×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
وحدت قشر روحانی و دانشجو تاثیرگذار بر همه قشرهای جامعه است

به گزارش “سیرجان خبر” حجت‌‌الاسلام حسین حیدری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: تنزل و نوسان قیمت نفت توطئه‌ای آمریکایی است که با همدستی رژیم آل‌سعود در حال اجراست تا به اقتصاد نظام اسلامی ضربه بزند.

وی افزود: در هر توطئه‌ای طی ۳۵ سال گذشته که بر علیه ملت ایران شکل گرفته است، دشمنان و توطئه‌گران دچار خسارت بیشتر شده‌اند و امروز هم اقتدار و پیشرفت نظام اسلامی به خاطر بصیرت و آگاهی از توطئه‌های دشمنان و در جواب مقاومت و خودکفایی بوده است.

امام جمعه موقت سیرجان تصریح کرد: اگر آل‌سعود بقای خود را در اطاعت از استکبار می‌داند، ملت ایران بقا و اقتدار خود را از ایستادگی در مقابل ظلم و ستم و اطاعت از رهبری می‌بیند.

حیدری عدم وابستگی به اقتصاد نفت را ضروری و لازمه داشتن یک اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: گرچه این اصل مهم در حال تحقق است اما باید با برنامه‌ریزی مسئولان و همکاری و مشارکت مردم بتوانیم با استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت‌های دیگر اقتصادی و صادرات غیرنفتی این وابستگی به صادرات نفت برطرف شود.

وی تحت‌الشعاع قرار دادن موضوعات مهم در جهان که موجب ترویج اسلام و ارزش‌های اسلامی و یا گرایش جهانیان به اسلام می‌شود را از شگردهای خائنانه استکبار جهانی عنوان کرد.

حیدری تصریح کرد: بحث نژادپرستی در جهان توسط آمریکا و تظاهرات اعتراض‌آمیز مردم به اوج خود رسیده بود و تیتر اخبار جهانی شده بود اما موضوع و مبحث شکنجه زندانیان مطرح شد تا ذهن جهانیان تحت‌الشعاع اعتراضات مردمی علیه آمریکا قرار گیرد.

حیدری گفت: زیارت اربعین با حضور میلیون‌ها مسلمان در عراق موضوع مهم جهانی و دارای اهمیت برای مردم جهان بود، اما بحث گروگان‌گیری در سیدنی استرالیا مطرح و بزرگ‌نمایی شد و این سیاست نشان از اسلام‌هراسی قدرت‌های جهانی است.

خطیب جمعه سیرجان با محکوم کردن کشتار دانش‌آموزان در پاکستان ادامه داد: خوی گرگ‌منشانه فرقه و گروه تروریستی طالبان که توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی بنیان گذاشته شد، جنایات زیادی را در کشتن انسان‌ها داشته است.

وی تاکید کرد: این بار بدون منطق بشری و با خوی حیوانی دانش‌آموزان مظلوم و بی‌گناهی توسط طالبان نشانه گرفته شدند و اگر امروز گرگ‌های جهان زبان داشتند در برابر این مفسدان درنده‌خوی اظهار شرمندگی می‌کردند.

حیدری با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این وحدت باید در کنار وحدت فکری تحقق یابد و هر زمان که افکار به هم نزدیک شد همبستگی و وحدت ۲ قشر روحانی و دانشجو تاثیرگذار بر همه قشرهای جامعه است.

خطیب جمعه سیرجان وقف را یک حرکت و کار ماندگار اعلام کرد و افزود: وظیفه همه مردم است که در وقف راه گذشتگان را دنبال کنند و باید اعتقادات قدیم در مورد وقف زنده و در جامعه نهادینه شود تا این خیر برای همیشه تداوم و از برکاتش همه جامعه استفاده کنند.

حیدری با اشاره به رحلت پیامبر اکرم اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و با تاکید بر حضور مردم در مراسم‌های عزاداری گفت: انقلاب اسلامی ایران با آگاهی از ظلم و ستم طاغوت از این حضورها در مجالس مذهبی شکل گرفت و ملت ما از حضور تبلور یافت و مقتدر شد.

وی در خطبه اول هم به اهمیت اخلاص در عبادت و همه امور برای خداوند پرداخت و نترسیدن و استقامت تا پایان مسیر را از برکات و آثار اخلاص دانست.

حیدری از شورای اسلامی شهر سیرجان خواست تا در انتخاب شهردار با دقت، سرعت و برای خدمت به مردم عمل کنند تا با پشتوانه مردم طرح‌ها و امور شهر به نحو مطلوب و با سرعت اجرایی شود.

خطیب جمعه سیرجان با اشاره به درگذشت آیت‌الله غیوری نماینده مقام معظم رهبری در هلال‌احمر تصریح کرد: شخصیت وی دارای منشا خیر و برکات قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای جامعه بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.