×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

به گزارش “سیرجان خبر”، کارشناس سازمان هواشناسی در مصاحبه با  خبرگزاری صدا وسیما گفت: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر پایداری این پدیده همراه با گذر تدریجی سامانه کم ارتفاع تراز میانی جو تا روز شنبه است.

کبری رفیعی افزود: با این شرایط احتمال آب گرفتگی معابر عمومی در شهرها، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های محلی وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: این پدیده موجب رخداد رگبار، رعد و برق و تندباد شدید در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان،‌ خراسان‌شمالی، خراسان رضوی و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان خواهد شد لذا توصیه می شود مردم در خصوص تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مناطق مستعد سیل  احتیاط بیشتری کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به این شرایط جوی مردم باید در حین تردد در مناطق کوهستانی به سبب احتمال صاعقه و همچنین هنگام عبور از جاده های کوهستانی البرز به ویژه دامنه های شمالی آن به سبب مه غلیظ احتیاط کنند.

رفیعی افزود: امروز با تشدید باد، دریای خزر مواج خواهد شد و توصیه می‌شود در این مدت از شنا در دریا خودداری شود.

وی گفت: فعالیت این سامانه تا روز شنبه موجب کاهش قابل توجه دما در نیمه شمالی کشور خواهد شد که بیشینه کاهش دما در سواحل شمالی بین ۸ تا ۱۰ درجه سلسیوس پیش بینی می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.