×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
کرمان به قدوم ۴ شهید گمنام متبرک می‌شود

shahid gomnamبه گزارش“سیرجان خبر” همزمان با اربعین حسینی پیکر مطهر چهار شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در شهرستان‌های قلعه‌گنج و منوجان استان کرمان به خاک سپرده می‌شود.

پیکر پاک این جان برکفان اسلام و انقلاب از منطقه عملیاتی فاو عراق تفحص شده که در سال ۶۷ به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

نخستین جلسه ستاد استقبال از این چهار شهید گمنام صبح امروز به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان برگزار شد.

آیین استقبال و وداع با شهدا پیوند آسمانی با خداوند است

جواد کمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان در این جلسه اظهار داشت: برگزاری آیین استقبال و وداع با شهدای گمنام را باید به عنوان مسئله عبادی، تکلیف شرعی و پیوند آسمانی با پروردگار بدانیم.

وی عزت، اقتدار و سربلندی ایران اسلامی را به واسطه حضور شهدا و جانفشانی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و بیان داشت: استقامت در این دنیای مستکبر و ظالم بدون حضور شهدا ممکن نخواهد بود.

کمالی با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر جایگاه و مقام شهدا تصریح کرد: ما در مقابل تمام شهدا مسئول هستیم، اما شهدای گمنام وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

کرمان به وجود ۴۰ مقبره شهدای گمنام متبرک است 

محمدمهدی ابوالحسنی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر استان کرمان به وجود ۴۰ مقبره شهدای گمنام متبرک و عطرآگین است.

وی بیان داشت: چهار شهید تفحص شده از فاو عراق صبح شنبه ۳۰ آذر ماه جاری به کرمان منتقل‌ و آیین استقبال از آنها در فرودگاه کرمان برگزار می‌شود.

ابوالحسنی تصریح کرد: آیین وداع با شهدا نیز بعد از نماز مغرب و عشا روز شنبه ۳۰ آذر ماه در حسینیه ثارالله کرمان و با حضور آحاد مردم و مسئولان برگزار می‌شود.

وی افزود: پیکر دو شهید گمنام ۱۹ و ۲۳ ساله به شهر منوجان و دو شهید گمنام ۲۱ و ۱۸ ‌ساله به شهر قلعه‌گنج منتقل می‌شود تا در روز دوشنبه دوم دی ماه مصادف با اربعین حسینی به خاک سپرده شوند.

ابوالحسنی گفت: برنامه‌هایی برای استقبال از شهدای گمنام طی مسیر کرمان تا قلعه‌گنج و منوجان تدارک دیده شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.