×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیل به غزه و شهادت ۲ فلسطینی

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از المنار،یک منبع امنیتی فلسطینی گفت: یک فروند هواپیمای شناسایی اسرائیل دست کم یک فروند موشک به سمت خودروی حامل دو فلسطینی در غزه شلیک کرد که منجر به شهادت دو فلسطینی شد.

یک منبع امنیتی فلسطینی گفت: «یک فروند هواپیمای شناسایی اسرائیل دست کم یک فروند موشک به سمت خودروی حامل دو فلسطینی در غزه شلیک کرد که منجر به شهادت دو فلسطینی شد.»

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی دیروز در کنفرانس خبری مشترک با «استفن هارپر» همتای کانادایی‌اش که به فلسطین اشغالی سفر کرده، جنبش حماس و گروه‌های مقاومت فلسطینی را به حمله نظامی تهدید کرد و گفت: «اگر حماس درس‌هایش را فراموش کرده باشد، خیلی زود این درس را به یاد آن‌ها می‌آوریم.»

حمله هوایی صبح امروز در حالی صورت می گیرد که مرزهای نوار غزه و سرزمین اشغالی طی روزهای اخیر شاهد موجی از تشدید و تنش‌های مرزی بود.

هفته گذشته شهرک‌نشینان صهیونیستی، با چوب، لوله‌های آهنی، چاقو و سنگ به تعدادی از کشاورزان روستای “قصره” حمله کردند و سر یک جوان فلسطینی را شکستند که با واکنش روستائیان فلسطینی همراه شد.

دیروز نیز یک تانک ارتش صهیونیستی که قصد عبور از مرزهای شهرک «القرار» در خان یونس در جنوب غزه را داشت توسط گروههای مقاومت فلسطینی منهدم شد.

تنش های به وجود آمده در نقاط مرزی، باعث شد تا سخنگوی وزارت کشور دولت فلسطین در غزه روز سه‌شنبه اعلام‌ کند، این وزارتخانه نیروهای امنیتی را برای حمایت از تداوم آرامش با رژیم صهیونیستی مستقر خواهد کرد.

در همین حال نیز «مشیر المصری»، از رهبران جنبش حماس در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شماری از رهبران فلسطینی در غزه تصریح کرد،  تلاش‌هایی اسرائیلی برای تحریک مقاومت و به واکنش واداشتن آن مشاهده و همین موجب می‌شود تا تمام گزینه‌ها پیش روی مقاومت مطرح باشد.

گروههای فلسطینی در جواب تجاوزات متعدد نیروهای صهیونیستی، دیروز یک موشک «گراد» را به سمت شهر «ایلات» داخل سرزمین های اشغالی شلیک کردند که خسارت جانی و مالی در پی نداشت.

تجاوزات نیروهای اشغالگر، در روزهای اخیر، به نوار غزه محدود نشده و دیروز هواپیماهای اسرائیلی با نقض حریم هوایی لبنان، مدتی در حریم هوایی این کشور، گشت زنی کردند

بنا بر گفته سخنگوی دولت فلسطین در غزه، تماس های فشرده ای از سوی فلسطینی ها با مقامات مصری در جهت حفظ آتش بس با رژیم صهیونیستی درجریان است.

جنگ هشت روزه غزه در اکتبر ۲۰۱۲ با میانجی‌گری دولت وقت مصر به ریاست محمد مرسی، خاتمه یافت و توافقنامه امضا شده از سوی طرفین فلسطینی و اسرائیلی کماکان پابرجاست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.