×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
قطار تغییرات در راه رسیدن به گل گهر

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی“سیرجان خبر” خبرها حاکی از تغییرات در مدیر عاملی شرکت صنعتی معدنی گل گهر است، با شروع به کار دولت تدبیر امید تنها مدیری است که تغییر نکرده است، اما این قضیه چند هفته ای است که در دستور کار دولت قرار گرفته تا مدیر اصولگرای دولت تدبیر و امید تغییر کند.

محمد جلال مآب به واسطه دوستی یکی از نزدیک ترین افراد به محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق است که این دوستی به دوران دفاع مقدس بر می گردد، جلال مآب یکی از نیرو های اصولگرا کرمان محسوب می شود که دوره نسبتا موفقی در سمت های شهرداری کرمان، و جایگاه معاونت برنامه ریزی استانداری کرمان داشته است.

پس از کسب قدرت احمدی نژاد گمانه زنی ها برای رفتن محمد جلال مآب به ساختمان پاستور وجود داشت که هیچگاه این حدس و گمان رنگ واقعیت به خود نگرفت و جلال مآب بعنوان مدیر عاملی گل گهر در استان کرمان ماندنی شد.

حال پس از گذشت پنج سال از مدیر عاملی جلال مآب دولت جدید هنوز به طور دقیق تصمیمی بر بقا و تغییر مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر نگرفته اما خبرها حاکی از آن است که این موضوع در چند هفته گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اما نمایندگان شهر کرمان به شدت با تغییر جلال مآب مخالفت کرده اند.

اما این در حالی است که شرکت گل گهر در شرایط سخت بدهی های معوقه خود قرار دارد که مدیر عامل فعلی این شرکت از بدهی ۴۰۰۰ میلیارد ریالی واحدهای فولادی به‌ این شرکت و همچنین پایین بودن قیمت فروش سنگ‌آهن به واحدهای فولادی خبر داده است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس اعلام کرده است که دیوان محاسبات به تازگی بدهی معوق معادن گل‌گهر و چادرملو بابت حق انتفاع را ۳۴۸۵ میلیارد تومان اعلام کرده است و اگر این بدهی پرداخت نشود، حساب دو معدن مسدود خواهد شد.

همچنین نماینده مردم سیرجان در مجلس از دولت خواست تا بدهی این دو شرکت را تا پایان هفته تسویه حساب کند تا احتمال اخراج ۸۰۰۰ کارگر دو شرکت فوق بطور کل از بین برود.

برچسب ها : , , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.