×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

“سیرجان خبر” سِری‌ترین حساب بانکی رژیم صهیونیستی مدت ۳۰ سال است که در «بانک اسرائیل» قرار دارد و شامل پولی است که نهادهای اسرائیلی به شرکت ملی نفت ایران بدهکار هستند و این بدهی به خاطر صادرات نفت خام از ایران به رژیم صهیونیستی پیش از انقلاب اسلامی در ژانویه ۱۹۷۹ است.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، این بودجه تحت کنترل «میچل عبادی بوینگیو» حسابدار کل وزارت دارایی رژیم صهیونیستی قرار دارد. گزارش مالی اخیر «بانک اسرائیل» از پایان سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد تراز این حساب ۲۵۶ میلیون دالار یعنی در حدود یک میلیارد شِکِل (واحد پول اسرائیل) است.

به نوشته این روزنامه، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی این حساب را «حساب ویژه ارز خارجی» نامیده است در حالی که «بانک اسرائیل» در گزارش خود آن را «سپرده متفاوت کابینه به شکل ارز خارجی» خوانده است.

طبق این گزارش، در سال ۲۰۱۲، ۷۱ میلیون دلار از این حساب خارج شد و در سال ۲۰۱۳، ۶۰ میلیون دلار در آن سپرده‌گذاری شد اما در گزارش‌های مالی «بانک اسرائیل» هیچ توضیحی درباره این موضوع داده نشده است.

بر اساس این گزارش، وزارت دارایی اسرائیل از هر گونه اظهارنظر درباره بدهی رژیم صهیونیستی به ایران و طی مراحل قضایی علیه اسرائیل در محاکم بین‌المللی در این زمینه خودداری و کل ماجرا در این زمینه را محرمانه خوانده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.