×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
کشتارگاه‌های صنعتی سیرجان تحت نظارت کامل دامپزشکی است

به گزارش“سیرجان خبر” علیرضا زینلی‌پور اظهار داشت: هدف اصلی دامپزشکی تامین سلامت افراد جامعه به وسیله فراهم آوردن غذای سالم از طریق کنترل و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از ابتدای تولید تا زمان مصرف است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان بیان داشت: کشتارگاه‌ها نیز به عنوان بخشی از زنجیره تولید فرآورده‌های خام دامی تحت نظارت دایم کارشناسان دامپزشکی هستند.

وی نظارت بر روند کشتار را شامل دو بخش بهداشتی و شرعی دانست و افزود: مسئولان فنی بهداشتی و ناظران ذبح شرعی به عنوان نمایندگان دامپزشکی به صورت دایم بر تمام مراحل ذبح و سلامت لاشه‌ها و کیفیت استحصال گوشت مرغ نظارت می‌کنند.

زینلی‌پور عنوان کرد: کارشناسان دامپزشکی نیز با حضور دوره‌ای در کشتارگاه‌های طیور نقش مهمی در تضمین کیفیت و سلامت گوشت مصرفی شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک و وارد شدن مواد غذایی آلوده به چرخه مصرف خانواده‌ها دارند.

وی یادآور شد: علاوه بر خط کشتار، خودروهای ورودی به کشتارگاه‌ها نیز از نظر داشتن گواهی حمل بهداشتی و خودروهای خروجی از نظر دارا بودن گواهی شستشوی قفس و خودرو کنترل شده تا با رعایت اصول بهداشتی حمل تا حد ممکن از انتقال و شیوع بیماری‌های خطرناک طیور در مناطق مختلف جلوگیری شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان از برگزاری نشست بهبود و کنترل بهداشتی شیر در شبکه دامپزشکی سیرجان خبر داد و گفت: این نشست با حضور مسئولان فنی و متصدیان مراکز جمع‌آوری شیر شهرستان برگزار و به معایب و مشکلات این مراکز پرداخته شد.

زینلی‌پور خاطرنشان کرد: طی این نشست  مقرر شد، متصدیان این مراکز در اسرع وقت نسبت به رفع معایب و نواقص مراکز مذکور ابلاغی از سوی دامپزشکی اقدام لازم را انجام دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.