×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
آیین اختتامیه رزمایش کمک مومنانه در سیرجان برگزارشد/ توزیع ۱۸هزار بسته معیشتی در شهرستان

به گزارش “سیرجان خبر” صبح امروز مراسم آیین اختتامیه کمک مومنانه با حضور مسئولان شهرستان سیرجان در محل حسینیه امام خمینی برگزار شد.

در حاشیه این مراسم فرمانده بسیج سپاه شهرستان سیرجان ضمن تبریک عید سعید فطر گفت: ویروس کرونا هرچند مشکلات متعددی را برای مردم و جامعه ما به وجود آورد و با نگاه اولیه یک تهدید بود ولی از نگاه دیگر از دل این تهدید فرصت‌هایی ایجاد شد و این بیماری اگر مشکلات اقتصادی و معیشتی با مختل شدن بعضی کسب و کارها را ایجاد کرد ولی از طرفی دل ها وقلوب مردم را به‌هم نزدیک کرد؛ همدلی و همزبانی قوت گرفت و روحیه ایثار و گذشت و فداکاری در لایه‌های مختلف جامع گسترش پیدا کرد.

وی گفت: مردم عزیزشهرستان سیرجان هم مانند بقیه شهرهای کشور از این آزمایش الهی سربلند بیرون آمدند و مشارکت در این امر خیر را تکلیف خود دانستند و به صحنه آمدند و هدف از اجرای طرح کمک مومنانه دستگیری از محرومان و خدمت‌رسانی به همه نیازمندان بوده است که به جهت تبعات این بیماری دچار مشکل معیشتی شده اند.

سرهنگ پاسدار علی دستوری اظهار کرد: نیمه شعبان امسال به فرمان حضرت امام خامنه ای رزمایش همدلی مواسات و کمک مؤمنانه شکل گرفت و به صورت یک رزمایش بزرگ در سطح جامعه عملیاتی شد در شهرستان سیرجان قبل از شروع ماه مبارک رمضان قرارگاه همدلی و کمک مومنانه امام حسن مجتبی علیه السلام شهرستان به صورت مردمی پایه گذاری شد.

وی اذعان کرد: رزمایش همدلی و کمک مؤمنان شهرستان از پنجم ماه مبارک آغاز و در سه مرحله برنامه ریزی شده مرحله اول تا ولادت با سعادت امام حسن مجتبی به مدت ۱۰ روز انجام شد مرحله دوم از ولادت کریم اهل بیت شروع و تا پایان شبهای قدر ادامه داشت و مرحله سوم پس از شب‌های قدر شروع و تا عید سعید فطر به پایان رسید.

سرهنگ دستوری با بیان اینکه در رزمایش کمک مومنانه در سطح شهرستان سیرجان بالغ بر ۱۸ هزار بسته معیشتی با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال توزیع شده است گفت: در مرحله اول رزمایش ده هزار بسته معیشتی توزیع شده، در مرحله دوم ۴هزار بسته و در مرحله سوم ۴ هزار بسته معیشتی درجامعه هدف شامل همه اقشار آسیب دیده از جمله مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی، کارگران فصلی که در ایام بیماری تعطیل بودند باشگاه های ورزشی و….توزیع شده است.

وی در پایان گفت: اقلام بسته معیشتی شامل کالاهای ضروری مصرف خانواده هابرنج روغن حبوبات گوشت مرغ ماکارونی قند و شکر که ۱۲ اقلام به ارزش دو میلیون پانصد هزارریال می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.