×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
حرکت کشور در مسیر پیشرفت باید جهادی باشد

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه سیرجان اظهار داشت: اگر با دشمنان نرم سخن بگوییم با فرهنگ قرآن نمی‌سازد و ما امروز می‌گوییم اگر اورانیوم غنی شده خود را از ۲۰ درصد به سه درصد کاهش دادیم و مرکز نطنز یا آب سنگین اراک را تعطیل کردیم، شیطنت‌های آمریکا در زمینه توهین به ملت ایران و در لیست حامی تروریست گذاشتن ملت ایران یا مصادره بنیاد علوی چه معنایی دارد و این همان نرم بودن در برابر دشمنان اسلام است.

وی بیان داشت: تهدیدها و تحریم‌ها همیشه بوده، اما ایران هسته‌ای نباید ضعیف شود و دشمن هم می‌داند ما ظرفیت و توانایی برای پیشرفت در تمام زمینه‌ها را داریم و حرکت ما در مسیر پیشرفت هم باید جهادی شود و در این مسیر باید صبور و مقاوم بود در حالی که از دستاوردهای موجود دفاع کنیم.

حسینی عزم ملی و مدیریت جهادی را شعار همیشگی ملت و دولت ایران عنوان کرد و افزود: رمز موفقیت در برابر دشمن همین عزم ملی و مدیریت جهادی داشتن است و باید در عرصه فرهنگ و اقتصاد با تبعیت از رهبری معظم آن‌قدر به اوج و اقتدار برسیم که دشمنان هیچ‌گاه جرأت توهین و جسارت را به ملت نداشته باشند و دست دشمن بسته شود از اینکه ما دست نیاز به سوی او دراز کنیم.

خطیب جمعه سیرجان بیان کرد: ایران اسلامی مهد علم و دانش بوده و آنها که امروز علیه ما برخاسته‌اند در جهل بودند و هویت فرهنگی و علمی نداشتند و برای همین است که هرچه پیشرفت‌های ما بیشتر می‌شود، دشمنان بیشتر عصبانی می‌شوند و باید بیشتر تلاش کرد تا با خودکفایی جلوی این تحریم‌ها گرفته شود.

حسینی با انتقاد از آمریکا و جنایات در عراق، سوریه، افغانستان، مصر، بحرین و میانمار علیه مسلمانان گفت: اگر امروز ایران اسلامی به عنوان حامی تروریسم و یا عدم رعایت حقوق بشر توسط آمریکا معرفی می‌شود پس نقشه اعدام مردان اخوان‌المسلمین و یا کشتار در اوکراین و سایر کشورها توسط چه کسی غیر از آمریکا صورت می‌گیرد.

امام جمعه سیرجان افزود: مگر این استکبار جهانخوار نمی‌خواهد، بفهمد نقض حقوق بشر فقط توسط آمریکا در جهان است و عامل همه جنایات سردمداران آمریکا هستند که باید پاسخگوی مردم جهان باشند.

وی از اجرای طرح بیمه سلامت از دولت تشکر و قدردانی کرد و عنوان کرد: همبستگی و همراهی ملت و دولت موجب ناامیدی دشمنان در ایجاد جو اختلاف و تفرقه است.

حسینی بر حل مشکل انتقال آب سیرجان به صنایع مجتمع سنگ آهن گل‌گهر که اخیرا بحث مطرح شورای اسلامی شهر و مردم شده است، تاکید کرد و خواستار تشکیل هیئت کارشناسی از سوی وزارتخانه‌های نیرو و صنعت و معدن و توجه به خواسته مردم شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.