×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
چاله هایی که قاتل ماشین ها می شود/ بهبود کیفیت آسفالت شهر دغدغه اصلی شهروندان سیرجانی

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” شهرستان سیرجان جزو یکی از بزرگترین شهرستان های استان کرمان و یکی از قطب های اقتصادی کشور محسوب می شود، اما آسفالت بی کیفیت معابر برازنده این شهر با جمعیت نزدیک به ۱۹۸هزار نفر نیست، کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر بر زندگی شهروندان و هم چنین یکی از شاخص های رضایت از عملکرد شهرداری محسوب می شود.
طی سالهای اخیر مشکلات مربوط به آسفالت معابر شهری در شهرستان سیرجان وجود داشته است
و بی کیفیتی آسفالت شهروندان را نیز درگیر خود کرده است به طوری که بارها و بارها از این وضعیت ابراز نارضایتی کرده‌اند.
کافیست سوار وسیله نقلیه‌‌ای باشی تا در مسیر مبدأ تا مقصد، بارها و بارها بالا و پایین رفتن خود را در فرورفتگی و برآمدگی خیابان‌ها ببینی؛ آنجاست که حتی با صدای بلند از این وضعیت ابراز گلایه‌مندی نکنی و زیر لب و یا حداقل در درون خودت، از این وضعیت شاکی خواهی شد.
اغلب مردم دیگر به این وضعیت عادت کرده‌اند به خاطر اینکه دیگر اعتراضی به این وضعیت ندارند؛ شاید هم معترض هستند اما وقتی می‌بینند هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد، سکوت را ترجیح می‌دهند.
جهت بررسی این مشکل شهر به میان مردم رفتیم تا نظر آنها را در مورد وضعیت نامناسب آسفالت شهر سیرجان جویا شویم.
شهروندی در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص مشکلات معابر شهری گفت: جز چند خیابان اصلی شهر بقیه خیابان ها سیرجان وضعیت بسیار بدی دارند، چاله های بزرگ در وسط خیابان ها هم به وسایل نقلیه آسیب می رساند و هم نمای زشتی به شهر می دهد.
حسینی در ادامه افزود: این وضعیت معابر شایسته شهری مانند سیرجان نیست و مسئولان شهری در خواب بسر می برند.
آقای محمود آبادی که راننده تاکسی است در پاسخ به مشکلات معابر شهر سیرجان می گوید: شرایط آسفالت شهر بسیار بد است، آخر ما چه گناهی کرده ایم که راننده تاکسی شده ایم، هرچه کسب درآمد داریم باید خرج تعمیر جلوبندی خودرو کنیم.
شهروندی دیگری که خواست نامش فاش نشود در این خصوص اظهار داشت: بنده ساکن مکی آباد هستم که در این خیابان چاله چوله ها بسیار زیاد است، البته بعضی چاله ها شکل چاه هستند.
متوسط عمر آسفالت در سایر کشورها بین ۱۰ تا ۱۵ سال است؛ با این حال بر اساس قانون اصول مهندسی و به گفته کارشناسان عمر مفید آسفالت در ایران کمتر از یک سوم استانداردهای جهانی و چیزی حدود سه تا چهار سال است.

با این وجود، در شهر سیرجان اغلب معابر در طول سال نیاز به بازسازی مجدد از طریق لکه گیری و یا روکش دارند که این وضعیت سالانه هزینه زیادی را بر شهرداری که خود با چالشهای مالی عدیده ای مواجه است، تحمیل می کند. بنابراین، نیاز به بهبود کیفیت آسفالت مورد استفاده در معابر از طریق بهبود مصالح مورد استفاده در تهیه آسفالت، استفاده از نظرات متخصصان این حوزه، نظارت درست و منطقی بر نحوه آسفالت معابر و نگهداری صحیح معابر بسیار ضروری است.
یکی دیگر از عوامل اصلی کیفیت پایین معابر شهری، کنده کاری خیابان ها و معابر توسط سازمان های مختلف از قبیل آب و فاضلاب، مخابرات و سایر ارگان ها است که این حفاری های مداوم و بی پایان یکی از مهم ترین عوامل تخریب آسفالت خیابان هاست و متاسفانه شهرداری در این حوزه دخالت و کارایی چندانی ندارد؛ زیرا مشکل اصلی مربوط به زیرساخت های شهری و عبور بسیاری از تاسیسات از زیر خاک است که با این حال، در این حوزه مشکل اصلی عدم هماهنگی میان این سازمان ها با شهرداری ها است که هنگام حفاری خیابانها زمان تعمیر مجدد آن را افزایش می دهد.
در هر حال باید گفت کیفیت نامطلوب آسفالت خیابان‌های اصلی شهرسیرجان و حتی کوچه ‌پس‌ کوچه‌های آن محل گلایه مشترک بیشتر افراد است که رفع این مشکل، همت مسئولان شهری را می‌طلبد.

گزارش:مسلم سعید

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. سيد

    با سلام . آسفالت خیابانهای شهر باعث آبرو ریزی شده. از میدون پلیس راه تا میدون امام وحشتناکه . خیابون ولیعصر – بلوار فاطمیه – بلوار هجرت فاجعه است و خیلی دیگه از خیابونهای سطح شهر . شهرداری باید اولویت اصلی خودش رو آسفالت این معابر شهری کنه که مضحکه خاص و عام شدیم

  2. ایران

    افتضاحه….نه آسفالت و نه خط کشی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.