×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
محور وحدت و اصل اقتدار در اطاعت از رهبری و ولایت است

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام حسن حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: برخورد شجاعانه رهبری با سعودی‌ها تغییر رفتار خصمانه آل سعود را در پی داشت.

وی افزود: امروز بر همه ملت ایران و حتی جهانیان و دشمنانی که بر علیه ما توطئه می‌کنند، قدرت ولایت ثابت شده است و مسئولان سعودی که برای مخفی ماندن سهل‌انگاری خود ضمن اعلام آمار غلط حاضر به همکاری با کشورهای مسلمان و مسئولان ما نبودند، پس از موضع رهبری بنا را بر همکاری گذاشتند، اما باید پاسخگوی این سوء مدیریت خود در حادثه منا برای حجاج باشند.

حیدری با تبریک عید غدیر گفت: پیامبر اسلام (ص) برای اقتدار اسلام بر ولایت تاکید کرد و واقعه غدیر برای همه مسلمانان ثابت کرد که باید ولایت را در دین اسلام به عنوان اصل و بقای اسلام قرار داد.

وی تصریح کرد: اگر امروزه برخی سران کشورهای عرب به کشتار مسلمانان همت گماشته‌اند و زیر چتر استکبار نوکری می‌کنند به خاطر دوری از اصل ولایت است و ولایت آن قدر قوی و مقتدر است که هیچ قدرت استکباری نمی‌تواند مسلمانان را شکست دهد در حالی که اسلام دین صلح و مهربانی و سعادت است و مستکبران هستند که جهان را به فتنه و آشوب می‌کشانند.

حیدری بر اهمیت دیدار فرماندهان ارتش با رهبری پرداخت و ادامه داد: رهبری ایمان؛ شجاعت و دانش را از راه‌کارهای اجرایی ارتش عنوان کرد و دیدگاه ولایت هم امروزه سرلوحه کار ارتشیان و سپاهیان و همه نیروهای مسلح است.

خطیب جمعه سیرجان خاطرنشان کرد: اگر رهبری با صراحت مواضع دشمنان را می‌بینند و می‌گویند اگر ما به خواسته‌های دشمنان تن دهیم و توجه کنیم، آنان جسارتشان علیه ما بیشتر می‌شود یک واقعیتی است که به اثبات رسیده و رمز اقتدار ما در انقلاب همین کوتاه نیامدن با دشمنان است.

حیدری اضافه کرد: محور وحدت و اصل اقتدار در اطاعت از رهبری و ولایت برای همگان است و اگر اینگونه باشیم و تاکنون هم بوده‌ایم، ظالمان و مستکبران وحشت رویارویی با مسلمانان دارند.

خطیب جمعه سیرجان غدیر را بزرگ‌ترین رخداد اسلام و براساس دستور خداوند بر پیامبر اسلام (ص) عنوان کرد و گفت: با ولایت و جانشینی پیامبر اسلام (ص) دین تکمیل شد و کمالش را با غدیر به جهان اعلام کرد.

وی تاکید کرد: مسلمانان باید پاسدار این کمال دین باشند، اما همانند امروز شیادانی علیه ولایت و جانشینی پیامبر اسلام (ص) صف کشیدند تا به ظلم خود ادامه دهند و می‌بینیم همدستی با دشمنان اسلام توسط حاکمان کشورهای اسلامی و برای کشتن مسلمانان و مظلومان جهان در بحرین، فلسطین و یمن انجام می‌شود.

حیدری به مناسبت‌های هفته از جمله هفته نیروی انتظامی پرداخت و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید توسط مردم کمک و تقویت شود و مردم چشم و گوش نیرو باشند تا اگر عده‌ای هم بخواهند امنیت را مختل کنند یا به قانون‌شکنی و زیر پا گذاشتن حرمت‌های انسانی اقدام کنند، جرات نداشته باشند و خود مردم خاطیان را تحویل نیروی انتظامی دهند.

امام جمعه موقت سیرجان کشتار بی‌وقفه مردم یمن را توسط سعودی‌ها با همدستی آمریکا و رژیم صهیونیستی محکوم کرد و افزود: سران آل سعود در این کشتار چه اهدافی را دنبال می‌کنند، مگر هنوز بی‌تجربگی و سوء مدیریت و ناتوانی خود  در اداره حکومت درک نکرده‌اند که همانند رژیم صهیونیستی فقط مردم را هدف قرار داده‌اند این که نه جنگ است و نه پیروزی دارد، بلکه ضعف حاکمان سعود را برای همه جهانیان به اثبات رساند.

وی حادثه منا و شهادت زائران حرم امن الهی را به بازماندگان آنان تسلیت گفت و عنوان کرد: قربانی شدن حاجیان در منا به جهان ثابت کرد، حاکمانی که به کشتار مسلمانان اقدام می‌کنند، نمی‌توانند مسئولیت برگزاری مراسم جهانی حج را داشته باشند و امروز مسلمانان هستند که باید برای این مراسم خود اقدام کنند و آل سعود قدرت و مدیریت برگزاری حج را ندارد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.