×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
تمرکز اصلی نظم آوران بر حوزه کشاورزی در بخش گلستان است/ توسعه بافت گلیم و حمایت از بافندگان جزو برنامه های معین اقتصادی گلستان است

به گزارش “سیرجان خبر” در جلسه مشترک خبری فرماندار ویژه سیرجان و معین اقتصادی بخش گلستان از خبرنگاران نشریات و پایگاه های خبری سیرجان تجلیل شد.
جمعی از خبرنگاران شهرستان با حضور در بخش گلستان از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی معین اقتصادی این بخش بازدید و در نشست خبری فرماندار شرکت کردند.
فرماندار ویژه سیرجان در بخشی از سخنان خود در این نشست گفت: اقدامات بسیار خوبی از سوی معین اقتصادی بخش گلستان انجام شده است که امیدواریم با اتکا به این اقدامات بتوانیم زیرساخت‌های لازم را برای رفع نواقص و کاستی های این بخش آماده کنیم. قصد داریم بخش گلستان را به گلستان استان کرمان تبدیل کنیم که این امر با حمایت و همراهی معین اقتصادی این بخش میسر خواهد شد.

وی افزود: به دنبال رفع مشکلات بخش گلستان هستیم و در این راستا توسعه گردشگری و ساخت خانه های بوم گردی را در اولویت کار قرار داده ایم.

معاون استاندار با اشاره به نقش کاربردی معین های اقتصادی خاطرنشان کرد: کار مشاوره و تسهیل گری روند توسعه در واقع وظیفه اصلی معین های اقتصادی هر بخش است و معین های اقتصادی با ارائه ایده های خوب و کاربردی می توانند ما را در توسعه بخش های پنجگانه شهرستان سیرجان یاری رسانند.

وی تصریح کرد: بخش گلستان یکی از بخش‌های بسیار مهم شهرستان است که از سال گذشته تاکنون در راستای اشتغالزایی و توسعه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.
حمید کیانی مدیرعامل شرکت نظم آوران و معین اقتصادی بخش گلستان نیز با اشاره به حمایت‌های خوب مسئولان کشور به ویژه فرماندار سیرجان گفت: نقش ما این است که نقاط موثر و کاربردی در بخش گلستان را شناسایی و روی توسعه آن ها تمرکز کنیم.

وی افزود: با سپرده گذاری که انجام شد و تسهیلاتی که در حال پرداخت به متقاضیان است افراد خود متکی که خودشان در حال ایجاد اشتغال هستند را حمایت می کنیم.

کیانی تصریح کرد: تمرکز اصلی ما بر حوزه کشاورزی در بخش گلستان است، در کنار آن باید تلاش کنیم تا صنایع وابسته به کشاورزی را نیز تقویت کنیم. همچنین توسعه بافت گلیم و حمایت بافندگان با خرید محصولات آن ها از دیگر برنامه‌های ما است که در این راستا فرهنگ استفاده از گلیم به عنوان هدایا در مجموعه گل گهر را نیز باب کرده ایم که امید است به بافندگان هنرمند بخش گلستان کمکی باشد.
مجید زنداقطاعی بخشدار گلستان از حمایت های تسهیلاتی برای متقاضیان اشتغالزایی خبر داد و گفت: ۱۰۰ فقره تسهیلات با همکاری معین اقتصادی بخش برای متقاضیان در نظر گرفته ایم و می‌توان گفت تقاضاها به صورت آنی پاسخ داده می شود یعنی اگر کسی متقاضی دریافت تسهیلات باشد بلافاصله این تسهیلات به او پرداخت می‌شود تا بتواند برای خود ایجاد اشتغال کند.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰ هکتار زعفران زیر کشت در بخش گلستان وجود دارد که این عمل در راستای تغییر اصلاح الگوی کشت انجام شده است و برای توسعه این روند در اردیبهشت ماه بزرگترین دوره آموزشی با مضمون کشت و زراعت را نیز برگزار خواهیم کرد.

زنداقطاعی ادامه داد: در تفاهمی که با معین اقتصادی انجام دادیم قرار است از صفر تا صد امور مربوط به تسهیلات اعطایی را انجام دهیم به این منظور که اگر کسی تسهیلات دریافت کرد او را رها نکنیم و تا مرحله تهیه محصول و حتی فروش آن در بازار نیز فرد را همراهی کنیم.
بازدید از کارگاه تولید پوشاک، کارگاه تولید شیرینی خانگی، کارگاه قالیشویی، مرکز پژوهش و تحقیقات گلیم و مراسم کلنگ زنی کارگاه قطعه سازی از دیگر برنامه‌هایی بود که با حضور فرماندار ویژه سیرجان و در حاشیه نشست خبری فرماندار در بخش گلستان انجام شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.