×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
ملت ایران می‌دانند دشمن به دنبال تضعیف معنویات و ارزش‌ها در جامعه است

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام حسین حیدری در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: شیطنت دیگر استکبار آمریکایی تلاش برای تضعیف اعتقادات مذهبی مردم و ایجاد اختلاف است تا بتواند از راه نفوذ به ارکان نظام اسلامی و ایجاد اختلاف و ضعف اعتقادات جایگاه نظام اسلامی در منطقه را تضعیف کند.

وی بیان داشت: توصیه‌های رهبری معظم در سه محور اقتصاد مقاومتی، توجه به فرهنگ انقلابی و بصیرت‌افزایی است که عمل و توجه به این شاخصه‌ها راهگشای اقتدار، استقلال و بی‌اعتنایی به دشمنان است.

حیدری تصریح کرد: امروز آمریکا از این استقلال و اقتدار ما می‌ترسد و می‌داند بدون حضور ایران اسلامی هیچ تصمیمی قابلیت اجرایی ندارد و شکست می‌خورد، همان طور که در مذاکرات برای راه حل سوریه با حضور ایران مخالفت می‌کردند و امروز اذعان می‌کنند نقش ایران اسلامی در مذاکرات کارساز است‌‌.

خطیب جمعه سیرجان عمق بخشیدن به بصیرت دینی و اسلامی و میدان دادن به دانشجویان و اساتید ارزشی و انقلابی در دانشگاه‌ها را خواسته رهبری عنوان کرد.

وی گفت‌: امروز همه ملت ایران می‌دانند دشمن به دنبال تضعیف معنویات و ارزش‌ها در جامعه است و خدای ناکرده اگر دانشگاهی خواسته یا ناخواسته‌ به دنبال این هدف دشمن باشد که باید گفت پس بصیرت و دشمن‌شناسی آن هم در یک مرکز علمی کجا رفته و باید مسئولان پاسخگو باشند.

حیدری علت لغزش افراد را در سال ۸۸ نداشتن بصیرت عنوان کرد و افزود‌: لغزش دیگران می‌تواند برای ما و دیگران هشدار باشد و همنوایی با دشمن خیانت به ملت و نظام و کشور است.

وی بر توجه و نظارت بر اجرای برجام توسط مسئولان تاکید کرد و ادامه داد: مبادا روزنه امید دشمن در قالب برجام خیانت به ملت ایران و توطئه و حیله‌گری همیشگی علیه نظام اسلامی قرار گیرد، امروز ملت و دولت ما صادقانه عمل کردند و طرفین مقابل هم باید در تعهدات خود صادقانه اقدام کنند.

حیدری در خطبه اول مبحث تقوا و سبک زندگی اسلامی را ادامه داد و با برشمردن اهمیت حضور میلیونی مسلمانان در راهپیمایی اربعین برای رسیدن به حرم حسینی گفت‌: شکست خورده واقعی دشمنان اسلام و مسلمانان هستند ‌و این دشمنان در همه زمان‌ها به شکست خود در برابر مسلمانان اعتراف کردند.

وی تصریح کرد: امروز هم چه کسانی بیش از ۳۵ سال با اسلام و نظام اسلامی می‌جنگند و بارها به شکست خود اعتراف کردند، اما قلوب خالی از دین و تقوا آنان را به هلاکت می‌کشاند که این وعده قرآن است و محقق می‌شود.

امام جمعه موقت سیرجان نزول باران رحمت الهی شکر‌گذاری کرد و گفت‌: مسئولان هم به فکر استحکام زیر‌ساخت‌های شهری و روستایی باشند تا مردم به هنگام نزول رحمت الهی دچار مشقت و زحمت نشوند، این ما هستیم که باید در خدمت به مردم تلاش کنیم.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.