×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
نام بازیکن دوپینگی لیگ برتر فوتبال اعلام شد

Dopingبه گزارش  “سیرجان خبر” به نقل از ایرنا، احمد هاشمیان رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: این بازیکن بعد از ظهر دیروز درخواستی برای استیناف به کمیته پزشکی فدراسیون ارسال کرد که با مفاد آئین نامه مطابقت نداشت. به همین دلیل به وی اعلام شد که تا پیش از ظهر امروز فرصت دارد درخواستی در چهارچوب آیین نامه ارائه کند که اقدامی از سوی این بازیکن صورت نگرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس و به استناد آئین نامه ملی مبارزه با دوپینگ مشخصات کامل بازیکن و رای مربوطه قابل انتشار است. این بازیکن سید مهدی حسینی بازیکن تیم بزرگسالان از باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم است که در دیدار بین دو تیم داماش گیلان و صبای قم در تاریخ ۲۲ شهریور ۹۲ مورد نمونه گیری کنترل دوپینگ قرار گرفته بود. بر اساس اعلام آزمایشگاه کنترل دوپینگ ماده ممنوعه یافت شده در نمونه بازیکن از دسته داروهای استروئید آنابولیک است.
هاشمیان گفت: بر اساس رای اعلام شده از سوی کمیسیون بدوی رسیدگی به تخلفات دوپینگ فوتبال بازیکن یاد شده از اول آذر ۹۲ به مدت دو سال از حضور در کلیه فعالیت های رسمی فوتبال محروم بوده و این حکم قطعی است.
رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در پایان گفت: این بازیکن معتقد است مکمل های مورد استفاده وی عامل مثبت شدن نمونه وی شده، اما همانگونه که قبلا اعلام شده است این عذر به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و لازم است که بازیکنان در استفاده از مکمل ها حداکثر دقت را داشته باشند، زیرا در گزارش کمیته پزشکی فیفا بیش از ۳۰ درصد از مکمل های مورد استفاده در ورزش را آغشته به استروئید های آنابولیک و محرک ها اعلام کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.