×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
۸ درس دیروز امام(ره) براى امروز ما راهگشا و کلیدی است/حضور حداکثری مردم عامل عقب راندن دشمن و ایستادگی کشور ایران است

به گزارش “سیرجان خبر” مراسم سی امین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیرانقلاب در رابر همراه باقرائت قرآن،سخنرانی امام جمعه و مداحی حجت الاسلام شجاع الدینی برگزار شد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه رابردر این مراسم با گرامیداشت یاد امام و شهدای قیام ۱۵خرداد گفت :ایام پاسداشت سى امین سالگرد ارتحال ملکوتى امام خمینى(ره)و۳۰ سال رهبرى مقام عظمای ولایت حضرت آیت العظمی الامام خامنه ای (مد ظله العالی ) است.
وی افزود : فرصت مغتنمی از این نظر است چه گذشت در سال رهبری امام رضوان الله تعالی علیه و ۳۰ ساله سکان داری امام عظمای ولایت.
امام جمعه رابر گفت: امام برای نه تنها این نظام و کشور بلکه برای جهان اسلام ودیعه الهی، حجتی در دست ما و نشانه ای الهی برای جهان اسلام بود.
وی عنوان کرد: چهل سال دغل بازان عالم دنبال بدست آوردن منافع این ملت بودند که ۴۰سال مقاومت، ایثار ورشادت این ملت باعث شده آنها هم اکنون برای براندازی این ملت دست رفاقت بسوی دیگر کشورها دراز کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با نگاهى به سیره فکرى و عملى بنیانگذار انقلاب اسلامى در سى امین سال هجران‏گفت: ۸ درس دیروز امام(ره) براى امروز ما راهگشا و کلیدی است.
وی، کار فقط براى خدا، قله آرمان گرایى‏، تفکیک اسلام ناب با اسلام آمریکایى، حمایت از مستضعفین در برابر اشرافیت، اعتماد به وعده الهى وبى‏اعتمادى به استکبار، اعتماد به مردم‏، استکبارستیزى آشتى ناپذیر، تأکید بر وحدت‏ را از شاخص های فکری امام (ره) برشمرد و افزود: امام خمینی (ره) برمبنای تفکراسلام نفس می کشید و اشاعه دهنده اسلام ناب محمدی بود.

امام جمعه رابر اخلاص و خلوص نیت امام را از ویژگی های شاخص ایشان خواند و گفت: درغزل و نصب منافع شخصی خود رادخیل نمی کند، در سخنان امام قدرت های بیگانه، قلدران خارجی هیچ کدام ملاک نبود آنچه ملائک عملی بود گفتار و پیام های امام برای خدا بود.

وی افزود: می دانید هر کس برای خدا قدم بردارد گفتاری وعملی؛ خدا او را کمک می کند ملاک عمل براى امام حق و اسلام بود.

حجت الاسلام علیدادی با اشاره به ویژگی قله آرمان گرایى‏ گفت: انسان‏ها به ‏طور معمول با فاصله گرفتن از دوران جوانى، از آرمان گرایى نیز کم کم دور شده و روحیه محافظه کارى در آنان تقویت مى‏شود. اما این قاعده درباره حضرت امام(ره) صادق نبود تاپایان عمر ش نه تنها از آرمان‏هاى اسلامی کوتاه نیامد، بلکه به شکل معنادارى بر تقویت این آرمان‏ها می کوشیدو تلاش می کردند.
امام جمعه رابر در ادامه گفت: این در رفتارهای امام مشهوداست، در سخنان امام هویدا و در پیام های امام آشکاراست.به نحو آتشین و انقلابی نطق سخن می گفتند این خود عدئله ای بر تأیید آرمان های اسلامی بود.

وی با اشاره به شاخص تفکیک اسلام ناب با اسلام آمریکایى‏ گفت: یکى از ویژگى‏هاى قابل تامل و جالب توجه حضرت امام(ره)؛ دوگانه‏ سازى‏ هاى عمیق، اما ساده و همه فهم است. یکى از این دوگانه‏هاى اعتقادى، فکرى و سیاسى، دوگانه اسلام ناب در برابر اسلام آمریکایى است.
وی افزود: اسلامی که برگرفته از قرآن و سیره معصومین(ع) است نه تنها برای مسلمانان ایران بلکه برای مسلمانان دنیااست حضرت امام (ره) اسلام سکولار و اسلام متحجر هردو را،روى یک سکه اسلام آمریکایی برشمردند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان داشت: تفکر محرومیت زدایی وحمایت از مستضعفین در برابر اشرافیت ازباورهای دینی امام راحل بود
وی افزود:از منظر امام، محرومان و مستضعفان پایه و زیر بناى اصلى انقلاب اسلامى بوده و در بزنگاه‏هاى حساس پاى کار انقلاب بوده‏اند و لذا این قشر باید مورد توجه مسؤولان کشور باشند .

امام جمعه رابربا اشاره به ویژگی دیگر امام (ره) اعتماد به وعده الهى وبى‏اعتمادى به استکبارگفت: امام راحل در مواضع و رفتار خود، آینه تمام نماى اعتماد به وعده و نصرت الهى بودند.ایشان هیج اعتمادى به سخنان و وعده‏هاى استکبار و در راس آن آمریکا نداشتند.
وی در بحث مذاکرات و برجام، مسائل سیاسی و بین المللی نگاه نسل سوم و چهارم را به توکل بر خدا و اعتماد به وعده الهى معطوف می کنند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به ویژگی دیگر امام (ره) اعتماد به مردم‏گفت: ایشان به توان مردم، باورى عمیق داشتند،امام بارها و بارها درباره تمرکزهاى دولتى هشدار مى‏دادند، چرا که در مسائل اقتصادى، نظامى، سازندگى کشور، تبلیغات و بالاتر از همه انتخابات کشور به مردم اعتماد داشتند.
وی افزود: این همان تکیه و نگاه به داخل است که حل مشکلات را در بسیج عمومى و همگانى مى بیند و از قضا در ۴۰ سال گذشته هرجا به آن عمل شده، کشور جواب گرفته است.
امام جمعه رابر با تأکید بر اینکه حضرت امام(ره) در استکبارستیزى خط قرمزنداشتندگفت:استکبارستیزی نامحدود یکی دیگراز ویژگی های امام بود که برای آن خط قرمزی مشخص نکرده بودند.
وی با بیان اینکه مرگ برآمریکای لسان امام برخاسته ازشاکله اعتقادی ایشان بود،افزود: مرگ بر آمریکا براى ایشان یک شعار تبلیغاتى و صرفاً سیاسى نبود. مگرامام حسین (ع) به دشمن لبخند زد؟ ، نمى‏توان از اسلام دم زد و با استکبار هم مخالفتى نداشت و موضعى نگرفت.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: همیشه در طول تاریخ مظلوم در مقابل ظالم باید استقامت، مبارزه و ایستادگی کنند این ها از باورهای قطعی امام (ره) بود.
وی با اشاره به یکی دیگر از شاخصه های فکری امام (ره)در تأکید بر وحدت‏ یادآور شد: این وحدت در سطوح مختلف قابل تحقق است؛ وحدت آحاد مردم، وحدت مسؤولان، وحدت مردم و مسؤولان، وحدت امت اسلامى، وحدت کشورهاى اسلامى است ، حضرت امام با درایت و تیزبینى خاص، یک ضعف دریافته بودند که آن تفرقه و عدم بود.


امام جمعه رابر راز پیشرفت در کشور ایران را رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری خلف صالح شان حضرت آیت‌ الله العظمی سید علی خامنه ای و وحدت کلمه برشمرد.
وی با اشاره به۳۰ چالش ؛ ۳۰سال رهبری حکیمانه گفت: برای حضرت امام باید تحلیل ها داشت،راجع به حضرت امام جوانان را به صحیفه نور ارجاع داد که بررسی کنند چالش های ۳۰ ساله پیش رو مقام معظم رهبری وآن شاخص هایی که سکان این نظام را حفظ کرده است.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان دو شاخصه مهم این دوران ۳۰ ساله گفت:حضور حداکثری مردم در انتخاب ها را می توان گفت از دوران طلایی مقام معظم رهبری در این ۳۰ ساله است.
وی، علت ایستادگی کشورروی پای خودرا حضور مردم خواند و افزود: حضور مردم را نمی توان پای انتخاب ها خلاصه کرد شما شب های قدر امسال مردم را ببینید در همین شهرستان رابر جوانان، زن و مردم گرایش به اسلام و معنویات دارند،راهپیمایی مردم در روز قدس ، ۲۲ بهمن وانتخابات مجلس آینده را می بیندید،آنچه آنها را در این چهل ساله عقب راند همان دوران طلایی مقام معظم رهبری حضور حداکثری مردم است.
وی دومین شاخصه مهم در این ۳۰ساله را حمایت از جریان انقلاب و مقابله با دشمن خواند و افزود: در دوران مقام معظم رهبری چه جنگ هایی در اطراف ما اتفاق افتاد؟وقتی تاریخ را در این دوران ۳۰ساله مقام معظم رهبری و انقلاب چهل ساله در نظر بگیریم ۱۲ جنگ اساسی را می توان نام برد که یکی از این جنگ ها؛ جنگ حمله عراق به کشور اسلامی آن هم به دست آمریکای خائن و ۱۱ جنگ دیگر در طراف مابود.
وی با اشاره به اولین به سال ۱۳۶۹بین بعثی های عراق و کویت گفت:اختلافات سیاسی به وجود آمد، دنبال باج گیری بودند، ادعای ۳۰ میلیاردی از کویتی ها داشتند، کویت یک روزه ساخته شد،نظامیان بعثی عراق وارد کویت شدند عراق را همان ایالات متحده عربی که صدام را بر علیه ایران کوک کرده بود؛ شکست داد.
امام جمعه رابر گفت: در دوران سال ۱۳۶۹ در داخل کشور ما روحانیون از تفکر بعثی حمایت می کردند با قلم و گفتار و نطق خود حضرت امام را تحت فشار قرار داده بودند که در آن سال از بعثی های عراق حمایت کند آنان که ۳۰۰ هزار خون این مملکت را پایمال کردنداستارت کار از آن جا سخت شد.
وی با بیان نقش داخلی های خود فریفته همگام با بیگانه و درایت مدیریت حکیمانه رهبری گفت: در آخرین جنگ هم همان حرکت در سوریه، آن کسانی دم از اصلاحات می زدند مقام معظم رهبری را تحت فشار قراردادند، استدلالشان این بود با مشکلات اقتصادی به شهر خودمان برسیم؛ چکار ما به عراق و افغانستان؟، غافل از این بودند که در چهل کیلومتری کشور ما آمدند،اگر رهبری فرزانه انقلاب نبود،بخشی از کشور منطقه را از دست داده بودیم.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: : اگر با تفکر بعضی جاهل و نادان کشوررا اداره می کردیم بگمانم نامی از اسلام باقی نمی ماند، حال که زیر چتر اسلام نفس می کشیم، اکنون در شهرستان رابر ۳۰ عصر زن و مرد بیش از هزار نفر جمعیت قرائت قرآن برگزار کردند اگر با آن تفکر حرکت می کردیم زمانی بدتر از شاه را تجربه می کردیم.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی دوران تبلیغ بسیج را ارتحال حضرت امام (ره)خواند و گفت: بهترین دوران تبلیغ بسیج ؛ تبلیغ مبانی فکری امام است.
وی خطاب به سپاهیان گفت: دوران تبلیغ بسیج ارتحال امام است، تحلیل از زمان ۱۰ساله حضرت امام و۳۰ ساله مدیریت حکیمانه مقام معظم رهبری را بازخوانی کنید که همه معجزه است .

در این مراسم عشق به خمینی و رهبری کوچک و بزرگ نمی شناخت.

همچنین ختم صلوات به مناسبت سالروزحضرت امام راحل در مصلی حضرت فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.


انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.