پروژه‌ها کلنگ زنی شدند اما به بهره‌برداری نرسیدند، گفت: سیاست دولت یازدهم این نیست که پروژه‌های بی‌حاصل را اجرا کنیم.

او با اشاره به اینکه غرب باید متوجه شود که ایران به دنبال صلح و دوستی است، افزود: از تمام سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران به ویژه در بخش معدن و صنایع معدنی دعوت می‌کنیم و امیدواریم با توجه به سیاست‌های جدید دولت شاهد حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی در کشور باشیم.

همچنین علی عباسلو، مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان نیز در این مراسم توضیح داد: در مجموع سه پروژه شامل تولید آهن اسفنجی، فولادسازی و تولید محصولات نوردی در منطقه سیرجان تعریف شده که پروژه آهن اسفنجی هم‌اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: شرکت گل گهر و صندوق بازنشستگی مس دو سهامدار شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان هستند و این شرکت کار خود را با سرمایه ۱٫۵ میلیارد تومانی آغاز کرد و هم‌اکنون بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه دارد که قرار است به زودی این رقم به ۳۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

انرکیه گارزونه، معاون شرکت تنوا ایتالیا نیز در این مراسم با اشاره به سابقه فعالیت‌های این شرکت در صنعت فولادسازی ایران گفت: با وجود مشکلات بین‌المللی به وجود آمده به حضور خود در صنعت فولادسازی ایران ادامه می‌دهیم و در همین راستا چندین پروژه نیز در دست اجرا داریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.