×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
لزوم برگزاری ژنو ۲ تا نیمه نوامبر

sergey lavrofبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه بعد از دیدار با «جان کری» همتای آمریکایی‌اش در بالی اندونزی، گفت مسکو و واشنگتن بر لزوم برگزاری اجلاس ژنو ۲ تا نیمه ماه نوامبر (اواخر آبان) توافق کرده‌اند.

دور اول اجلاس بین‌المللی صلح سوریه که به اجلاس ژنو موسوم شده سال گذشته برگزار شد. مسکو و واشنگتن در چند ماه اخیر تلاش کرده‌اند تا دور دوم این نشست را با حضور دولت و مخالفان سوری برگزار کنند. دمشق بارها آمادگی خود برای حضور بدون پیش‌شرط در این مذاکرات را اعلام کرده، اما آمریکا هنوز نتوانسته گروه‌های متعدد و متفرق مخالفان را به حضور در این اجلاس متقاعد کند.

لاوروف همچنین تاکید کرد روسیه هر کاری بتواند برای حصول اطمینان از اینکه روند نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه مطابق با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل پیش می‌رود، انجام می‌دهد.

به گفته وزیر خارجه روسیه، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل دو طرف درگیر در سوریه را به یک میزان به پایبندی به تعهداتشان ملزم کرده است.

لاوروف همچنین تاکید کرده است که در حال حاضر جای هیچ نگرانی‌ای وجود ندارد، چراکه دولت سوریه تاکنون همکاری بسیار نزدیکی با کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی داشته است.

نیروهای سوری دیروز تحت نظارت کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی و بر اساس قطعنامه شورای امنیت اولین مرحله از روند امحای تسلیحات شیمیایی را آغاز کردند. کلاهک‌های موشکی، بمب‌های هوایی و سیستم‌های ترکیب‌کننده مواد شیمیایی از جمله مواردی است که در این مرحله نابود می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.