×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024

“سیرجان خبر” به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

**شایعه**

اخیراً خبری با مبنی بر استفاده از گوشت سگ در یک کارخانه‌ تولید سوسیس در شهر مشهد از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، نقل کنندگان همچنین مدعی شدند مسئولان متخلف این کارخانه دستگیر شدند!

**واقعیت**

آیا خبر استفاده از گوشت سگ در سوسیس و کالباس در شهر مشهد صحت دارد؟ در پاسخ باید گفت این خبر صحیح است اما این موضوع مربوط می‌شود به دو سال گذشته، فرد متخلف نیز یک نفر بوده که در حاشیه شهر حیوانات را کشته و گوشت آن را در رستوران‌ها به فروش می‌رسانده، نه یک کارخانه‌دار! بنا به گفته سعید کافی دبیر انجمن صنایع غذایی خراسان رضوی این فرد نیز دستگیر شده است.

همچنین سعید کافی خبر استفاده از گوشت‌های غیر مجاز در تولید سوسیس و کالباس در مشهد که اخیراً در فضای مجازی منتشر شده را تکذیب کرده است.

‌کافی هدف از انتشار عکس‌ها و خبر این مطلب در فضای مجازی را تخریب دانسته و گفته است: یکی از وظایف انجمن حمایت قانونی از واحدهای صنفی است که طبق وظیفه خود خواستار پیگیری قانونی این مطلب از طریق مراجع قضایی شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.