×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
چشم‌پوشی از مهریه جان یک جوان در آستانه اعدام را نجات داد

به گزارش“سیرجان خبر” علی سیدی با اشاره به اینکه با پیگیری‌ها و تلاش‌های دستگاه قضائی اولیای‌دم یک پرونده قصاص نفس از اعدام قاتل فرزندشان گذشت کردند، راجع به ابعاد این پرونده اظهار داشت: قاتل در پی بروز یک اختلاف قبلی با مقتول در درگیری و نزاع جمعی با زدن یک ضربه چاقو مرتکب قتل می‌شود.

وی با اشاره به وقوع این نزاع در تیر ماه سال ۸۵ اظهار داشت: مقتول سرانجام پس از سه ماه دست و پنجه نرم کردن با مرگ سرانجام در مهر ماه همان سال به علت عفونت شدید ریوی و نارسایی  از اندام‌های درونی ناشی از اصابت جسم نوک تیز برنده  تسلیم مرگ شد.

معاون دادستان کرمان با اشاره به اینکه کسب رضایت این پرونده مراحل پیچیده‌ای داشت، افزود: رضایت اولیاء‌دم در قبال دریافت مبلغ ۲۰ میلیون تومان بدهی هزینه‌های درمانی مقتول منوط شده بوده که خانواده قاتل از پرداخت این مبلغ عاجز بودند.

سیدی ادامه داد: همزمان با  این اتفاقات یکی از بستگان دور خانواده قاتل که خانمی در حال طلاق از همسرش بود با بخشش کل مهریه‌اش در برابر پرداخت مبلغ درخواستی خانواده مقتول گره این عفو و گذشت باز شد و پس از احضار شوهر سابق این خانم ۲۰ میلیون وجه نقد به خانواده مقتول پرداخت شد.

وی از خودگذشتگی این خانم خیر را قابل ستایش و تقدیر ذکر کرد و اظهارداشت: امیدواریم که این کار خیر خوشبختی و سعادت را به زندگی این بانو رهنمون سازد.

سیدی خاطرنشان کرد: این قاتل در سن ۱۸ سالگی مرتکب قتل شده است و حدود هفت سال از بهترین سال‌های عمر خود را در زندان سپری کرده است و تا آستانه اعدام هم پیشرفته است که این موضوع ناشی از درگیری‌های بی‌ارزش و نزاع‌هایی است که هر یک به دلایل واهی موجب خسارات جبران‌ناپذیری می‌شود.

وی یادآور شد: قاتل در جریان بازجویی اذعان داشته است که انگیزه قتل  نداشته است، اما به واسطه همراه داشتن سلاح سرد این قتل رقم خورده است.

معاون دادستان کرمان به جوانان توصیه کرد: باید از هرگونه بحث، جدل و نزاع پرهیز کرد که شاید با یک اشتباه در پی یک خشم آنی اتفاقی رخ دهد که تا سال‌های سال نتوان تبعات آن را جبران کرد .

گذشت اولیاء‌دم این پرونده با پیگیرهای مجدانه دستگاه قضائی، علی سیدی معاون دادستان کرمان و آذر بنی‌اسد دادیار اجرای احکام دادسرا محقق شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.