×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
معدن گل گهر ۵ به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش“سیرجان خبر” هدف از برگزاری این مزایده تامین سرمایه و بهره برداری از معدن شماره ۵ سنگ آهن گل گهر بود که در قالب «عملیات استخراج و فروش» به بخش خصوصی واگذار شد.

پیش از این نیز کنسرسیومی دیگر از شرکت های خصوصی توانسته بودند در همین قالب، سرمایه گذاری معدن گل گهر ۶ را در اختیار بگیرند.

واگذاری عملیات «استخراج و فروش» معادن در راستای سیاست های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی، سیاست های خصوصی سازی و اهداف کلان دولت، پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و استفاده از توان بخش خصوصی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز زنجیره تولید فولاد کشور صورت می گیرد.

براساس این گزارش، شرکت های حاضر در این کنسرسیوم که از تجربه فعالیت های معدنی برخوردارند، توانستند بالاترین امتیاز فنی و مالی را در بین سایر متقاضیان کسب کنند.

شرکت های گسترش صنایع و معادن ماهان، راهسازی و معدنی مبین، سرمایه گذاری آتیه صبا و فاطر گستران جنوب که در قالب کنسرسیوم در این مزایده حضور داشتند، موفق شدند از بین کنسرسیوم های دیگر، با کسب بالاترین امتیاز، به عنوان برنده مزایده بسته سرمایه گذاری این معدن انتخاب شوند.

معدن گل گهر در حال حاضر مشتمل بر ۶ توده معدنی است که به عنوان یکی از بزرگ ترین معادن سنگ آهن کشور محسوب می شود و این معدن در ۵۰ کیلومتری جنوب شرق سیرجان در استان کرمان واقع شده است و میزان ذخیره توده ۵ گل گهر به ۲۵ میلیون تن می رسد.

هدف از برگزاری مزایده، تامین سنگ آهن مورد نیاز زنجیره تولید فولاد کشور در راستای برنامه های تدوین شده چشم انداز توسعه است، از اینرو اجرای چنین طرحی با توجه به تسریع در عملیات اجرایی توده های مزبور گامی در جهت تامین اهداف کلان این بخش به شمار می آید.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.