×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

“سیرجان خبر”، خالد الفالح وزیر بهداشت دولت سعودی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی رسمی سعودی با سلب مسئولیت از دولت سعودی، تلاش کرد تا حجاج را مقصر قلمداد کند و گفت که علت وقوع حادثه منا، عدم پایبندی برخی حجاج به دستورات بوده است.

او گفت: “اگر همه به دستورات پایبند بودند، اینگونه حوادثی رخ نمی داد”.این درحالی است که براساس گزارشها، این حادثه تلخ در خیابان ۲۰۴ منا و هنگام حرکت خیل عظیمی از حجاج به سوی جمرات رخ داد؛ در حالی که رمی جمرات به صورت عادی در حال انجام بود. بستن این خیابان توسط نیروهای امنیتی باعث افزایش شمار حجاج و تراکم بیش از حد شد که در نتیجه بر اثر گرما، فشار و هجوم بیش از حد، عدۀ زیادی دچار خفگی شدند، یا زیر پا افتادند و جان دادند.

با توجه به وجود خیابان های متعدد در منطقه منا که به پل های چند طبقه جمرات منتهی می شود، ورود بیش از حد حجاج به یک خیابان مشخص و وقوع چنین حادثه ای، به خوبی نشان می دهد که مأموران پرشمار امنیتی که در مشاعر حضور چشمگیر دارند؛ و نیز مقامات مافوق آنان به هیچ وجه تصور صحیح و درستی از نحوۀ حرکت حجاج به سوی جمرات نداشته و به تعبیری، آنان را به حال خود رها کرده اند.

رسانه های سعودی در آخرین آمار خود تعداد جان باختگان را ۷۱۷ نفر و شمار مجروحان را ۸۰۵ نفر اعلام کرده اند.۴۳ نفر از قربانیان را حجاج ایرانی تشکیل می دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.