×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
پروژه مصادره ناطق توسط رسانه‌های زنجیره ای/ ناطق نوری اصولگراست یا اصلاح‌طلب؟+تصاویر

به گزارش“سیرجان خبر” کشور در هفته گذشته شاهد برگزاری اجلاس بین المجالس اسلامی بود که این اجلاس با استقبال گسترده ای مواجه شد و ایران توانست میزبانی خود را در حد عالی به نمایش بگذارد.

این تشکل در مجلس چهارم به ریاست ناطق نوری و با تلاش‌های محمدجواد لاریجانی تشکیل شد و برخی ها انتظار داشتند که ناطق نوری به عنوان یک میهمان در این اجلاس حضور داشته باشد.

با غیبت ناطق نوری در اجلاس بین المجالس اسلامی گمانه زنی های زیادی در این خصوص مطرح شد که در نهایت حسین شیخ‌الاسلام در این‌باره گفت: حجت‌الاسلام ناطق نوری به عنوان یکی از پایه‌گذاران کنفرانس بین‌المجالس اسلامی همواره به این کنفرانس دعوت می‌شد.

وی افزود: اما سخنرانی ایشان در اجلاس اندونزی دچار چالش جدی شد و تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به آن عکس‌العمل شدیدی نشان دادند.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: در همان اجلاس و پس از اعتراض این کشورها تصویب شد که از آن به بعد نام سخنرانان باید به تایید برسد و در همان اجلاس تصویب شد که آقای ناطق نوری در فهرست سخنرانی نباشد.

شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: در نهمین کنفرانس قبل از شروع اجلاس برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به طور صریح و یا پنهانی به آقای لاریجانی این پیام را رساندند که اگر آقای ناطق نوری در اجلاس حضور داشته باشد جلسه را ترک خواهند کرد. بر این اساس برنامه‌ریزی شد تا در ضیافت شامی که از سوی لاریجانی ترتیب داده می‌شود از پایه‌گذاران این کنفرانس تقدیر شود و در آنجا آقای ناطق نوری سخنرانی کند؛ اما ایشان علاوه بر غیبت در اجلاس افتتاحیه در مراسم شام نیز حاضر نشدند.

اما روزنامه های اصلاح طلب نیز طبق روال گذشته خود با پرداختن به این موضوع، به طور گسترده به بزرگ نمایی این موضوع و همچنین حمایت از ناطق نوری پرداختند.

این در حالی است که روز گذشته نیز این رسانه ها با تیتر زنی های زنجیره ای صفحه اول خود را به خبر ناطق نوری اختصاص داده و اظهارات وی در مراسم ختم ابوالفضل حاجی‌حیدری را با تیترهای دلخواه خود بازتاب دادند.

این حمایت گسترده و هماهنگ رسانه های اصلاح‌طلب از ناطق نوری در حالی صورت می گیرد که پیش از این اصلاح‌طلبان با ورود زود هنگام خود به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی آینده، ناطق نوری را به عنوان گزینه خود انتخاب کرده و حتی ان را به عنوان رئیس مجلس آینده نیز مطرح کردند!

این مصادره شخص ناطق نوری از سوی اصلاح‌طلبان امری دور از ذهن نبود؛ چرا که اصلاح طلبان در پی شکست های متعدد خود در گذشته و به ویژه شکست سران اصلاحات در فتنه ۸۸، تمایل زیادی به چهره سازی برای خود نشان دادند.

آنها در نبود یک رهبر واحد برای جبهه اصلاحات در دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری خود را به روحانی نزدیک کرده تا شاید بتوانند از این طریق جبهه خود را بازسازی کنند؛ اگرچه با رای آوردن کاندیدای اعتدال هم این جبهه نتوانست نقطه اتکای خود را پیدا کند.

به نظر می رسد اصلاح طلبان طی یک برنامه هماهنگ و با همکاری رسانه های زنجیره ای سعی دارند تا با نزدیک کردن خود به ناطق نوری، شانسشان را برای بازسازی این جبهه امتحان کنند؛ هرچند ناطق نوری بیشتر به عنوان یک چهره اصولگرا شناخته می شود تا یک اصلاح‌طلب.

این رسانه های زنجیره ای فراموش کرده اند که در زمانی که خاتمی و ناطق نوری در برای انتخابات ریاست جمهوری به عنوان رقیب وارد عرصه شدند، چگونه با شعارهای خود وی را از صحنه خارج کرده و خاتمی را به عنوان رهبر اصلاحات انتخاب کردند.

منبع:دانا

عناوین اخبار روزنامه آرمان امروز در روز دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ :  گرفتار تندروها و بی‌ترمزها هستیم ؛ یادداشـت‌هــای اخـتصـاصـی ؛ اصرار صداوسیما بر قانونی بودن رئیس‌جمهور فراری اوکراین! ؛ نتانیاهو:ایران چیزی از دست نمی دهد ؛ به فکر رضاهای دیگر باشیم! ؛ چرا این حجم مهاجر؟ ؛ اعتراف بزرگ شرمن در قلب دشمن ؛ شهرداران در اردوگاه ؛ بازار سیاه بلیت بیخ گوش راه‌آهن ؛ اسکانیا در 19 تست مردود شد ؛ لاریجانی: نمایندگان مستند حرف بزنند ؛ تحکیم حق غنی‌سازی ایران از سوی آمریکا ؛ ایران و اتحادیه اروپایی در خصوص مسائل منطقه‌ای و جهانی همکاری کنند ؛ مردم از تندروی‌های اول انقلاب رنجیدند ؛ سکوت تندروها،موفقیت مذاکرات ؛ سفرهای استانی بدون اشتباهات گذشته ؛

عناوین اخبار روزنامه اعتماد در روز دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ : گرفتار تندروها و بی‌ترمزها هستیم؛اعتراف امریکا؛«معیشت و قانون»؛موفقیت مقدماتی مذاکرات؛ماهیت سفرهای استانی؛

عناوین اخبار روزنامه افکار در روز دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ :

 

عناوین اخبار روزنامه قانون در روز دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ : پیشنهاد 60 میلیارد دلاری ایران به آمریکا؛تندروها و بی‌ترمزها از بدبختی‌های کشور هستند؛سرگذشت «عبدالمالک» هشداری برای بدخواهان ایران؛نمی‌توانم دلیل واقعی خودسوزی پدرم را بگویم ؛سوءاستفاده دلال‌ها از زوج‌های در آرزوی فرزند؛یک پیشنهاد هسته‌ای؛ دور بعدی مذاکرات در تهران باشد؛تندروها و بی‌ترمزها از بدبختی‌های کشور هستند؛ما هم فرزندان همین کشوریم؛حوزه اقتصاد به آرامش رسیده است؛جای مردان پزشکی حکیم باید کاشت؛

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.