×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
کارشناسان بین المللی امحای تسلیحات شیمیایی سوریه را آغاز کردند

bazrasan azhans energi atomiبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از باشگاه خبرنگاران،خبرگزاری فرانسه لحظاتی پیش به نقل از یک منبع آگاه از آغاز امحای تسلیحات شیمیایی سوریه به وسیله کارشناسان بین المللی خبر داد..

این منبع اعلام کرد کارشناسان این هیئت که از سازمان ملل متحد و سازمان منع  تسلیحات شیمیایی  (OPCW) هستند ، برای آغاز روند  نابودی زاردخانه شیمیایی، راهی یکی از تاسیسات سوریه  شدند.
یکی از مقامات سازمان منع تسلیحات شیمیایی در لاهه نیز اخیرا اعلام کرد از همه “روش های مناسب ” برای غیرقابل استفاده کردن تاسیسات تولید تسلیحات شیمیایی سوریه استفاده خواهد شد.
وی تاکید کرد این روش ها استفاده از مواد منفجره ، وارد آوردن ضربات با  چکش های سنگین یا بتون ریزی را شامل می شود.
این منبع تاکید کرد: مرحله نخست که اعلام مراکز تولید و ذخیره سازی تسلیحات شیمیایی از سوی سوریه بود  رو به پایان است و ما اکنون در حال ورود به مرحله دوم یعنی راست آزمایی ، نابودی و از کار انداختن تاسیسات شیمیایی سوریه هستیم.
تیم ۱۹ نفره کارشناسان سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی روز سه شنبه وارد شهر دمشق پایتخت سوریه شده اند. این تیم ماموریت دارد تا قطع نامه سازمان ملل را با هدف امحای تسلیحات شیمیایی سوریه اجرا کند.
روسیه و امریکا در تاریخ ۱۴ سپتامبر درباره توافق نامه ای مبنی بر آن که سوریه باید حجم زرادخانه های تسلیحات شیمیایی خود را در یک هفته اعلام و این تسلیحات شیمیایی تا اواسط سال ۲۰۱۴ از بین برود، توافق کردند. سوریه نیز با این موضوع موافقت کرده است.
براساس توافق روسیه و امریکا، تیم کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمایی باید تا ماه نوامبر این ماموریت را به پایان برساند. برخی از این تسلیحات شیمیایی به صورت امن امحا شده و در خارج از سوریه از بین می‌روند، در حالی که برخی دیگر از این تسلیحات شیمیایی در داخل سوریه از بین خواهند رفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.