×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
ترمیم دیوار کهنه مدرسه سیرحان با نقاشی آثار باستانی

به گزارش“سیرجان خبر”  تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستان استعدادهای درخشان حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای سیرجان در اقدامی جالب دیوار قدیمی مدرسه خود را با نقاشی رنگ و روغن به صورت برجسته به آثار باستانی مزین کردند.

محمدعلی دیانی اظهار داشت: امسال به این مدرسه نوساز آمدیم و یکی از دیوارهای قدیم در حیاط مدرسه که زیبایی مدرسه را از بین برده بود و ریزش داشت با تعدادی از دانش‌آموزان در اوقات فراغت مدرسه تصمیم به نقاشی روی این دیوار گرفتیم.

حمیدرضا رادفر یکی دیگر از دانش‌آموزان گفت: ما به آثار باستانی که میراث گرانبهای گذشتگان است، علاقه داریم با توجه به اینکه مسئولان به این دیوار توجهی نداشتند و هزینه‌ای هم برای نگهداری آن پرداخت نمی‌کردند به این نتیجه رسیدیم که بهتر است در این دیوار گچی نقش‌آفرین آثار باستانی سیرجان باشیم تا سایر دانش‌آموزان حداقل تصویر این آثار را ببینند.

سیدعبدالله هاشمی مدیر این مدرسه نیز گفت: این مدرسه بودجه کافی برای ساخت این دیوار را نداشت که با ابتکار نوجوانان دانش‌آموز ضمن اینکه یک ابتکار هنری جالب بود با کمترین هزینه بازسازی شد.

وی افزود: ۳۰ نفر از دانش‌آموزان این دبیرستان ۱۲۰ متر مربع نقاشی برجسته آثار باستانی سیرجان را روی این دیوار به یادگار گذاشتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.