×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
برخی مامورند دیپلماسی آمریکایی را ترویج دهند/ واکنش مسئولان ایرانی به فاجعه منا تاسف بار است

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از دانا؛ سردار محمدرضا نقدی در این همایش ضمن تسلیت حادثه منا گفت: این یک فاجعه و جنایت بزرگ است که هر روز بیش تر به عمدی بودن و برنامه ریزی شده بودن آن پی می بریم. بسیار جای تعجب دارد، کسانی که در مقابل مسائل بسیار کوچک وارد جنگ می شوند در مقابل این فاجعه بزرگ سکوت اختیار کرده اند.

وی افزود: جالب است که آمار کشته شدگان حادثه ای که در یک خیابان اتفاق افتاده است هنوز معلوم نیست. رفتار دست اندرکاران ایرانی هم باعث تاسف است، آیا جای فعالیت دیپلماتیک بیشتر و صحبت رئیس جمهور با پادشاه عربستان سعودی وجود ندارد. این ها بر غم جامعه ما می افزاید چرا رسیدگی به این ابعاد فاجعه در سطح معاونین محدوده شده است. پاسخ فرزندانی که منتظر والدین خود هستند را چه کسی می دهد. متاسفیم که قدرت و نفوذی به این محدودی داریم. این کشته ها ارزش دارند و باید به این مسئله به صورت جدی رسیدگی کرد.

سردار نقدی با بیان اینکه اگر در عرصه دیپلماتیک با قاطعیت بیشتری برخورد نکنیم تبعات بیشتری دامن گیر جمهوری اسلامی ایران می شود، گفت:‌ باید منتظر تهدیدهای  بزرگ تر باشیم زیرا از مولفه های قدرت خود استفاده نمی کنیم. اصلی ترین مولفه قدرت ایران مرگ بر آمریکا است، ۳۶ سال است که آمریکا تلاش کرد این شعار را از مردم ما بگیرد ولی نتوانست و امروز خود اوباما در سازمان ملل می گوید مرگ بر آمریکا برای ایرانی ها شغل نمی شود! من ثابت می کنم که مرگ بر آمریکا تاثیر مثبت و تعیین کننده دارد و پیشرفت امروز به خاطر این شعار است. کسانی که به شعار مرگ بر آمریکا اعتقاد ندارند شغل ها را از بین برده اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ابزارهای دیپلماتیک در سطح بین الملل اظهار داشت: یکی از ابزارهای دیپلماسی سلاح و قدرت نظامی است که طرف مقابل را وادار به پذیرش نظرهای خود می کند و مسئله بعد استفاده از نفوذ در جاهای حساس به افراد تصمیم گیرنده است و مسئله بعدی اقتصاد برتر و ثروت است که با پول و ثروت می توان بر دیگران تاثیر گذاشت و سیاست ها را تغییر داد. نماد قدرت دیپلماسی نظامی و استفاده از سلاح پیشرفته آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم تا سال ۱۹۹۰ است البته آن ها هنوز بر این قدرت اعتقاد دارند و نماد دیپلماسی نفوذ انگلستان است که با ساختن فرقه و خرید افراد ذی نفوذ سیاست های خود را اجرا می کند. نماد استفاده از پول در دیپلماسی عربستان سعودی است که با استفاده از ثروت خود به دنبال اجرای سیاست های کثیف خود است.

وی تاکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی این ابزارها را ناکارآمد و کند کرد و روش های آن ها را به شکست کشانده است؛ امروز شیوه برتر و مسلط در دیپلماسی نه پول و نه سلاح و نه قدرت نظامی است. امروز حرف اول را افکار عمومی می زند که این قدرت را انقلاب اسلامی مطرح کرده یعنی قدرت ملت ها و هرکسی بخواهد به دنبال ارزش های غربی باشد به بنی صدر و رجبی می پیوندد. باید قدر این فرصت را دانست زیرا انقلاب اسلامی توانسته در عرصه بین الملل بازی را به زمینی بیاورد که برتری با اوست.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم در صحنه نظامی، موشکی و پولی وارد شویم معلوم است که بازنده هستیم. بنابراین باید از قدرت ملت استفاده کنیم. دشمن متوجه این قدرت ما شده و به دنبال لطمه زدن به آن است. جمهوری اسلامی باید دیپلماسی عمومی فعالی را در پیش بگیرد و با استفاده از این قدرت به اهداف خود نزدیک تر شود.

سردار نقدی با اشاره به پیام نوروزی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که گفته بود پیشرفت در ارتباط با کشورهای پیشرفته است گفت: برخی مامور هستند که دیپلماسی آمریکا را ترویج دهند و مردم را بر مبنای خواست و افکار اوباما متقاعد کنند. دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی سخنان رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: ابزار دشمن برای ارتباط و تاثیرگذاری بر افکار عمومی فضای مجازی است اما دست برتر و قدرت برتر برای ملت ماست زیرا پیام ما الهی است. نقش بسیج هم همین است که با نخبگان جهان ارتباط برقرار کند و حرف های نظام را به آن ها برساند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه همه بسیجیان و ملت برای آبادی و اطلاع رسانی باید اقدام کنند، تاکید کرد: هر مومنی که می تواند و زبان می داند باید با دیگر ملت ها ارتباط برقرار کند و حرف نظام را به آن ها برساند و آن ها متقاعد کند. اگر کسی انگیزه داشته باشد می تواند اقدامات مهمی انجام دهد و بسیج باید در این عرصه وارد شود. دشمن بداند که فضای سایبری و ابزاری که برای لطمه زدن به جمهوری اسلامی اختراع کرده است به ضرر خودش است و آن ها خار خواهند شد. ملت ما جلوی هیاهو و جنگ رسانه ای آن ها ایستاده و به ابزار آن ها علیه خود آن ها استفاده می کند.

وی ادامه داد: امروز حوادث بسیار بزرگی در جهان وجود دارد مانند حادثه یمن، سوریه و عراق که دنیا از آ‌ن بی خبر است بسیجیان باید در آگاهی جهانیان بکوشند.

سردار نقدی فضای سایبری را یک جنگ واقعی دانست و اظهار داشت: ‌ملت ایران باید با قدرت به این عرصه جنگ جدید وارد شود و با نخبگان غرب ارتباط برقرار کند و به آن ها آگاهی برساند. امید است این نظام و قدرت اصلی جمهوری اسلامی مردم هستند و مردم باید وارد این عرصه شوند و با قدرت کار را پیش ببرند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.