×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
نمی‌خواهیم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد/ همه گزینه‌ها روی میز است

obamaبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از تسنیم،باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از کنگره خواست به ایران فرصت بیشتری بدهد تا جدیت خود در برنامه هسته ای را اثبات کند.
رئیس جمهور آمریکا گفت: ما نمی خواهیم که ایران به سلاح هسته ای دست یابد و همه گزینه ها برای جلوگیری دستیابی ایران به سلاح های هسته ای روی میز است.
وی در ادامه افزود: هدف از اعمال تحریم ها علیه ایران، مجبور کردن تهران به مذاکره و قرار دادن پرونده هسته ای خود روی میز مذاکره است.
اوباما گفت: اگر آمریکا در تلاش خود برای حل دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران جدی باشدف نیازی به اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور نیست.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز شب گذشته اعلام کرد که جان کری خواستار تعلیق موقت هرگونه تحریم های جدید علیه ایران است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که جان کری معتقد است که درخواست از کنگره درباره اعمال تحریم های جدید علیه ایران در حال حاضر “اشتباه” است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه با اذعان به وجود برخی شکاف‌ها در میان اعضای گروه موسوم به ۱+۵، گفت: جان کری وزیر خارجه برای کاهش اختلافات تلاش می‌کند.
ایران و گروه ۱+۵ روز پنج‌شنبه تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای را در شهر ژنو سوئیس برگزار کردند. این دور از گفت‌وگوها در حالی که در آستانه دستیابی به توافق قرار داشت، به دلیل مخالفت فرانسه با پیش‌نویس ارائه شده، بدون نتیجه پایان یافت. با این حال کشورهای غربی از جمله آمریکا و ایران تلاش می‌کنند ایران را به نپذیرفتن پیشنهاد ۱+۵ متهم کنند.
کاخ سفید نیز سه شنبه شب در بیانیه ای به کنگره آمریکا هشدار داد که مخالفت با رسیدن به توافقی با ایران می‌تواند منجر به جنگ و مرگ کامل مذاکرات هسته ای شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.