×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

به گزارش “سیرجان خبر”، به نقل از ایسنا، قیمت انواع محصولات لبنی طی هفته‌های اخیر و پس از افزایش قیمت برخی برند‌های لبنیات به بهانه‌های مختلف تغییری نداشته است، به طور کلی طی ماه‌های اخیر قیمت لبنیات دستخوش تغییراتی شد و قیمت برخی برند‌های اقلام خود از جمله شیر را تحت عنوان امگا۳ و بدون لاکتوز افزایش دادند و این اتفاق در حالی رخ داد که  انجمن صنایع لبنی رسما از افزایش قیمت لبنیات انصراف داده بود.

از سوی دیگر کاوه زرگران – رییس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران – معتقد است: قیمت لبنیات پایین تر از هزینه تولید آن است و اگر قرار باشد قیمت‌ لبنیات به میزان هزینه تمام شده تولید، واقعی شود باید حدود پنج درصد افزایش قیمت داشته باشد.

به گفته وی به دلیل شرایط رکود و کاهش توان خرید مردم، پیشنهاد صنایع لبنی این بوده است که فعلا قیمت محصولات لبنی افزایش نداشته باشد و به همین دلیل در حال حاضر قیمت ۱۴۴۰ تومان که برای شیر خام ابلاغ شده است اجرایی نمی‌شود چون کشش آن در بازار وجود ندارد.

در حال حاضر به طور متوسط در مغازه‌های سطح شهر شیر کم چرب یک لیتری ۲۵۰۰ تومان و شیر پرچرب ۲۶۰۰ تومان عرضه می‌شود، این در حالی است که در اوایل تابستان قیمت شیر پرچرب یک لیتری به طور متوسط ۲۳۰۰ تومان بود. همچنین ماست کم چرب یک کیلوگرمی به طور میانگین ۳۴۰۰ تومان و ماست پرچرب یک کیلوگرمی ۳۵۰۰ تومان فروخته می‌شود.

در میان سایر اقلام لبنیات، پنیر ۴۵۰ گرمی ۴۷۰۰ تومان و پنیر ۳۵۰ گرمی ۴۳۰۰ تومان عرضه می‌شود. همچنین کره ۵۰ گرمی ۱۲۰۰ تومان، خامه و پنیر خامه‌ای ۱۰۰ گرمی نیز ۱۳۰۰ تومان فروخته می‌شود.

 

انواع محصولات لبنی وزن متوسط قیمت
شیر کم چرب یک لیتری ۲۵۰۰ تومان
شیر پرچرب یک لیتری ۲۶۰۰ تومان
شیر کیسه‌ای یک لیتری ۱۶۰۰ تومان
ماست کم چرب یک کیلوگرمی ۳۴۰۰ تومان
ماست پرچرب یک کیلوگرمی ۳۵۰۰ تومان
پنیر ۴۵۰ گرمی ۴۷۰۰ تومان
پنیر ۳۵۰ گرمی ۴۳۰۰ تومان
دوغ ۱٫۵ لیتری ۲۵۰۰ تومان
کره ۵۰ گرمی ۱۲۰۰ تومان
خامه ۱۰۰ گرمی ۱۳۰۰ تومان
پنیرخامه‌ای ۱۰۰ گرمی ۱۳۰۰ تومان
کشک یک کیلوگرمی ۸۲۰۰ تومان

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.