×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
حمله هکرها کرمانی به سرورهای سایت هدفمندی یارانه‌ها

به گزارش“سیرجان خبر” مسعود الهامی در نشست ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها در استانداری کرمان، اظهار کرد: در روزهای اخیر هکرهای آماتور به سرورهای حاوی اطلاعات خانوارها و نیز طرح هدفمندی یارانه‌ها حمله کردند که این مسئله سبب بروز مشکلاتی در روزهای نخست ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه در کشور و استان شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمان با بیان اینکه در راستای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها باید پایگاه‌های اطلاعاتی ستادهدفمندی یارانه‌ها، وزارت اقتصاد و دارایی و غیره به یکدیگر مرتبط می‌شدند، بیان کرد: به سبب اینکه این پایگاه‌ها حاوی اطلاعات حیاتی کشور هستند، ارتباط‌دهی آنها به دلایل فنی با مسائلی همراه بود.

وی از وجود ۴۰ اکیپ سیار پست در مناطق مختلف استان کرمان خبر داد و افزود: در حال حاضر پهنای باند مراکز ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه در سطح استان به دو برابر افزایش یافته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با تاکید بر اینکه در حال حاضر در کلیه دفاتر پیشخوان دولت، پست بانک‌ها، مراکز پلیس +۱۰ و غیره ثبت نام از افراد به راحتی در جریان است، گفت: متاسفانه در برخی از این مراکز به ویژه کافی‌نت‌ها، اپراتور به جای ثبت شماره تلفن فرد متقاضی، اقدام به ثبت شماره تلفن خود کرده که این مسئله سبب بروز مشکلاتی شده است.

الهامی با بیان اینکه در حال حاضر امکان ارسال پیامک برای تعدادی از افراد ثبت نامی در مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم، این مشکل نیز رفع شود.

منبع:بوتیا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.