×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
پارک های شهر اقتصادی نیازمند خلاقیت فرهنگی/ جمال شهر نازیباست مسئولان توجه کنند

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” با توجه به موقعیت اقتصادی شهرستان سیرجان و راه عبور مسافران از این شهر توجهی به زیبا سازی و فرهنگ سازی این شهر نمی شود و جایی برای گذراندن حتی یک شب برای مسافران نیست و ورودی های شهر به معنا و بیانگر شهری اقتصادی نیست.

با وجودی که مردم در آخر هر هفته بیشتر ساعات شب را در خارج از منزل مسکونی و بخصوص در پارک مسافر و … سپری می کنند اما چراغ های خاموش پارک و روشنایی ضعیف این محوطه به چالش جدی مردم تبدیل شده است.

متاسفانه در شهرستان سیرجان نبود مکان تفریحی و گردشگری مناسب شرایطی را رقم زده است که بیشتر ساعات فصل تابستان و بخصوص در آخر هفته، مردم بیشتر ساعات شب را در خارج از منزل مسکونی و بخصوص در پارک های شهر و پارک مسافر و … سپری می کنند حال آن که در پارک مسافر نیز چشم، چشم را نمی بیند.

نورپردازی نامناسب از یک سوء و چراغ های خاموش و نیمه روشن پارک از سوی دیگر نه تنها از لذت تفریحی مناسب در شب های گرم تابستان چیزی باقی نمی گذارد بلکه بیش از پیش بی رغبتی و بی حوصلگی را در میان مردم ایجاد می کند و این در حالی است که در برخی از مسیرهای پارک مسافر هیچ چراغ روشنایی وجود ندارد و در برخی دیگر از مسیرها نیز نور چراغ ها به شدت ضعیف است.

بی توجهی مسئولین امر در رسیدگی به پارک های شهر بخصوص پارک مسافر نه تنها در ایجاد فضای روشنایی مناسب برای پارک بلکه در تغییر جلوه پارک پس از گذشت سال ها نیز قابل تامل است چرا که در طول سال های گذشته هیچ نوع خلاقیتی از مسئولین در زیباسازی محیط پارک مسافر دیده نشده است و در این میان نقش بی تفاوتی شورای شهر سیرجان و نیز شهرداری این شهر نیز مورد توجه قرار می گیرد.

بی توجهی به سرویس های بهداشتی پارک مسافر نیز می تواند دیگر مسئله ای باشد که در شب های فصل تابستان خودنمایی می کند و با وجودی که سال گذشته سرویس های بهداشتی جدید این پارک به بهره برداری رسیدند اما شرایط نامناسب این سرویس ها در نوع خود آزار دهنده است.

نور پردازی نامناسب، نبود وسایل سرگرمی متعدد، عدم رنگ آمیزی جدول ها و نیمکت ها و عدم زیباسازی محیطی و شرایط نامناسب سرویس های بهداشتی پارک مسافر وقتی در کنار قلیان کش های متعدد در این مکان تفریحی قرار می گیرد جلوه نازیبای این محیط را دوصد چندان می کند.

گویی مسئولین محترم یا قلیان کش ها و صحنه نامناسب قلیان کشیدن آقایان و خانم ها را نمی بینند و یا قلیان کشیدن را بخشی از فرهنگ مردم می پندارند.

متاسفانه دیدن چنین صحنه هایی نه تنها در شان مردم شریف شهرستان سیرجان نیست بلکه در نگاه معدود میهمانان و مسافران تابستانی این دیار نیز تاثیر منفی خود را خواهد گذاشت و دیگر جایی برای جذب گردشگر باقی نمی گذارد.

گزارش:زینب صمیمی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. نظري

    کاش آسفالت خیابونها رو درست میکردن که باعث خجالت شده از بس چاله چوله داره و شکسته شده . پارک پیشکش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.