×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
۷۰ واحد صنعتی در سیرجان پروانه استاندارد دریافت کردند

به گزارش“سیرجان خبر” سید‌محمد یزدی‌میرمخلصونی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۷۰ واحد صنعتی در سیرجان پروانه استاندارد تولید محصول خود را دریافت کردند.

وی افزود: این واحدهای صنعتی که در منطقه معدنی و شهرک‌های صنعتی فعال هستند، برای ۱۰۰ محصول تولیدی‌ پروانه استاندارد را اخذ تا بتوانند محصول تولیدی خود را وارد بازار مصرف کنند که از جمله آنان کارخانجات فولاد‌، روغن خوراکی، تلویزیون و شیر و لبنیات هستند.

میرمخلصونی از بازرسی استاندارد از ۷ هزار واحد صنفی و همکاری این اصناف برای جمع‌آوری کالاهای غیر استاندارد خبر داد و گفت‌: طی مدت شش ماهه امسال بازرسی تمام‌ اجناس و کالاها در مراکز صنفی انجام شد.

وی ادامه داد: طبق برخی گزارشات نهادی از جایگاه‌های پمپ بنزین شهرستان سیرجان، بازرسی و پیمانه عرضه بنزین آنان با شاخص استاندارد برابری داشت تا مردم نگران برخی شایعات در کمی لیتر توزیعی عرضه فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین نباشند.

رئیس اداره استاندارد سیرجان در مورد عدم استاندارد بعضی دستگاه‌های شهربازی این شهر گفت‌: این مشکل سه ساله است و تعدادی از دستگاه‌ها که دارای مشکل هستند همچنان تعطیل مانده‌اند و تا زمانی زیر‌ساخت لازم و تعویض دستگاه اقدام نکنند اجازه فعالیت ندارند.

میرمخلصونی از صدور مجوز و اظهارنامه صادراتی استاندارد برای صادرات‌ ۳٫۵ هزار تن کالا با ارزش ۹۷۰ میلیارد ریال از گمرک سیرجان در سال جاری شامل انواع خشکبار، پسته و مغز پسته‌، انواع خرما و کشمش در سال جاری هم خبر داد.

وی گفت‌: طی این مدت ۱۷۴ اظهارنامه وارداتی به ارزش بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای واردات پنج و نیم هزار تن کالا شامل مواد اولیه کارخانجات داشته‌ایم که براساس قوانین استاندارد بررسی شدند.

میرمخلصونی استاندارد را در بخش‌های کالاهای شیمیایی و پتروشیمی، برق و الکترونیک، شیرینی و سلولزی‌، غذایی و کشاورزی‌، فلزات گرانبها و مصالح ساختمانی عنوان کرد و گفت‌: برای اولین بار در سیرجان تمام‌ تولید کنندگان مصالح ساختمانی و معادن شن و ماسه و بتن مشمول استاندارد اجباری شدند.

وی گفت: شهروندان و پیمانکاران از خرید مصالح از واحدهایی که فاقد گواهی استاندارد هستند، خودداری و آنان را به اداره استاندارد معرفی کنند تا از طریق مراجع قضایی از فعالیت آنها جلوگیری شود و دلالانی که عایق‌های رطوبتی را عرضه می‌کنند یا در این زمینه فعالیت دارند، باید دارای مجوز استاندارد محصول خود باشند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.