×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
مسلمانان باید به اتحاد واقعی دست یابند

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه این هفته سیرجان اظهار داشت: شیطنت‌هایی که با حمایت عربستان و قطر مسلمانان را به دو گروه مسلمان و غیرمسلمان تقسیم کرده‌ و گروهی را واجب‌القتل می‌دانند، توطئه‌هایی است که موجب پیدایش  گروه‌های تکفیری و سایر گروه‌ها علیه مسلمانان شده است.

وی بیان داشت: این برنامه‌ها مقابله با حرکت ملت‌ها علیه بیداری و غفلت جهان از جنایات رژیم صهیونیستی است که هم مردم غزه را محاصره کرده است.

حسینی افزود‌: حاکمان ظلم و جور بدانند که همه جا مردم پیروز هستند و بیداری اسلامی ادامه دارد و خود را در آتش استکبار جهانی که همه همت آنها نابودی مسلمانان است، نیندازند، باغ منافع و سرمایه مسلمانان در منطقه مسلمانان را نکشند که به زودی پشیمان می‌شوند.

وی گفت‌: بصیرت و اتحادی که رهبری معظم انقلاب در کنفرانس وحدت اسلامی فرمودند، مربوط به همه مسلمانان است و اگر این اتحاد بود هم اکنون سرمایه مسلمانان به جیب دشمنان اسلام نمی‌رفت تا آنها را به جان هم بیندازند و خود نفع ببرند.

خطیب جمعه سیرجان بیان داشت: حاکمان ظلم و زور امروز با پول مسلمانان نیرو در منطق مختلف پرورش می‌دهند و در انفجارها و جنگ‌ها ‌مسلمانان را ترور می‌کنند.

وی با انتقاد از اقدام دبیر کل سازمان ملل از پس گرفتن دعوتش برای حضور ایران در کنفرانس ژنو ۲ افزود: چه بیهوده و مسخره سردمداران صلح بازیچه می‌شوند و فریب شیطنت آمریکا را می‌خورند در حالی که می‌دانند حضور ایران یعنی حق مسلم مردم سوریه در سرنوشت خود است.

حسینی تصریح کرد: وزیر امور خارجه سوریه نیز بر این مسئله تاکید کرد، اگر چه شیطنت کردند که وی نتواند حرف خود را بزند، اما این نماینده مردم سوریه حرف خود را زد و ما هم چیزی غیر از اینکه همه دنیا می‌گویند نمی‌خواستیم در کنفرانس ارائه دهیم.

امام جمعه سیرجان روند آغاز اجرای قطعنامه هسته‌ای ایران را از سوی مسئولان نظام اسلامی خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: اکنون نوبت کشورهای عضو است که بتوانند صادقانه به تعهدات خود عمل کنند.

وی افزود: اگر چه ما کارشکنی آمریکا را پیش‌بینی می‌کنیم، اما ایران اسلامی به دنیا ثابت کرده که به تعهدات خود پایبند و صادق است و اگر دشمنان بخواهند شیطنت کنند ما روی پای خود ایستاده و به جوانان و متخصصان خود در همه زمینه‌ها متکی هستیم و مقتدر می‌مانیم.

حسینی دهه فجر را یادآور پیشرفت‌های نظام اسلامی پس از پیروزی انقلاب و با شعار استقلال‌، آزادی و جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: این ملت با همین شعارها و با خودکفایی کامل در همه زمینه‌ها قله‌های پیشرفت را طی می‌کند و امروز این نظام محتاج هیچ قدرتی نیست و با همه جهان بر اساس اقتدار تعامل دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.