×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
واشنگتن خواستار برکناری «نخست وزیر» بحرین از قدرت شد

hamad ben eisa bahrainبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از تسنیم،روزنامه لبنانی «السفیر» به نقل از یک منبع دیپلماتیک ارشد آمریکایی که با شیخ «حمد بن عیسى آل خلیفه»، پادشاه بحرین در این اواخر دیدار داشته نوشت که واشنگتن از پادشاه بحرین خواسته تا شیخ «خلیفه بن سلمان آل خلیفه» را که ۴۲ سال است، منصب نخست وزیری بحرین را تصدی می‌کند، از سمت خود برکنار کند و بر این خواسته تاکید کرده است.

السفیر در این‌باره توضیح داد که این مقام ارشد دیپلماتیک آمریکایی به پادشاه بحرین تاکید کرده است که واشنگتن برکناری شیخ خلیفه بن سلمان را امری ضروری و لازم برای تضمین استقرار و ثبات نظام حاکم در بحرین و خود کشور بحرین می‌داند که مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در آنجا قرار دارد.

السفیر در ادامه افزود که این فرستاده آمریکایی در این خصوص پیام روشن و شفافی را به پادشاه بحرین داده، به ویژه آنکه برکنار شیخ خلیفه بن سلمان از مهمترین خواسته‌های معارضان بحرینی نیز به شمار می‌آید.
شیخ «خلیفه بن سلمان آل خلیفه»، عموی پادشاه بحرین است که از زمان استقلال این کشور در ۱۵ اوت ۱۹۷۱ میلادی به عنوان نخست وزیر بحرین انتخاب شد و تاکنون نیز این سمت را احراز می‌کند و به عنوان قدیمی‌ترین نخست وزیر جهان شناخته شده است.

تلگراف‌های سفارت آمریکا در منامه تاکید می‌کند که نخست وزیر بحرین بر شرکت‌های مهمی در این کشور از جمله شرکت نفتی «بابکو» و آلومینیوم «البا» سیطره دارد و اتهاماتی به وی درباره استفاده نامشروع و غیر قانونی از اراضی بحرین و سواحل آن وارد است.

واشنگتن از پادشاه بحرین خواست عمویش را که بیش از چهار دهه است، منصب نخست وزیری بحرین را بر عهده دارد، از سمت خود برکنار کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.