×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
نتایج دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی در اروپا

jam jahani brazil 2014به گزارش“سیرجان خبر” با برگزاری ادامه رقابتهای انتخابی جام جهانی در قاره اروپا چهره سه تیم راه یافته دیگر به مسابقات جام جهانی برزیل مشخص شد

گروه A

بلژیک یکی از تیم‌های آماده این روز‌های فوتبال جهان موفق شد در خانه کرواسی با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی برسد و صعودش را به جام جهانی ۲۰۱۴ قطعی کند. روملو لوکاکو در دقایق ۱۵ و ۳۸ موفق شد برای بلژیک گلزنی کند و تک گل کرواسی را نیز نیکو کرانچار در دقیقه ۸۳ به ثمر رساند. آخرین باری که بلژیک توانسته بود به جام جهانی صعود کند به سال ۲۰۰۲ بر‌می‌گردد.

به این ترتیب بلژیک یک بازی مانده به پایان مسابقات این گروه موفق شد صعود خود را به جام جهانی ۲۰۱۴ قطعی کند. همچنین کرواسی نیز با شکست در این دیدار رتبه دوم خود را حفظ کرد تا راهی مرحله پلی اف شود.

در دیگر دیدار این گروه ولز و مقدونیه به مصاف هم رفتند که ولز موفق شد با یک گل به برتری برسد. تک گل میزبان را در این دیدار سیمون چرچ به ثمر رساند.


جدول گروه

۱- بلژیک ۹ بازی، ۲۵ امتیاز (صعود به جام‌جهانی)

۲- کرواسی ۹ بازی، ۱۷ امتیاز (صعود به پلی‌اف)

۳- صربستان ۹ بازی، ۱۱ امتیاز

گروه B

ایتالیا در حساس‌ترین بازی این گروه به دیدار دانمارک رفت که این دیدار در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. نیکولاس بندتر هر ۲ گل دانمارک را در این دیدار به ثمر رساند و پابلو اوسوالدو و آلبرتو آکویلانی دو گل لاجوردی‌پوشان را به ثمر رساندند.

ارمنستان در اولین دیدار این گروه موفق شد روند خوب خود در خانه را ادامه دهد و با نتیجه ۲ بر یک بلغارستان را شکست دهد. آراز اوربلیز و یورا موسیسیان برای میزبان در این دیدار گلزنی کردند و تک گل بلغارستان را نیز ایولین پوپوف به ثمر رساند. در این دیدار پربرخورد دو بازیکن بلغارستان با دریافت کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شدند.

جمهوری چک نیز در کشور مالت موفق شد با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی رسد تا امیدهایش را برای صعود به مرحله پلی‌اف حفظ کند. هابشمن، لافاتا ، مادلچ و پخارت برای جمهوری چک در این دیدار گلزنی کردند و تک گل مالت را نیز میفسود به ثمر رساند.

جدول گروه

۱- ایتالیا ۹ بازی، ۲۳ امتیاز (صعود به جام‌جهانی)

۲- بلغارستان ۹ بازی، ۱۳ امتیاز

۳- دانمارک ۹ بازی، ۱۳ امتیاز

گروه c

آلمان موفق شد در خانه با ۳ گل ایرلند جنوبی را شکست دهد. سامی خدیرا ، آندره شورله و مسوت اوزیل برای آلمان گلزنی کردند تا شاگردان یواخیم لو صعودشان را به جام جهانی ۲۰۱۴ قطعی کنند.

سوئد نیز موفق شد در دیداری حساس با نتیجه ۲ بر یک اتریش را شکست دهد و صعودش را به عنوان تیم دوم از این گروه به پلی اف قطعی کند. زلاتان ابراهیمووویچ و مورتن اولسن برای سوئد گلزنی کردند. مارتین هارنیک نیز تک گل اتریش را ثبت کرد. جزایر فارو در این گروه در خانه به دیدار قزاقستان رفت که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید. هانسن برای جزایر فارو و فینونچکو برای قزاقستان گلزنی کردند.

جدول گروه

۱- آلمان ۹ بازی، ۲۵ امتیاز (صعود به جام‌جهانی)

۲- سوئد ۹ بازی، ۲۰ امتیاز (صعود به پلی اف)

۳- اتریش ۹ بازی، ۱۴ امتیاز

گروه D

هلند که پیش از این صعودش را به جام جهانی قطعی کرده بود موفق شد در خانه جشنواره‌ای از گل به راه اندازد و با نتیجه خرد کننده ۸ بر یک مجارستان را شکست دهد. روبین‌فان پرسی ۳ بار، آرین روبن، رافائل فان درفارت، جرمن لنس، کوین استروتمن و دوسری (گل به خودی) برای لاله های نارنجی گل زدند و تک گل مجارستان را در این دیدار دوژاک از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.


در دیگر دیدار‌های این گروه ترکیه موفق شد با ۲ گل استونی را شکست دهد تا با تفاضل گل بهتر در رده دوم قرار گیرد. رومانی نیز با نتیجه ۴ بر صفر آندورا را از پیش رو برداشت. از این گروه هلند راهی جام جهانی شده است و تکلیف تیم صعود کننده به بازی پلی اف به روز آخر کشیده شد.

جدول گروه

۱- هلند ۹ بازی، ۲۵ امتیاز (صعود به جام‌جهانی)

۲- ترکیه ۹ بازی، ۱۶ امتیاز

۳- رومانی ۹ بازی، ۱۶ امتیاز

گروه E

سوئیس که برای صعود به جام جهانی نیاز به یک تساوی داشت موفق شد با نتیجه ۲ بر یک آلبانی را شکست دهد و به جام جهانی صعود کند. ژردان شقیری و میشل لانگ برای سوئیس در این دیدار گلزنی کردند و سالهی تک گل آلبانی را به ثمر رساند. در دیگر دیدار‌های این گروه ایسلند با ۲ گل قبرس را شکست داد و اسلونی با ۳ گل نروژ را از پیش رو برداشت.

جدول گروه

۱- سوئیس ۹ بازی، ۲۱ امتیاز (صعود به جام جهانی)

۲- ایسلند ۹ بازی، ۱۶ امتیاز

۳- اسلونی ۹ بازی، ۱۵ امتیاز

گروه F

آذربایجان موفق شد در خانه با نتیجه ۲ بر صفر ایرلند شمالی را شکست دهد. داداشوف و شکوروف هر دو گل میزبان را در این دیدار به ثمر رساندند. جانی اوانز در دقیقه ۹۰ از زمین مسابقه اخراج شد تا ایرلند شمالی ۱۰ نفره به بازی بپردازد. روسیه نیز موفق شد با ۴ گل لوگزامبورگ را شکست دهد تا جایگاه خود را در صدر جدول این گروه حفظ کند تا شاگردان فابیو کاپلو یک گام دیگر به صعود به جام جهانی نزدیک تر شوند.

پرتغال نیز برابر رژیم صیهونیستی به تساوی یک بر یک رسید تا شانسش برای صعود مستقیم از این گروه به جام جهانی به حد اقل برسد. تک گل پرتغال را در این دیدار پپه در نیمه نخست به ثمر رساند. به این ترتیب روز‌آخر سرنوشت تیم صعود کرده از این گروه به جام جهانی ۲۰۱۴ را از بین روسیه و پرتغال مشخص خواهد کرد.

جدول گروه

۱- روسیه ۹ بازی، ۲۱ امتیاز

۲- پرتغال ۹ بازی، ۱۸ امتیاز

گروه G

لیتوانی موفق شد در یک دیدار کاملا تشریفاتی با نتیجه ۲ بر صفر لتونی را شکست دهد. سرنیچ و میکولیوناس هر دو گل لیتوانی را در این دیدار به ثمر رساندند.

بوسنی در دیگر دیدار این گروه موفق شد با نتیجه پرگل ۴ بر یک لیختن‌اشتاین را شکست داد. ادین ژکو ۲ بار، زوژدان میسیموویچ و وداد ایبسویچ گل‌های بوسنی را در این دیدار به ثمر رساندند تا بوسنی یک گام دیگر به جام جهانی ۲۰۱۴ نزدیک‌تر شود.

یونان نیز موفق شد با یک گل اسلواکی را از پیش رو بردارد. تک گل این دیدار را مارتین اشکرتل به اشتباه وارد دروازه خودی کرد.

جدول گروه

۱- بوسنی ۹ بازی، ۲۲ امتیاز

۲- یونان ۹ بازی، ۲۲ امتیاز

۳- اسلواکی ۹ بازی، ۱۲ امتیاز

گروه H

انگلیس موفق شد در ورزشگاه ومبلی با نتیجه ۴ بر یک مونته نگرو را شکست دهد تا در آستانه صعود به جام جهانی قرار گیرد. وین رونی ، آندره توئنسد،بوسکویچ (گل به خودی) و دانیل استاریج برای انگلیس در این دیدار گلزنی کردند و تک گل مهمان را نیز دژان دامیانویچ به ثمر رساند که در بازی سئول و استقلال نیز دروازه مهدی رحمتی را باز کرده بود.

اوکراین موفق شد در خانه و در دیداری سخت با یک گل لهستان را شکست دهد تا همچنان به صعود از این گروه امیدوار باشد. آندره یرمولنکو تک گل زرد های اوکراین را در این دیدار به ثمر رساند.

مولداوی در دیدار دو تیم ضعیف این گروه موفق شد در خانه با نتیجه ۳ بر صفر سان‌مارینو را شکست دهد.

جدول گروه

۱- انگلیس ۹ بازی، ۱۹ امتیاز

۲- اوکراین ۹ بازی، ۱۸ امتیاز

۳- مونته نگرو ۹ بازی، ۱۵ امتیاز

گروه I

در تنها دیدار این گروه اسپانیا در خانه به دیدار بلاروس رفت که این دیدار در پایان با نتیجه دو بر یک به سود مدافع عناون قهرمانی جام جهانی به پایان رسید. ژاوی و آلوارو نگردو گل‌های اسپانیا را در این دیدار به ثمر رساند. به این ترتیب اسپانیا برای صعود از این گروه به طور مستقیم به جام جهانی ۲۰۱۴ به یک تساوی از بازی آخر خود با گرجستان نیاز دارد.


جدول گروه

۱- اسپانیا ۷ بازی، ۱۷ امتیاز

۲- فرانسه ۷ بازی، ۱۴ امتیاز

۳- فنلاند ۷ بازی، ۹ امتیاز

هفته پایانی بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در اروپا ، سه‌شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد تا تکلیف چند تیم صعود کرده دیگر به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل مشخص شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.