×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
جلسه ستاد مدیریت اقتصاد مقاومتی سیرجان برگزار شد

به گزارش“سیرجان خبر” جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان سیرجان با حضور مسئولین شهرستان و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این نشست فرماندار ویژه سیرجان با تاکید بر اجرایی شدن فرمان مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی گفت : دشمن هر روز به یک بهانه کشور را تحت فشار قرار می دهد و اما تکلیف ما روشن است و ما به فرموده مقام معظم رهبری راهی جز اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی نداریم .

منصور مکی آبادی با اشاره به پایلوت بودن استان کرمان در طرح اقتصاد مقاومتی گفت : ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان سیرجان همگام و هماهنگ با استاندار محترم که فرماندهی ستاد استان را بر عهده دارند تمام تلاش خود را برای تحقیق شعار امسال یعنی اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام و عمل بکار می گیرد.

وی افزود: در همین راستا و در اولین اقدام چهار محور ،شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل شهرستان ، شناسایی و تعیین ظرفیت های خالی و راکد شهرستان ، شناسایی راهکارهای افزایش بهره وری و همچنین آماده کردن بستر برای واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی در دستور کار این ستاد  قرار گرفته است . مکی آبادی گفت : استان کرمان برای اقتصاد مقاومتی به۸ منطقه تقسیم شده که شهرستان سیرجان و بردسیر یکی از مناطق هشت گانه استان است و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر نیز به عنوان معیین این منطقه تعیین شده است .

در ادامه این مراسم امام جمعه سیرجان با اشاره به ماه مبارک رمضان و توصیه همه به استفاده از این ماه پر خیر و برکت گفت : کلید حل مشکلات ما ، اقتصاد مقاومتی است و این موضوعی است که تمام کارشناسان خارجی و داخلی بر آن صحه گذاشته اند.

حجت الاسلام حسینی همچنین به حمایت از تولید داخلی تاکید کرد و گفت : فرهنگ استفاده از کالاهای تولید داخلی باید در خانه های ما نهادینه شود .

در این مراسم محسن یداللهی دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان به تشریح سیاست های کلی دولت و برنامه های ۱۲ گانه اقتصاد مقاومتی کشور پرداخت و در راستای برنامه های دوازده گانه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور چند طرح اجرایی ویژه شهرستان سیرجان مصوب شد .

در بخش پایانی نیزعلی مکی آبادی دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیرجان پس از تشریح  برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی سیرجان از مدیران ادارات خواست که برنامه عملیاتی طرح های مصوب جلسه را به دبیرخانه ستاد تحول دهند تا هرچه سریعتر نسبت به اجرای این برنامه ها اقدام لازم صورت گیرد.

لازم بذکر است دفتر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان سیرجان هفته گذشته در محل فرمانداری ویژه سیرجان راه راه اندازی شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.