×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
کاخ سفید: واشنگتن تحریم‌های ایران را در مراحل ابتدایی مذاکرات لغو نمی‌کند

خبرگزاری فارس: کاخ سفید: واشنگتن تحریم‌های ایران را در مراحل ابتدایی مذاکرات لغو نمی‌کند

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از  فارس ، یک مقام ارشد کاخ سفید گفت: آمریکا به دنبال لغو تحریم‌ها علیه ایران در ابتدای مذاکرات هسته‌ای نیست.

بن رودز مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا افزود قبل از اینکه واشنگتن تحریم‌ها را کاهش دهد جمهوری اسلامی ایران باید گامهای مشخصی پیرامون برنامه هسته‌ای خود بردارد.

براساس این گزارش، واشنگتن نگران انحراف برنامه هسته‌ای ایران است اما تهران بارها تاکید کرده است فعالیت‌های هسته‌ای این کشور صلح آمیز است.

اولین دور مذاکرات رسمی ایران و گروه ۱+۵ بعد از روی کار آمدن حسن روحانی رئیس جمهورd ایران هفته گذشته در ژنو برگزار شد.

رودز در یک مصاحبه طولانی با رویترز گفت که یکی از راه‌های کاهش تحریمها علیه ایران دسترسی تهران به دارایی‌های توقیف شده این کشور است.

اولین بار روزنامه نیویورک تایمز ۱۷ اکتبر از کاهش فشارهای اقتصادی علیه ایران بدون برداشته شدن تحریمها خبر داد و اعلام کرد که کاخ سفید به دنبال آزاد کردن دارایی‌های توقیف شده ایران است.

بن رودز افزود: ما در نظر نداریم در مراحل ابتدایی مذاکرات یا توافق درباره مساله هسته‌ای ایران تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کنیم، چرا که بسیار مهم است که نیت و اهداف ایرانی‌ها را آزمایش کنیم.

مشاور امنیت ملی اوباما اضافه کرد پیش از آنکه بتوانیم تحریم‌ها را لغو کنیم باید گام‌های مشخصی از طرف ایران ببینیم.

رودز با اشاره به اینکه باراک اوباما به دنبال انعطاف کنگره برای پیگیری یک توافق با ایران استT تاکید کرد که کاخ سفید مایل است نمایندگان کنگره قبل از اعمال هرگونه تحریم جدیدی پیشرفت مذاکرات را مورد ملاحظه قرار دهند.

مشاوران کاخ سفید روز گذشته با دعوت از گروهی از دستیاران ارشد روسای کمیته های مجلس سنا خواهان دست نگه داشتن کنگره از تصویب تحریم های تازه علیه ایران شده اند.

بن رودز گفت: مادامیکه پنجره دیپلماتیک باز است ما خواستار انعطاف پذیری برای پیگیری این راهکار دیپلماتیک هستیم.

این به معنی این نیست که کنگره نمی‌تواند تحریم جدیدی وضع کند بلکه به این معنی است که آنها باید پیشرفت و ترقی مذاکرات را مورد توجه قرار دهند و اینکه ما هم نیاز به انعطاف پذیری برای رسیدن به هرگونه توافقی با ایران داریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.