×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
۳۲۰ کیلوگرم فرآورده‌ خام دامی غیربهداشتی در سیرجان معدوم شد

به گزارش“سیرجان خبر” علیرضا زینلی‌پور از ضبط و معدوم‌سازی بیش از ۳۲۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی تاریخ منقضی و فاسد در سیرجان خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر اکیپ‌های بازرسی  و کنترل بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان در بازدیدهای ادواری از مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی بازدید به عمل آوردند.

زینلی‌پور گفت: در این بازرسی مراکز گوشت قرمز و سفید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های عرضه‌کننده گوشت مرغی و تخم‌مرغ خوراکی، رستوران‌های بین جاده‌ای، قصابی‌ها، سردخانه‌های زیر صفر نگهداری فرآورده‌های خام دامی منجمد مورد بازدید قرار گرفتند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان بیان داشت: در این بازرسی‌ها مقدار ۳۲۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی تاریخ منقضی و فاسد، ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر تولید و توزیع بهداشتی و اصولی فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه، سردخانه‌ها، کشتارگاه‌ها تشدید شده‌است، بیان کرد: یکی از اقدامات مؤثر و مطلوب در زمینه ارتقای مسائل بهداشتی در تولید فرآورده‌های دامی تشدید نظارت‌ها بر تولید و توزیع این محصولات است.

رئیس دامپزشکی شهرستان سیرجان تصریح کرد: این مقدار شامل ۲۰۰ کیلوگرم آلایش خوراکی مرغ، ۶۵ کیلوگرم گوشت مرغ و ۵۵ کیلوگرم گوشت قرمز تاریخ منقضی است و همه آنها ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

زینلی‌پور با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: تأمین امنیت غذایی و ارتقای بهداشت موادغذایی مصرفی شهروندان از مهم‌ترین اهداف دامپزشکی به شمار می‌رود و باید اقدامات لازم در زمینه توسعه این امر انجام شود.

این مسئول عنوان کرد: از شهروندان درخواست داریم به منظور ارتقای سطح سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی درصورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه، کشتارگاه‌ها، سردخانه‌ها و غیره اطلاع داده تا اقدامات و بررسی‌های لازم انجام شود.

رئیس شبکه  دامپزشکی شهرستان سیرجان گفت: با توجه به اینکه این مراکز برای نخستین بار اقدام به عرضه فرآورده‌های غیرمجاز کرده‌اند، پس از ضبط فرآورده‌های غیرقابل مصرف و تاریخ منقضی و فاسد این فروشگاه‌ها نسبت به اخذ تعهدنامه رسمی در دفاتر اسناد رسمی به منظور عدم تکرار مجدد اقدامات لازم صورت پذیرفت و در صورت تکرار واحد متخلف مهر و موم و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.